Virdulį įsigijusį pirkėją nustebino prekybos centro sąlygos – praverstų žinoti kiekvienam

2021 m. gegužės 29 d. 18:11
Ramūnas
Norėjau pasidalinti mintimis apie „Lidl“ tinklo vykdomos prekybos ypatumus ir perspėti kitus, kad jie prieš pirkdami ką nors iš buitinės ar kokios kitos technikos gerai pagalvotų, ar apskritai verta.
Daugiau nuotraukų (3)
Taip gyventi verta – kone kasdien skelbia reklaminis „Lidl“ šūkis, kviesdamas vartotojus į savo tinklo parduotuves, siūlydamas ne tik vakarietišką prekybos kultūrą, bet ir galimai čia naudingai jiems išsileisti pinigus už naudingas prekes.
Tik ar tikrai „Lidl“ klientas bus laimingas ir tikrai taip norės pagal jį gyventi sužinojęs, kad šūkis labiau pritaikytas pačiam tinklui, nei jam. Nes iš tiesų taip ir yra. Prekybos tinklas yra pasitvirtinęs tokias prekybos taisykles, kad jis visada būtų laimėtojas, o vartotojas kvailys ir dievo nabagas, kuris turi teisę čia tik išleisti savo pinigus.
Kitokius prekybinius santykius su savo klientais šis tinklas ignoruoja ir vienpusiškai atmeta. Neįsivaizduoju nė vienos Europos šalies ir save gerbiančio tikro europiečio, kur jis dėl vienokių ar kitokių priežasčių nepritikusios ir nenaudotos prekės per atitinkamą laiką negalėtų grąžinti pardavėjui, o pardavėjas atsisakytų ją priimti.
Ne vieną prekę esu taip grąžinęs ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos valstybėje. Tačiau Lietuvoje „Lidl“ tinklas pasielgė priešingai, o prie savo kasdieninio reklaminio šūkio „Taip gyventi verta“ niekada nerasite perspėjimo, kad šiame tinkle įsigytų prekių beveik niekada nebus galima grąžinti atgal.
Nors tinklas teigia, kad apie tai jis nuolat informuoja savo klientus, tačias tokių perspėjimų nerasite prekybos vietose prie parduodamų prekių, kad jas perskaitęs tikrai galėtum papildomai įsivertinti įsigyto daikto reikalingumą.
Anot jų, pirkėjas privalo viską įsivertinti pats, bet pats tinklas net nesiteikia sudarinėti visų įmanomų testų toms savo parduodamoms prekėms įvertinti. Ypač elektrinėms. Taip atsitiko ir man, kuomet pabandžiau įsigyti elektrinį virdulį.
Tą virdulį gali pačiupinėti, pauostyti ir pamaigyti, tačiau esminių jo sąvybių negali išmėginti ir dėl to pilnavertiškai įvertinti, ar toks daiktas tau realiai bus buityje reikalingas ir naudingas. Jo visas savybes pilnavertiškai gali įvertinti tik išbandęs jį tikrovėje esant atitinkamoms sąlygoms.
Kuomet parsinešiau virdulį ir jį išbandžiau, supratau, kad tuo daiktu pilnavertiškai naudotis negalėsiu, nes jo sukuriamas triukšmas mažoje patalpoje toks didelis, kad anksti ryte ne tik kad namiškiai ne savo noru bus prikelti iš miegų, bet ir kaimynai.
Tokių dalykų parduotuvėje įvertinti niekaip negali. Tad įsivertinęs šį gaminį realiomis sąlygomis supratau, kad jis man netinkamas naudotis, kuomet jis man bus būtinas. 
Todėl jau sekančią dieną jį atnešiau atgal į jo pirkimo vietą grąžinimui, kur ir sužinojau, kam iš tiesų yra skirtas taip viešai deklaruojamas šūkis „Taip gyventi verta“. O jis skirtas tik tinklą administruojančiai kompanijai, nes gaminio nepriėmė ir argumentacijos dėl gaminio kokybės visiškai nevertino.
Kadangi tikrai neketinu nuleisti rankų, dėl šio įvykio buvo kreiptasi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir bendromis pastangomis pabandysime sugrąžinti pardavėjui jo prekę, kuri netiko klientui. Taip pat ketinu paviešinti, kokiomis tikrosiomis užmačiomis šis tinklas bando įsiūlyti naiviems pirkėjams savo prekes ir dėl to visomis išgalėmis bando išvengti jų susigrąžinimo.
Vakaruose toks tinklo požiuris ir elegesys su klientais būtų pats tiesiausias kelias į susinaikinimą, nes ten vartotojams tokių prekybininkų ne tik kad nemėgsta, bet ir nereikia.
