Slidžių gatvių ir šaligatvių tema tądien turbūt buvo aptarinėjama labiausiai. „Bendraukime“ skaitytojai taip pat parašė susirūpinimą dėl slidžių šaligatvių sostinėje. Vilnietis Marius parašė nusiskundimą dėl slidžios dangos Algirdo gatvėje ir stoties rajone.
„Žmonės, norėdami išvengti slidžių šaligatvių, netgi eina važiuojamąja kelio dalimi arba dviračių taku taip keldami sau ir aplinkiniams didelį pavojų. Stoties rajono šaligatviai – nepraeinami, visiška ledo čiuožykla.
Algirdo gatvėje žmonės eina dviračių taku arba važiuojama kelio dalimi. Net ir vaikus ant rankų nešasi. Baisuma. Rizikuoja į traumatologinį patekti arba paslydęs, arba nutrenktas kokios transporto priemonės, nes dviračiais žmonės, pasirodo, važinėja net ir tokiu oru. Padariau kelias nuotraukas iš Algirdo gatvės ledainės“, – rašė Marius.
Svarbu suprasti du dalykus
Vilniaus miesto savivaldybės Komunikacijos skyriaus Ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas komentavo, kad prevenciniai barstymai buvo atlikti dar iš vakaro. Tačiau gyventojams labai svarbu suprasti du dalykus.
„Matant sinoptikų prognozes, vakar Vilniaus savivaldybė su teritorijas prižiūrinčiais rangovais aptarė planuojamus veiksmus, prevenciniai barstymai buvo atlikti dar vakar vakare, jie kartoti šiandien anksti ryte, toliau barstymai kartojami.
Naudojama ne tik druska, bet ir sukibimą einant didinanti skaldelė. Barstymai bus atliekami ir toliau nepertraukiamai, kol orų sąlygos nepagerės. Kalbant apie šiandieninę takų ir šaligatvių priežiūrą, labai svarbu suprasti du dalykus.
Visu pirma, lijundra yra vienas pavojingiausių judėjimui reiškinių, nes barstoma druska, skirta ledui tirpdyti, lietaus yra nuplaunama, o likusi šlapia danga dėl įšalo pasidengia ledu. Todėl barstymus reikia kartoti, tačiau visur pabarstyti druskos vienu metu – neįmanoma. Vilniuje yra apie 4 milijonus kvadratinių metrų šaligatvių, pėsčiųjų ir dviračių takų, laiptų, aikščių ir kitų prižiūrimų teritorijų.
Prioritetas teikiamas vietoms, kur didžiausi pėsčiųjų srautai (magistraliniai šaligatviai, viešojo transporto stotelės), taip pat probleminėms vietoms (laiptams, įkalnėms).
Palaipsniui pagal galimybes barstomos ir likusios vietos. Dangos slidumą lijundros metu gali lemti ir pati danga. Pavyzdžiui, asfaltinė važiuojamoji dalis yra mažiau slidi nei betoninės šaligatvio plytelės, nors abi dangos gali būti pabarstytos druska vienodu kiekiu. Algirdo ir aplinkinėse gatvėse buvo atlikti tiek prevenciniai barstymai, tiek vykdomi pakartotiniai“, – rašė Vilniaus miesto savivaldybės atstovas.