Kurį laiką praleidęs Japonijoje, S. Makhno grįžo į Ukrainą, iš naują įvertinęs savo tėvynę, rašo www.curbed.com.
„Dėl Japonijos išmokau mylėti Ukrainą. Kai pirmą kartą nuvykau į Japoniją ir pamačiau, kaip jie vertina savo paveldą, supratau, kad Ukrainos kultūra yra nepaprastai turtinga, bet mes ją retai teįvertiname“, – kalbėjo architektas.
S. Makhno norėjo, kad namas primintų trobelę iš jo prosenelių laikų su modernizmo prieskoniu. Rezultatas – medžiu apdailintas namas, uždengtas šiaudiniu stogu.
Vidinės sienos balkšvo gipso, kuris namams suteikia tradicinį, tekstūruotą vaizdą. Sienos dekoruotos technika, kurią savo namuose naudojo mūsų proseneliai. Erdvė padalyta į tris zonas: atvirą virtuvę, valgomojo zoną ir svetainę.
Architektas projektuodamas namą įtraukė „wabi-sabi“ (liet. „kuklus paprastumas“) principus – japonų itin vertinamą netobulumą.
Svetainės aukštomis lubomis pagrindinis akcentas – organinės formos molio židinys, o medienos lentynos, pagamintos iš perdirbtos medienos, saugo keraminių puodų kolekciją. Lubos dekoruotos mediena, kuri gauta išardžius 11 senų apleistų namų. Suteikti daiktams antrą gyvenimą, anot architekto, yra geriausia, ką galime padaryti savo planetos labui. Įspūdingiausia kolekcija eksponuojama namuose – Tripolės kultūros molio dirbiniai, pagaminti 5–2 tūkstantmetyje pr. m. e.
Kitose erdvėse pirmame aukšte daugiau modernizmo: virtuvėje įrengtos atviros lentynos ir tamsios spalvos virtuvės komplektas.
Antrojo aukšto planas paprastas ir ergonomiškas. Čia įrengti galerija-holas ir miegamieji. Holo gale yra balkonas, iš kurio atsiveria vaizdas į svetainę ir sodą: tai yra pirmasis dalykas, kurį savininkai mato, kai ryte palieka kambarius.
Vyresniojo sūnaus miegamojo pagrindinis akcentas – grindys, pagamintos iš 500 metų senumo ąžuolo.
Tapetai viduriniojo sūnaus miegamajame yra pagaminti paties S. Makhno. Jis piešia nuo ankstyvos vaikystės, dauguma jo idėjų pirmiausia gimsta popieriuje.
Jauniausiojo sūnaus kambarys taip pat yra minimalistinis ir erdvus. Tapetai yra sukurti S. Makhno, juos nutapė garsus Ukrainos dailininkas ir keramikas Serhii Radko.
Sode dera japoniški klevai ir vyšnios, bei tradicinė ukrainietiša zoomorfinė keramika ir šiuolaikinis menas. Čia suvežta kone 250 tonų akmenų bei vyrauja kelios perspektyvos, kaip būdinga japoniškiems sodams.