***
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė pabrėžė, kad pirkėjas įsigijo kokybišką prekę – stiklinį virdulį.
„Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014-07-22 nutarime Nr. 738 (2014-07-22 nutarimo Nr. 738 redakcija) Mažmeninės prekybos taisyklių 17 punkte yra įtvirtinti Lietuvoje nekeičiamų ir negrąžinamų tinkamos kokybės reikalavimus atitinkančių prekių sąrašas. Į šį sąrašą patenka ir prikėjo įsigyta prekė.
Būtent vadovaujantis šiomis taisyklėmis, priimti įsigytos prekės negalime, kadangi prekė yra kokybiška, pilnai veikianti ir techniškai tvarkinga. Priimti prekę atgal galima tik tada, kai prekė yra brokuota arba sugenda per garantinį laikotarpį.
Su daikto techninėmis savybėmis, naudojimo instrukcija, taip pat ir kokybės garantija bei kitomis savybėmis (parametrais, kaip spalva, dydžiu, dizainu ir t.t.), pirkėjas visuomet gali susipažinti prekės pardavimo vietoje, t. y. prekę pats fiziškai apžiūrėti, netrukdomai išimti daiktą ir jo priedus iš pirminės pakuotės, susipažinti su prekę aprašančia naudojimo instrukcija valstybine kalba.
„Lidl Lietuva“ nuo 2019 11 01 taiko negrąžinamų ir nekeičiamų kokybiškų ne maisto prekių grąžinimo ir keitimo tvarką. Apie šiuos, naujus, reikalavimus „Lidl Lietuva“ klientus informavo iš anksto – dar 2019 metų spalio mėnesį.
Ši tvarka nuolat komunikuojama visose parduotuvėse, taip pat papildomai, pirkėjams gerai matomu formatu, ši informacija teikiama prie kiekvienos kasos, ant cigarečių stovų šoninės pusės, šalia ne maisto prekių kainolapių bei mūsų internetiniame puslapyje“, – teigiama „Lidl Lietuva“ pateiktame komentare.
***
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjos Dalios Malinauskienės teigimu, vartotojas turi teisę grąžinti prekę, tačiau kai kurios prekės patenka į negrąžinamų prekių sąrašą.
„Pagal Civilinio kodekso nuostatas vartotojas turi teisę per 14 d. nuo ne maisto prekių perdavimo jam, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino, pakeisti nusipirktą kokybišką prekę pirkimo ar kitoje pardavėjo nurodytoje vietoje analogiškais kitokių matmenų, formos, spalvos, modelio ar komplektiškumo preke, arba grąžinti prekę pardavėjui ir atgauti už ją sumokėtą kainą.
Atkreipiame dėmesį, kad pirkėjo reikalavimas pakeisti arba grąžinti prekes tenkinamas, jeigu prekės nebuvo naudojamos, nesugadintos, išsaugotos jų vartojamosios savybės, prekės nepraradę prekinės išvaizdos ir pirkėjas turi įrodymus, patvirtinančius, kad jis prekes pirko iš konkretaus pardavėjo.
Būtina pažymėti, kad Mažmeninės prekybos taisyklių 17 punktas numato negrąžinamų kokybiškų prekių sąrašą. Į šį sąrašą patenkančios prekės, būdamos tinkamos kokybės, gali būti grąžinamos tik pardavėjui sutikus.
Jūsų aprašytu atveju, kaip teigia pardavėjas, įsigytas stiklinis virdulys pagal atitinkamą prekių skirstymą būtų priskiriamas elektros įrenginiams ir patektų į negrąžinamų prekių sąrašą.
Pardavėjas turi teisę nusistatyti savo taisykles, kurios, žinoma, neturi prieštarauti teisės aktams. Apie nustatytas taisykles pardavėjas turi tinkamai informuoti vartotoją.
Informuojame, VVTAT gavusi vartotojo prašymą pradėjo ginčo neteisminio sprendimo procedūrą ir kreipėsi į UAB „Lidl Lietuva“, siūlydama ginčą išspręsti taikiai. VVTAT gavo UAB „Lidl Lietuva“ raštą, kuriame nurodyta, kad UAB „Lidl Lietuva“ vartojimo ginčą spręsti taikiai atsisako.
Dėl šio vartojimo ginčo VVTAT sprendimą priims atsižvelgdama į ginčo nagrinėjimo metu nustatytas aplinkybes ir jas pagrindžiančius įrodymus. Teisės aktų nustayta tvarka VVTAT vartojimo ginčą išnagrinėja ir sprendimą priima ne vėliau kaip per 90 dienų“, – rašoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovės D. Malinauskienės komentare.
Lidlprekėspirkinys
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.