Riedant Švedijos keliais dėmesį patraukė išskirtinis automobilis: „Netyčia taip ar čia kažkokia gudrybė?“

2023 m. rugpjūčio 22 d. 21:57
Tolimųjų reisų vairuotoju dirbantis „Bendraukime“ autorius Kęstutis Grubliauskas, riedėdamas Švedijos keliais, užmatė automobilį, kuris atkreipė jo dėmesį dėl įtartinos ratų padėties. Specialistai padėjo atsakyti į iškilusius klausimus, ar tai galėjo būti gedimas, ar tai – tikslinga automobilio modifikacija. Ir ar toks automobilis galėtų praeiti techninę apžiūrą Lietuvoje.
Daugiau nuotraukų (3)
„Šiose nuotraukose mane nustebino vienas dalykas. Nežinau, gal taip turi būti, bet, mano manymu, tai, ką pastebėjau, labai keista. Jūs nepastebite nieko keisto?
Pažiūrėkite į lengvos mašinos galinius ratus. Čia jau reikia ekspertų išaiškinimo. Tie ratai netyčia taip yra ar čia kažkokia gudrybė?
Pralėkė pro aikštelę, net nespėjau nufotkinti ir, svarbiausia, ratai tebebuvo vietoje. Gal čia iš mandrumo tie ratai taip išskleisti. Pamenu seno modelio zaporožiečiams „kurmiukams“ ratai buvo į viršų išversti.
„Čia yra neigiamas ratų išvirtimas, kuris pagerina automobilio stabilumą posūkiuose (bet „ėda“ padangas)“, – taip man žmona paaiškino, bet gal skaitytojams būtų įdomu, jei specialistas plačiau papasakotų, kokia iš to būna nauda?
Įdomu, ar techninę apžiūrą praleistų su tokiomis „klišomis kojomis“? – rašė K. Grubliauskas.
***
Paprašėme į kilusius klausimus atsakyti Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ specialistų. Pasak jų, šiose autoriaus nuotraukose užfiksuotas vadinamosios „stance“ – automobilių modifikavimo subkultūros – pavyzdys.
„Ja besižavintys entuziastai perdirba originalią automobilio pakabos konstrukciją paprastai siekdami kuo žemiau nuleisti kėbulą ir pakoreguoti ratų išvirtimą nuo standartinio 0,5°–1°, iki siekiančio 45° neigiamą kampą.
Tokio modifikacijos stiliaus kilme paprastai laikomas automobilių sportas (tiksliau – žiedinės lenktynės), kur siekiant maksimalaus sukibimo lenktyninės mašinos iš tiesų maksimaliai „prispaudžiamos“ prie kelio paviršiaus, o ratų išvirtimas reguliuojamas siekiant kuo didesniu greičiu įveikti posūkius.
Siekdami vizualaus panašumo į „kovinius“ automobilius „stance“ entuziastai iš tiesų aukoja važiavimo komfortą ir valdymo savybes kasdienių kelionių metu.
Be to, „iš akies“ daromi tokio tipo konstrukciniai pakeitimai naudojant nuleidžiamas spyruokles bei reguliuojamus amortizatorius (paprastai vadinamus „coiloveriais“), radikaliai mažina padangos sukibimą su kelio danga greitėjimo ir stabdymo metu. T. y. kelia tiesioginį pavojų eismo saugumui.
Taip perdirbtas automobilis techninės apžiūros barjero neįveiktų, nes konstrukciniai pakeitimai neturi sumažinti transporto priemonės aktyvios bei pasyvios saugos, nepabloginti eksploatacinių savybių. Visi šie techniniai reikalavimai, kurie vertinami techninės apžiūros metu, yra užfiksuoti ES direktyvose.
Transporto priemonės ratų dydis ir konstrukcija turi būti tokie, kokie numatyti transporto priemonės gamintojo. Ratų parametrai turi būti suderinti su ant rato sumontuotos padangos parametrais. Visais atvejais padangos turi neliesti kėbulo ar pakabos detalių, neturi riboti vairuojamųjų ratų pasukimo kampų, neturi išsikišti už kėbulo gabarito“, – komentavo „Transekstos“ specialistai.
 
 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.