KAUET nariai tyrinėjo bendrovės „Sweco Lietuva“ parengtus teritorijos
projektinius pasiūlymus ir pažėrė gausybę kritikos strėlių.
Nauja jėgainė turėtų iškilti Kauno laisvosios ekonominės zonos (LEZ)
teritorijoje, greta kelio Vilnius-Kaunas ir svarbiausio įvažiavimo į
miestą.
Keliu važiuojantiems žmonės į akis turėtų kristi jėgainės kaminas,
bunkeris ir katilo pastatas. Pastarasis turėtų spindėti
besikeičiančiomis vario spalvomis, bunkeriui parinkta blizgančio
aliuminio apdaila.
„Tokio dydžio statinys turėtų būti įsimintinas, simbolizuoti paskirtį,
tačiau matome kažkokį tūrių kratinį, kokių galime išvysti ir kitose
vietose“, – kalbėjo architektas Rimvydas Palys.
Jo kolegas Linas Tuleikis neabejoja, kad 18 aukštų gyvenamajam namui
prilygstanti elektrinė maždaug pusšimtį metų bus dominuojantis statinys
šioje vietovėje, todėl estetinis vaizdas labai svarbus.
„Viskas padaryta taip, kaip neturėtų būti darome tokiame objekte,
esančiame tokioje vietoje“, – mano ekspertas. Jo nuomone, šįkart
pasirinktas paprasčiausias kelias – išsisukti kuo mažesnėmis sąnaudomis.
Architektas Dalius Šarakauskas mano, kad galima bet kokį statinį gerai
suprojektuoti bet kokioje vietoje, tačiau šis darbas nepakliūtų į
geriausių sprendimų sąrašą.
KAUET nariai paprašė projektuotojų parodyti, kaip atrodo užsienio šalyse
statomos šios bendrovės elektrinės ir iškart pastebėjo, kad jos atrodo
gerokai patraukliau. Kai kurie kompleksai primena net meno kūrinius.
„Fortum Heat Lietuva“ naujos elektrinės statybai ketina išleisti 522
mln. litų. Darbai prasidėtų 2014-ųjų pabaigoje ir užtruktų dvejus metus.
Kogeneracinėje jėgainėje būtų deginamas biokuras ir rūšiuotos atliekos,
turinčios energetinę vertę. Planuojama, kad per parą atvyks 98
krovininės transporto priemonės su kuru, dar 20 mašinų reikės išvežti
šlaką ir pelenus.
˙