Nustėro pamačiusi, ką daro kapinių lankytojas: dėkojo Dievui, kai pamerkęs gėles nurūko savo keliais

2024 m. lapkričio 2 d. 21:03
Lina
Prieš Vėlines ir Visų šventųjų dieną savo artimojo kapą Liepynės kapinėse aplankyti užsukusi Lina nustėro pamačiusi, ką daro kiti kapų lankytojai.
Daugiau nuotraukų (11)
Pasak moters, vienas vyriškis iki kapo nepasikuklino netgi privažiuoti su automobiliu. Galbūt tam, kad nereikėtų nešti sunkios vandens taros. Negana to, automobilyje grojo tranki muzika, trikdanti kapinių rimtį. Tačiau bandydama surasti išeitį, kaip apsaugoti mirusiųjų ramybę nuo įžūlių lankytojų, moteris atsidūrė tarsi aklavietėje.
Drumsčia mirusiųjų ramybę
„Kreipiuosi į jus su viltimi, kad paviešindami apie netvarką Liepynės kapinėse (Žirnių g. 24, Vilnius), padėsite tokią situaciją suvaldyti ar net visai išspręsti.
Teko patirti atvejį, jog, nepaisydamas draudžiančio kelio ženklo, į kapines plyšaujant garsiai muzikai (pro atvirą automobilio langą) atvažiavo jaunas vyrukas. Sustojo prie artimojo kapo, iš automobilio išsiėmė 1,5 litro dydžio vandens butelį, įpylė į vazą, kad pamerktų gėles. Pamatęs, kad vandens trūksta, nuvažiavo nupirkti dar vieną tokį patį vandens butelį ir vėl su trenksmu atvažiavo į kapines. Ačiū Dievui, kad 3 litrų vandens pakako ir, pamerkęs gėles, vyrukas nurūko savo keliais. Nors trumpam stojo ramybė.
Mano supratimu, įvažiavimas į kapines turėtų būti reguliuojamas (šlagbaumo pagalba ar kt.) kapines administruojančio personalo. Žinoma, turi būti taikomos išimtys, kam galima įvažiuoti automobiliu į kapines, pavyzdžiui, laidotuvių procesijai, atvežus neįgalų ar senyvo amžiaus žmogų, atvykus tvarkyti kapinių (natūralu, kad puskilometrį netempsi žemių maišų) ir pan. Tačiau negalima palikti šio proceso nevaldomo kaip yra dabar.
Bet kai tuo klausimu pradėjau domėtis, supratau, kad čia yra visa raizgalynė, kurios išnarplioti man nepavyko. Gal pavyks tai jums padaryti?
Taigi, neapsikentusi nuolat po kapines zujančių ir dulkes bei triukšmą keliančių automobilių, paskambinau į Liepynės kapinių administraciją. Prie kapinių įrengtame vagonėlyje dirbanti mergina telefonu atsakė, kad ji nėra sargybinė, jog saugotų vartus. Pasiūlė skambinti „Grindai“, kuriai šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybės pavesta prižiūrėti Liepynės kapines.
Paskambinusi į „Grindą“ ir išdėsčiusi situaciją sužinojau, kad Grinda atsakinga tik už vandens bidonų Liepynės kapinėse atvežimą ir pakeitimą. Po poros minučių man tas pats vyras iš „Grindos“, su kuriuo kalbėjau, perskambino ir patvirtino, jog ką tik pasitarė su kolegomis ir jų nuosprendis toks: „Grinda“ Liepynės kapinėse atsakinga tik už vandens priežiūrą. Pasiūlė skambinti į Vilniaus miesto savivaldybę.
Paskambinus į Vilniaus miesto savivaldybę ir informavus apie situaciją Liepynės kapinėse, mane nukreipė į ... „Grindą“.
Į „Grindą“, žinoma, dar kartą neskambinau. Bet paskambinau Vilniaus miesto savivaldybės atstovui žiniasklaidai. Žiniasklaidos subtilybes išmanantis specialistas pademonstravo tikrą empatiją: kantriai išklausė apie kapinėse zujančius automobilius, pažadėjo perduoti atsakingiems asmenims dėl netvarkos Liepynės kapinėse ir pasiūlė man sprendimą – fotografuoti Liepynės kapinių pažeidėjus ir perduoti policijai.
Tiesiog fenomenas – ne pasiūlymas! Į šį pasiūlymą pažiūrėjau su humoru (aš to tikrai nedarysiu, nes neturiu nei laiko, nei noro už kitus dirbti jų darbą), tačiau juokai baigėsi pamačius, jog tas empatiškas mūsų pokalbis su Vilniaus miesto savivaldybės tarnautoju jokių rezultatų nedavė. Ir po kelių savaičių situacija Liepynės kapinėse nepasikeitė – automobiliai nevaržomi kaip važiavo taip važiuoja. Tiesa, šaltesni orai sumažino bendrą jų kiekį apskritai.
