Per tris su puse mėnesio, kol vyko valstybės finansuojama programa „Atostogos medikams“, ne visi medikai pasinaudojo 200 eurų kuponu poilsiui. Nespėjusiems to padaryti buvo pasiūlyti tos pačios vertės maisto produktų daviniai.
Riebiu katinu pasivadinęs tinklaraštininkas savo socialinėje paskyroje pasidalijo medikų atsiųstomis gautų davinių nuotraukomis ir nuostaba: ar visa tai verta 200 eurų?
„Pamenate medikams skirtus kuponus po 200 eurų? Tiems, kurie jų neišnaudojo, buvo išdalinti štai tokio turinio maisto daviniai, daugelio jų garantija – iki Kūčių...
Tad klausimas pamąstymui: kas šiuos paketus parūpino ir kokia jų savikaina?
Nuotraukoje nesimato mažutės marinuotos anties, kurios galiojimo terminas – iki 12.24 d. tad net Kalėdoms buvo netinkama. Taip pat dviejų karpiukų.
Skaičiuodamas produktus net ir parduotuvės kainomis (ne didmenos), už visą šį turinį nesurenku 100 eurų sumos. Tad mane kamuoja vienintelis klausimas: kas pasipelnė medikų sąskaita?“ – klausė Riebus katinas.
Nei juoktis, nei verkti
Į jo įrašą sureagavo daugybė sekėjų – vieni piktinosi produktų rinkiniais ar dalijosi savo nuotraukomis ir įspūdžiais gavus davinį, o kiti teisino akcijos rengėjus.
„O taip, mama užsisakė kažkokių rinkinių – sūrio, dešrų... Kai atvežė – nei juoktis, nei verkti. Du sūriukai po 5 euriukus, dvi dešros ir 6 buteliai vyno. Kaina maždaug 80-100 eurų“, – juokėsi skaitytoja.
„Mano mama, Alytuje dirbanti medikė, gavo itališkų gėrybių davinį ir pasiliko Kalėdom. O per Kalėdas ir paaiškėjo, kad sūriai galiojo tik iki gruodžio 18 dienos, kumpis – iki 20, ir dar kažkas panašaus. Šiaip nerašinėju komentarų ar nuomonių, bet šitas dalykas kažkaip palietė – visgi nuo medikų mes visi priklausomi kiekvieną dieną, ir taip „atsidėkoti“, manau, nenusipelno“, – pakomentavo kita Riebaus katino sekėja.
„Kažkurioje grupėje moterys dalinosi savo krepšeliais, tad įsiminė vienas už neva 200 eurų: kruopos, sviestas, aliejus, antis, cukrus, saldainių keli pakeliukai, žuvies kelios rūšys (silkės dėžutė, lašišos gabaliukas). Panašus rinkinys, kokį socialiai remtiniems duoda, tik pridėjo antį ir žuvį“, – pastebėjo trečia.
Dar vienas Riebaus katino sekėjas aprašė savo mamos patirtį: „Mano mama taip pat nespėjo pasinaudoti pasiūlymu poilsiui, tad nutarė išnaudoti 200 eurų užsisakydama maisto iš vieno Vilniaus restorano. Pavadinimo neminėsiu, kadangi galiausiai su jais viską išsprendėme taikiai. Nors teko įdėti daug pastangų.
Mama užsisakė žuvies, vištienos ir kiaulienos. Žuvis buvo atvežta kažkokiuose šiukšlių maišuose. Kiauliena, panašu, buvo atšildyta ir užšaldyta ne vieną kartą. Vištiena sugedo už poros dienų. Jau per vakuuminę pakuotę pradėjo dvokti. Nors turėjo būti marinuota.
