Dėl svilinančio karščio daug klausytojų kentė troškulį, nes dėl nusidriekusių ilgų eilių buvo sunku įsigyti gėrimų. Žiūrovai piktinosi, kad nebuvo leidžiama įsinešti vandens buteliukų ar tuščios taros, kurią galėtų pripildyti. Pardavinėjant gėrimus už tarą buvo renkamas 3 eurų užstatas, kurį žmonėms susigrąžinti po koncerto taip pat iškilo keblumų.
„Vakar dalyvavau Bryano Adamso koncerte Kalnų parke. Bet labiausiai atsimenu ne patį koncertą, o beveik porą valandų, sugaištų eilėse bei labai nemalonias patyčias iš renginį aptarnaujančio personalo. Bet apie viską iš pradžių.
Nors lauke +30, jokio vandens ar kitų gėrimų įsinešti negalima. Teko matyti ir alpusius bei čia pat gaivinamus žmones. Ką darysi, nusipirksime. Stoju į eilę prie vienos iš gėrimus parduodančių palapinių. Eilė nemaža. Po kokių 15 stovėjimo minučių būnu pajudėjęs gal 2 metrus. Suprantu, kad greitai nusipirkti vandens nepavyks. Kantriai stoviu toliau.
Praėjus dar geram pusvalandžiui (koncertas jau prasidėjo), prieinu prie palapinės. Perku vandens, kurio kamštelį atsuka ir nulupa (turbūt ne tam tikslui buvo gaminami nenukrentantys kamšteliai), taip pat alaus bei sidro. Šiuos gėrimus pilsto į daugkartinio naudojimo puodelius. Ant palapinės puikuojasi informacija/taisyklės: „Už kiekvieną puodelį renkamas 3 eurų užstatas, grąžinus puodelį, 2 eurai grąžinami kaip užstatas, 1 euras paliekamas kaip tvarkymo mokestis. Pagal savo pageidavimą pinigus galite susigrąžinti į savo banko kortelę. Grąžinti pinigai pasieks Jūsų sąskaitą per 4 darbo dienas“.
Jau čia kyla keletas klausimų: 1. Kas čia per „tvarkymo mokestis“? 2. Kodėl, jeigu pageidausiu, pinigai bus grąžinti tik per 4 darbo dienas?
Na, bet atsigaivinti norisi, tad nusiperku, susimoku ir pagaliau einu klausytis koncerto. (Čia dar galima būtų pridurti dėl palapinėje dirbančio personalo darbo greičio. Vieną klientą aptarnauja 3 žmonės, bet tokiu lėtumu, kad atrodo, jog juos varu kažkas atvarė čia dirbti. Todėl ir ta eilė vos juda).
Koncerto viduryje užsimanau į tualetą. Galvoju, prie to paties grąžinsiu ir savo „užstatinę tarą“. Renkuosi tą pačią palapinę, kurioje ir pirkau gėrimus, stoju į eilę. Eilė šiek tiek mažesnė, tad užtrunku „tik“ apie 20 minučių, kol ateina mano eilė.
Duodu savo puodelius, sakau, noriu grąžinti. Darbuotoja man sako, kad čia negalima grąžinti, grąžinimas vyks išeinant iš koncerto. Labai nustembu, nes tekę būti ne viename koncerte užsienyje (pvz. to paties Bryano Adamso koncerte Vienoje), kur depozitą grąžini ten, kur pirkai arba bet kur kitur, kur yra prekiaujama ir dėl to nėra nei didelių eilių, nei kitokių problemų.
Jau kažkiek susierzinęs atsitraukiu, dar kartą paskaitau aukščiau paminėtą skelbimą, kažką paburbu, kad nieko nėra parašyta apie tai, kad reiks depozitą grąžinti kitur ir nieko nepešęs skubu atgal į savo vietą su tuščiais puodeliais. Dalies koncerto per tą stovėjimo laiką gerai nemačiau/negirdėjau.
Tačiau didžiausios „linksmybės“ prasideda po koncerto. Didžiulė minia išeidinėja iš koncerto, ieško vietos, kur grąžinti tuos puodelius, bet nei viena palapinė jų neima, vis nurodydami „prie išėjimo“. Tada iš toli pamatau didžiulę eilę ir suprantu, kad čia ta išsvajotoji grąžinimo vieta.
Stoju į eilę (dar kartą!). Eilė slenka panašiu greičiu kaip ir perkant gėrimus, t.y. vėžlio greičiu. Pralaukus kokį pusvalandį priartėju prie atskiro vagonėlio su 4 langeliais, kur vyksta pinigų grąžinimas. Prie grąžinimo vyksta dar nematytas „turgus“. Vieni, pamatę eilę, neša savo tarą į priekį ir bando parduoti eilėje stovintiems, kiti, girdžiu, piktinasi kažkuo, treti, matau, stovi prie langelio apie 10 minučių ir kažkas jiems vis nepavyksta. Vėliau suprantu, kas.