Dar vienas klausimas, kurį noriu aptarti – Liepynės kapinių infrastruktūra. Pridedu nuorodą, kurioje keletas foto, kaip po lietaus atrodo Liepynės kapinių keliukai, skiriantys kapinių kvartalus.
Kaip matosi iš nuotraukų, visur balos, purvas, duobės. Nuo vartų iki kapinių yra asfalto atkarpa, kuri prieš prasidedant kapinių kvartalams, baigiasi, tad nuo tos vietos, kur baigiasi asfaltas, prieiti prie artimojo kapo ar prie vandens bidono ir įsipilti vandens neišsipurvinus praktiškai neįmanoma.
Apskritai kapinės nejaukios, mažai medžių, žalumos, suoliukų. Tiesa, pačios kapavietės įrengtos tvarkingai (atkreipiu dėmesį, kad už kapavietės įrengimą laidojančiajam reikia susimokėti nuo 330 iki 550 eur ir pan.).
Tai paaiškina faktą, kodėl pačios kapavietės tvarkingos (nes jos yra mokamos!), o štai metras nuo kapavietės, t.y. kapaviečių kvartalus iš visų pusių supantys takai/keliai – purvini ir duobėti. Tad ir norisi paklausti Vilniaus miesto savivaldybės, ar yra planuojami Liepynės kapinių infrastruktūros gerinimo darbai?
Ar numatoma kapinių kvartalus skiriančius takus – kelius išasfaltuoti ar iškloti plytelėmis, kad žmonėms, atėjusiems aplankyti mirusiųjų, nereikėtų braidžioti po balas ir purvą? Ar yra planuojama kaip kitaip pagerinti kapinių infrastruktūrą suteikiant joms daugiau jaukumo?
Ir dar vienas dalykas, kuris mane glumina kaskart atėjus į Liepynės kapines. Jos įrengtos keli šimtai metrų iki lėktuvų pakilimo-nusileidimo tako. Būtų neracionalu dabar svarstyti dėl vietos kapinėms parinkimo, nes nei oro uostą iškeldinsi, nei mirusiuosius į kitą vietą perlaidosi. Tačiau būtų įdomu sužinoti, ar nesvarsto Vilniaus miesto savivaldybė įrengti garsą sugeriančią sieną, skiriančią lėktuvų taką nuo Liepynės kapinių?
Kalbėjau su keletu žmonių, kaip jie vertina tą faktą, kad dieną naktį virš kapinių, kur ilsisi jų artimieji, skraido lėktuvai. Kiekvienas turi savo širdžiai nuraminti skirtą argumentą. Vieni sako, jog išėjęs jų artimasis mėgo keliauti, tad skraidantys lėktuvai – kaip aliuzija į keliones.
Kiti sako, jog tas lėktuvų keliamas triukšmas ar aplink kapines besikuriančios gamyklos mums primena, jog su artimųjų išėjimu gyvenimas nesibaigia: lėktuvai skraido, gamyklos veikia, žmonės dirba.
Tačiau visi vienbalsiai sutaria, jog iš šio pasaulio išėję žmonės, kurie pagal jiems skirtą misiją gyveno, dirbo, mokėjo mokesčius, nusipelno ilsėtis gražioje ir jaukioje vietoje, o ne purvinose, triukšmingose ir dulkėtose kapinėse.
Būsiu dėkinga ir aš, ir daugelis kitų žmonių, jei iškelsite šiuos klausimus į viešumą. Tikimės, kad su jūsų pagalba pavyks situaciją pagerinti ir/ar visai išspręsti“, – rašė skaitytoja Lina.
Kapinės yra atviros 
Vilniaus miesto savivaldybės Visuomenės informavimo skyrius Komunikacijos skyriaus atstovas Irmantas Kuzas pabrėžė, kad visos mieste esančios kapinės (įskaitant Liepynės), yra atviros.
„Pagrindinė priemonė, reguliuojanti transporto priemonių judėjimą kapinių teritorijoje, yra Kelių eismo taisyklės ir kelio ženklai.
Kapinėse esančios kelio dangos tvarkomos periodiškai, atsižvelgiant į poreikį. Situacija dėl dabartinės kelio dangų būklės yra žinoma, tvarkymo darbai (duobių išlyginimas ir skaldos užpylimas) yra suplanuoti ir bus atlikti artimiausiomis dienomis.
Liepynės kapinių priežiūrą visą apimtimi (išskyrus atliekų tvarkymą) vykdo UAB „Grinda“, – komentavo Vilniaus miesto savivaldybės atstovas.
VėlinėsLiepynės kapinėsKapinės
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.