Kad tai įmanoma įsitikinęs smulkusis „Tesla Motors“ akcininkas, Globalios Lietuvos lyderių tarybos narys Vladas Lašas. Tiesiog reikia, kad dėl to pečius suremtų ir verslas, ir valdžia.
Ir jau šio sekmadienio ( sausio 29 dienos) vakarą Vilniuje fejerverkais pažymėtas JAV elektromobilių gamintojo „Tesla Motors“ gigafabriko atidarymas. Tiesa, virtualioje erdvėje – susivienijusi Lietuvos kompiuterinių žaidimų žaidėjų bendruomenė atkūrė Kruonio LEZ aplinką ir joje pastatė Nevadoje egzistuojančio „Teslos“ gigafabriko repliką. Apie 100 tūkst. narių jungianti bendruomenė taip išreiškė savo pilietinę poziciją ir pritarimą Lietuvos valdžiai, kuri siekia pritraukti „Tesla Motors“ gigafabriko statybas į Lietuvą. V.Lašo optimizmo bangą pagavo ir architektas Mykolas Svirskis. Jis ėmė svarstyti, kaip Lietuvoje galėtų būti išvystytas elektromobiliams aptarnauti skirtas tinklas.
„V.Lašas kviečia lietuvius susitelkti, patikėti vizija ir siekti ambicingo tikslo – pastatyti tūkstančius darbo vietų sukursiančią ličio akumuliatorių gamyklą. Labai palaikau šią iniciatyvą, turime tam skirti didelį dėmesį ir visus reikiamus resursus. Net jeigu ir nepavyktų prisitraukti kol kas utopiškai skambančio projekto. Darbai nenueis veltui, būsime užkrėtę vienas kitus šviežiomis mintimis. Padarysime stiprų įdirbį, tai leis panašaus pobūdžio projektams lengviau atsirasti mūsų šalyje.“, – savo feisbuko paskyroje rašo Mykolas.
Jis nusprendė pakoreguoti projektą ties kuriuo dirbo ( teritoriją, esančią Vilniuje, ties Kudirkos ir Jasinskio gatvių sankryža su legendiniu Tauro baru) ir pasidalinti juo su visuomene.
„Tai sudėtingas eišspręstas miesto darinys. Skirtingais laikmečiais suformtuotas užstatymas ir gatvių tinklas (konkrečiai Kudirkos g.) padaro šią vietą tam tikra urbanistine dykra.
Tauro baras yra stiprus brutalistinės architektūros simbolis, tikras perliukas, tačiau visiškai nekontekstualus. Norėjau sugalvoti, kaip jį būtų galima išsaugoti sutvarkant visą teritoriją, todėl lygiagrečiai Kudirkos gatvei suprojektavau ilgą pastatą, kuris aiškiai formuoja ekspozicinį kiemą.
Tai įprasmina Tauro barą, o „Tesla“ automobilių ekspozicijos pastatas tampa lyg vartai ir naujo skvero stogas, kuris sujungia Dainavos gatve numatytą pėsčiųjų pasažą ir istorinę gatvelę.
Elektromobilių įkrovimo vietos specialiai numatyto pėsčiųjų aikštėje, tam kad žmonės nuolatos prasilenktų su elektromobiliu, taip pabrėžiant tokio transporto draugiškumą aplinka“, – savo sumanymą portalui lrytas.lt atskledė M.Svirskis.
Architektas įsitikinęs, kad labai svarbu apie tokias svarbias Lietuvai investicijas viešojoje erdvėje kuo daugiau kalbėtis. Todėl ragina prisijungti ne tik kolegas, bet ir kiekvieną Lietuvos pilietį