Pasirodo, kad pinigus už grąžintą tarą galima gauti tik į banko kortelę! Tad, akivaizdu, kad ne visi ją turi, ne visi su savimi pasiėmę, ne visi susieję savo kortelę mobiliojoje aplikacijoje, todėl ir grąžinimas ne visada pavyksta, todėl ir eilė taip lėtai juda.
Ant to paties vagonėlio, prie pinigų grąžinimo kasų, kabo tas pats, mano anksčiau minėtas „skelbimas/grąžinimo tvarka“. Dar kartą jį perskaitau ir atėjus mano eilei priduoti tarą, prašau, kad man atiduotų grynaisiais.
Man vaikinukas, priimantis tarą sako, kad neduos, jie neturi grynųjų, grąžinimas tik į banko kortelę. Aš dar kartą pažiūriu į „skelbimą“, sakau, kad taip neparašyta, man taip nepatogu ir aš noriu grynųjų.
Man sako, kad parašyta. Aš skaitau garsiai, kas parašyta, pacituoju dalį apie „pagal savo pageidavimą…“ ir sakau, kad nepageidauju gauti į kortelę po 4 darbo dienų, pageidauju gauti čia pat, grynais. Jis sako – viskas parašyta, kitaip nieko nebus. Paprašau pakviesti kokį nors atsakingą asmenį ar vadovą. Atėjusi mergina man pakartoja tą patį, kad viskas parašyta ir aš nemoku skaityti. Man nesutikus, pasiūlo neštis puodelius namo, nes aš užlaikau eilę.
Tada dar paklausia, koks man skirtumas, kaip aš gausiu pinigus. Man atsakius, kad yra skirtumas ir aš net pagal jų pačių taisykles turiu pasirinkimą, pašiepia mane: turbūt pirmą kartą esate mūsų renginyje, kad nežinote mūsų tvarkos“. Gal ir ne pirmą, bet tikrai paskutinį. Internete paieškojęs informacijos apie koncerto organizatorius matau daugybę panašių į mano atsiliepimų bei komentarų. Ir jie kartojasi jau ne pirmus metus. Bet kažkaip panašu, kad organizatoriai nieko taisyti nesirengia.
Tokia štai patirtis, sugadinusi visą koncerto grožį. Ketinu paklausti vartotojų teisių, ar nesavivaliauja organizatoriai negrąžinantys klientų sumokėtų pinigų ir niekaip neįspėdami apie vienintelį galimą pinigų atgavimo būdą. O skaityti aš moku. Jūs gal išmokite rašyti“, – po koncerto „Bendraukime“ rašė pasipiktinęs gerbėjas.
Koncerto taisyklės – pasaulinė praktika
„Live Nation“ atstovas spaudai Paulius Butėnas atkreipė dėmesį, kad visos koncerto taisyklės kuriamos vadovaujantis pasauline praktika. Daugeliui jų pritarė pats atlikėjas B. Adamsas ir jo atstovai.
„Žmonėms, pristigusiems vandens, saugantis nuo dehidratacijos visada rekomenduojame pirmiausia kreiptis į koncerto teritorijoje budinčius medikų punktus, kur yra nemokamo vandens stotelės.
Gertuvių ir kitų daiktų įsinešimo klausimas yra sprendžiamas bendradarbiaujant su policija. Draudžiamų daiktų įsinešimo į koncertų teritoriją sąrašas yra ilgas. Gertuvės gali būti prilygintos šaltajam ginklui. Tokie daiktai kelia grėsmę tiek patiems žiūrovams, tiek atlikėjui.
Siekdami daugiau tvarumo, renginiuose skatiname naudoti daugkartinę tarą. Gėrimai buvo pilstomi į daugkartinę tarą, kurią po to buvo galima grąžinti. Grąžinimo punktas buvo prie pat įėjimo, matomoje vietoje. Prie visų barų buvo iškabinti užrašai su paaiškinimu apie grąžinimo taisykles. Kad pinigai bus grąžinami į banko kortelę, pirkėjai taip pat buvo informuoti iškabose prie visų pardavimo punktų.
Vilniaus miesto savivaldybė palaiko tokią daugkartinės taros tvarumo idėją. Vieta po renginio buvo švari, išmetama mažiau plastiko atliekų. Atlikėjas ir jo atstovai taip pat labai pritarė tokiam tvariam mūsų sprendimui, išreiškė susižavėjimą, kad renginys yra toks žalias. B. Adamso komanda labai griežtai laikosi taisyklės, kad viduje nebūtų jokio plastiko. Nes tokios didelės žmonių susibūrimų vietos neretai būna nuklotos šiukšlių“, – komentavo „Live Nation“ atstovas spaudai Paulius Butėnas.