Ieškoma nauja architektūrinė forma
„Esame architektūrinės estetikos fanatikai, tad nenuostabu, kad atranka sulaukė profesionalų dėmesio. Konceptualias idėjas pateikė patyrusios lietuvių ir užsienio architektų kompanijos. Mūsų akimis, kiekviena koncepcija turi unikalių bruožų, stiprybių, taip pat ir spręstinų iššūkių. Pati užduotis nėra paprasta – net 18 futbolo aikščių plotui prilygstančiai erdvei reikia sukurti visiškai naują ypač funkcionalią infrastruktūrą, kurią su aplinka jungtų ir vienytų skoninga architektūrinė idėja.
Prekybos miestelis turi būti patogus, jaukus ir traukiantis tiek klientus, tiek pardavėjus. Tad be architektūrinės raiškos ir estetikos, vertindami pasiūlymus didelį dėmesį skiriame funkcionalumui – pastatų išdėstymui, pėsčiųjų, transporto srautų judėjimui ir jų dermei“ , – komentuoja „SBA Urban“ NT plėtros vadovė Rasa Pečiulaitė.
Dar praėjusių metų vasarą „SBA Urban“ įsigytoje beveik 13 ha ploto teritorijoje Kauno rajone komanda planuoja vystyti naujos koncepcijos prekybos ir logistikos miestelį. Strateginėje vietoje šalia Vilniaus–Kauno greitkelio iškils sparčiai augančios el. prekybos poreikius atitinkantis projektas. Planuojama, kad statybų darbai startuos jau šiemet, o teritorijoje bus išvystyta apie 70 000 kv. m. prekybos, logistikos ir sandėliavimo verslams skirto ploto. Būtent šioms erdvėms architektai ir teikė savo idėjas.
Pasiūlymų atrankos komisiją sudarė ne tik „SBA Urban“ ir SBA grupės specialistai, architektai. Įtraukta ir Kauno rajono savivaldybės komanda.
Koncepcijai – potencialių nuomininkų indėlis
R. Pečiulaitės teigimu, vos paskelbus apie „Urban Hub“ projektą, pasijuto ir aktyvus potencialių klientų susidomėjimas.
„Šiuo metu kalbamės su daugiau nei 50 skirtingų kompanijų – nuo baldų, žaislų, elektronikos prekių iki inžinerinės įrangos prekybininkų. Potencialūs nuomininkai aktyviai teikia siūlymus ir poreikius būsimam miestelio projektui. Siekiame dialogo ir artimo bendradarbiavimo, tad kartu ieškome sprendimų, kurie atitiktų net ir individualius verslų lūkesčius. Visiems partneriams labai svarbi iki detalių ištobulinta srautų judėjimo schema – patogus privažiavimas ir prekių atsiėmimas klientams, vietos automobiliams“, – sako R. Pečiulaitė.
Apie pusė laukiančiųjų ypač domisi ekspozicinių erdvių (angl. showroom) patalpomis, o didžioji dalis žvalgosi erdvių ne tik prekių sandėliavimui, elektroninių parduotuvių biurams ir administracijai, bet dėmesį skiria ir prekybiniam plotui. Kol kas paklausiausios 300-1000 kv. m. ploto erdvės.
6 architektūrinės idėjos
Architektų komanda PLH (Danija). Pagrindiniai šios idėjos akcentai – spalvų sprendimai išnaudojant apšvietimą, transporto ir klientų judėjimas, žali plotai.
Architektų komanda „Unitectus“ (Lietuva). Projekte sukurtas racionalus transporto srautų planas bei klientų judėjimas, o architektūra įsilieja į urbanistinę aplinką.
Architektų komanda „Eventus Pro“ (Lietuva). Čia daug dėmesio skirta žaliems plotams, atskiriems transporto srautams.
Architektų komanda „Sigge“ (Suomija). Projekto akcentu tapo drąsūs sprendimai su apšvietimu ir spalvomis.
Architektų komanda „Entropic“ (Ispanija) daug dėmesio skyrė architektūrinei raiškai ir formoms.
Architektų komandos SQ1 (Danija) ir architekto iš Graikijos projekte vyrauja racionalumas – tiek judėjimo schemose, tiek bendruose planuose.