Brangus, neišvaizdus, bet reikalingas – keltuvas į Gedimino kalną jau veikia

2019 m. rugsėjo 24 d. 11:26
Lrytas.lt
Nors buvo pasigirdę kalbų, kad dėl vizualinės taršos lankytojų kėlimo į Gedimino kalną būtina atsisakyti, po remonto funikulierius vėl sėkmingai veikia.
Daugiau nuotraukų (1)
Brangus, neišvaizdus, tačiau reikalingas.
Taip mano Lietuvos nacionalinis muziejus (LNM), atgaivinęs Gedimino kalno keltuvą.
Keltuvas įrengtas prieš 16 metų, todėl gedimų pasitaiko – jų dažnumas tiesiogiai susijęs su keltuvo naudojimo intensyvumu bei klimato sąlygomis.
Anot LNM atstovo Armino Šileikio, keltuvo gedimai dažniausiai yra nedideli ir būna pašalinami per kelias darbo dienas.
Pastarieji rimtesni darbai – keltuvo lynų keitimas naujais – muziejui kainavo 11 tūkst. eurų.
Nuolatinė keltuvo techninė priežiūra, eksploatacija ir remonto darbai atliekami pagal pasirašytą priežiūros paslaugų sutartį.
Remontuojant keltuvą lankytojams patekti į Gedimino pilies bokšto ekspoziciją galima nuo Vilnios upės pusės į kalną vedančiu taku.
Buvusi LNM direktorė Birutė Kulnytė buvo užsimojusi funikulierių išmontuoti.
Jos žodžiais, namas keltuvui ant Gedimino kalno – tai per daug garbės.
O A.Šileikis atrėmė, kad išmontavus keltuvą sumažėtų Gedimino kalno prieinamumas vyresnio amžiaus žmonėms, tėvams su mažais vaikais ir vaikų vežimėliais, neįgaliesiems, todėl reikia svarstyti ne apie išmontavimą, o apie dabartinio technologiškai pasenusio funikulieriaus pakeitimą nauju.
Paklaustas, ar keltuvas nepadidina Gedimino kalno šlaitų slinkimo, A.Šileikis minėjo, kad šios įrangos vibracinių zonų nustatymo matavimai buvo atlikti dar 2016-ųjų vasario mėnesį, kai įvyko pirmoji Gedimino kalno šiaurės vakarų šlaito grunto deformacija.
Matavimus užsakė muziejus, o atliko Vilniaus Gedimino technikos universitetas. Tyrimai neparodė, kad keltuvas daro neigiamą įtaką Gedimino kalno būklei.
Keltuvas su lynine traukle stačiame Gedimino kalno šlaite buvo įrengtas 2003-iaisiais lankytojams į Gedimino bokštą kelti.
Funikulieriaus įrengimą palaikė tuometis premjeras Algirdas Brazauskas, tokį Vyriausybės sprendimą motyvavo apklausų duomenys, liudijantys, kad tik vienas iš dešimties vilniečių yra įkopęs į Gedimino kalną.
Iš Austrijos firmos „ABS Transportbahnen“ pirktas 1200 kilogramų sveriantis 16 keleivių keltuvas kainavo 600 tūkst. eurų. („Sostinė“)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.