Per gaisrą katedros stogas buvo smarkiai pažeistas, o bokštas sugriuvo minios akivaizdoje. Po tragedijos Prancūzijos Vyriausybė paskelbė, kad netrukus skelbs tarptautinį konkursą naujam bokšto projektui, kuris, kaip teigta, būtų pritaikytas prie mūsų eros iššūkių ir galimybių.
Nors tarptautinis konkursas dar nebuvo oficialiai paskelbtas, architektai pradėjo rengti savo pasiūlymus katedros stogo rekonstrukcijai, siūlydami istorinę struktūrą papildyti futuristiniais ir šiuolaikiškais sprendimais.
UMA pasiūlyme daugiau dėmesio skiriama katedros atvirumui visuomenei, o milžiniškas baseinas per visą struktūrą traktuojama kaip nauja meditacinė erdvė su neprilygstamais vaizdais į Paryžių.
„Šis architektų sprendimas – tai papildoma erdvinė patirtis pastate, kuri prilygs interjero sukeliamai nuostabai, erdvė mąstymui ir savirefleksijai“, – sakė UMA architektai.
Bokštas sunaikintas, tačiau 12 skulptūrų, kurios buvo perkeltos restauruoti ir taip išgyveno gaisrą, ir vėl bus ant stogo, tačiau dabar, kaip didelio, visą stogą užimančio, viešojo baseino sargai.
Architektų studija laikosi nuostatos, kad katedra neturėtų būti lyg izoliuota sala, ir tiki, kad po šio pražūtingo gaisro turėtų labiau įsilieti į miesto audinį.
„Mūsų nuomone, katedra nėra izoliuota sala miesto audinyje, ji priklauso miestui ir žmonėms“, – teigia architektai.
Paveldosaugininkai įspėjo, kad penkerių metų planas Paryžiaus katedrai neįmanomas.