Dirbu pardavėja-konsultante „Ozo“ centre Vilniuje. Pastaruoju metu mūsų prekybos centre taip garsiai groja muzika, kad neįmanoma aptarnauti pirkėjų. Kiek kartų kitos pardavėjos ir aš prašėme sumažinti garsą, bet informacijos darbuotojai sako, kad tai „Ozo“ valdžios nutarimas.
„Ozo“ valdžia sako, kad jeigu kam nors (pardavėjoms) trukdo garsiai grojanti muzika, tai tegul čia nedirba... Bet tai kenkia mūsų sveikatai (juk nevaldomas triukšmas, kaip nurodo Pasaulio sveikatos organizacija (PSO), yra viena didžiausių iš aplinkos kylančių grėsmių sveikatai.)
Ir pirkėjai skundžiasi. O dauguma kiekvieną dieną čia po 12 valandų dirba. Išeinam iš darbo, kaip po roko koncerto – nieko negirdim...
Galbūt aprašius šitą problemą „Ozo“ valdžia pagalvos pagaliau apie prekybos centro darbuotojų sveikatą. Nes, kaip suprantu, prekybos centras yra vieša vieta, kur turi būti reguliuojamas decibelų lygis.
***
Prekybos ir pramogų centro „OZAS“ valdytoja Ina Augulienė atkreipė dėmesį, jog į visus klientų bei darbuotojų pastebėjimus yra reaguojama ir jie vertinami.
„Prekybos ir pramogų centre veikia apie 200 skirtingų nuomininkų, teikiančių įvairiausias paslaugas, tad stengiamės suderinti skirtingus interesus ir poreikius. Prekybos ir pramogų centre „Ozas“ garso lygis yra suderintas, kad atitiktų higienos normas.
Vykdydami veiklą rimtai ir atsakingai vertiname bet kokį pranešimą ar pastabą ir nedelsiant imamės veiksmų situacijos išsiaiškinimui, o jei reikia – atitinkamų veiksmų. Gavę pranešimą, kad prekybos ir pramogų centre „Ozas“ dėl muzikos darbuotojai sunku dirbti ir susišnekėti su klientais, ėmėmės PPC esančių garsiakalbių skleidžiamo garso stiprumo matavimų.
Po gauto pranešimo nedelsiant atliktas tyrimas parodė rezultatus, pagal kuriuos nustatyta, jog garso lygis yra svyruojantis nuo 59,3 dBA iki 64,4 dBA. Pagal nurodymus, visuomeninės paskirties pastatuose garso lygis dBA nuo 6 iki 18 val. turi būti ne didesni nei 65 dBA, nuo 18-22 val. – 60 dBA, ir nuo 22 iki 6 val. ryto – 55 dBA. Tad matavimai rodo, jog mūsų prekybos ir pramogų centre leidžiamos muzikos ar kitų garsų per garso kolonėles stiprumas atitinka higienos normos reikalavimus.
Prekybos ir pramogų centre garso sistema veikia dėl 2 priežasčių: nuotaikos ir reklamos tikslais bei informacijos perteikimui. Taip pat garsiakalbių sistema naudojama kritiniais atvejais (pvz. jei pasiklysta vaikas, reikia iškviesti automobilio savininką pvz.: dėl eismo įvykio ir pan. ar panašiais atvejai).
Tokio pobūdžio pranešimai (kaip ir reklamos) skelbiami per bendrą garsiakalbį. Evakuacijos atveju per sistemą taip pat leidžiamas ir garso įrašas, kuris skamba garsiau tam, kad kiekvienas darbuotojas ar lankytojas išgirstų ir atkreiptų dėmesį bei vykdytų pranešime nurodomus veiksmus.
Tiesa, norėtume pažymėti, kad PPC „Ozas“ yra atsakingas už bendroje erdvėje skambančią muziką, informacinius pranešimus ir jų garsą, tačiau už muziką, grojančią atskirų nuomininkų patalpose atsako pats nuomininkas, kuris taip pat įpareigotas laikytis bendrų garso lygio reikalavimų.
Patikiname, kad visais kitais atvejais bendroje prekybos ir pramogų centro „Ozas“ garso lygis išlaikomas normalus, t.y. leistinose normose, leidžiama muzika skirta fonui užpildyti ir gyvybingumui bei gerai nuotaikai palaikyti, o gauti garso matavimo rezultatai patvirtina, jog leidžiamų garsų kiekis neviršija higienos normų“, – rašoma prekybos centro komentare.