Viskas be jokių etikečių. Be galiojimo, pakavimo datų. Pridedu nuotrauką, kaip atrodė žuvies pakuotės.“
Pasak jo, į ligoninę buvo atsiųstas viešbučio restorano pasiūlymas. Iš sąrašo buvo galima rinktis bet ką neviršijant 200 eurų sumos. „Kainos, žinoma, nelabai logiškos. Jei neklystu, menkės filė kilogramo kaina buvo 14 eurų. Vištienos kumpeliai – 10 eurų už kilogramą. „Mama net nepraardė pakuotės. Teko viską išmesti“, – apgailestavo skaitytojas.
O štai ir dar vienas pasakojimas: „Nutarėme užsisakyti maisto iš vieno sąraše nurodyto restorano. Išsirinkome, nusiuntėme žinutę, patvirtinimo laukėme savaitę. Paskambinome patys pasiteirauti, ar gavo mūsų užsakymą. Atsakė, kad pasiūlymas negalioja, bet galime išsirinkti iš picerijos meniu.
Na, susirinkti picų už 200 eurų nesinorėjo... Išsirinkome žuvį, šonkaulius, kibinus, picą, Cezario salotas bei alkoholį.
Pristatymo dieną sutartu laiku maisto nesulaukėme. Skambiname – niekas neatsiliepia. Galvojam, na nieko tokio, tik liūdna, kad vis negali pristatyti nustatytą dieną ir atkelia iki paskutinės dienos, t.y., gruodžio 15. Palaukę daugiau nei valandą sulaukėme žinutės, kad dėl kamščių maistas šiek tiek vėluos. Laukiam toliau.
Praėjo dar valanda. Sulaukiame skambučio, ir pirmieji žodžiai buvo: „Cha cha cha, turbūt nuo ryto nevalgėt ir laukiat.“ Na taip, laukiam, nes maisto daug, ir norėjosi neapsivalgyt, o kartu turėti maisto kitoms dienoms.
Atvažiavo „kurjeris“ su taksi. Išpakuodami maistą buvom šiek tiek nustebę, nes alkoholio neįdėjo, vietoje dviejų žuvies porcijų gavome vieną ir dėžę šaltų gruzdintų bulvyčių. Nuo šonkaulių prastai jautėsi šeimos nariai, Cezario salotose salotos buvo parudavusios, o vietoje ančiuvių padažo – česnakinis, kaip kebabe. Vienintelis skanus patiekalas – pica, kurią, manau, sunku būtų sugadinti.
Žinoma, labai vertiname, kad turėjome galimybę išnaudoti didelę sumą maistui ir nemokamai pavalgyti, bet tokia patirtis nelabai maloni.“
„Su visa pagarba medikams! Mano nuomone, medikai, pedagogai, ugniagesiai gelbėtojai yra labai gerbtinų profesijų atstovai. Jeigu jūs, gerbiami medikai, priėmėt šitą paketą kaip pagarbos ženklą už sunkų ir pasiaukojanti darbą, tai išeitų, kad jūsų darbas tiek ir tėra vertas. Labai gaila“, – įsitikinusi dar viena komentatorė.
Ne visi liko nepatenkinti
Diskusijoje netrūko ir kitokių nuomonių.
„O kiek, jūsų nuomone, turėtų galioti atšaldyta lašišos filė? Metus?“ – klausė vienas.
„Kad galiojimas gal ir geras? Juk 4 dienas galioja. Nesu specialistas, bet juk negali neužšaldyta žuvis stovėti 2 savaites? Tik galima prisikabinti prie to, kad pinigus kažkas nusuko į kišenę“, – komentavo kitas.
„Nežinau, kaip ir kur, bet tuos paketus buvo galima pasirinkti... Aš savuoju labai patenkinta, kadangi ėmiau visą šaldytą produkciją, tai kamera pilnutėlė ir porcijos tikrai normalios“, – patikino dar viena Riebaus katino sekėja.
Visą diskusiją galite peržiūrėti čia.
Priemonė veikė laisvos rinkos konkurenciniais principais
„Keliauk Lietuvoje“ projekto komandos vardu atsakė turinio projektų vadovė Snieguolė Valiaugaitė.
„Tiek „Keliauk Lietuvoje“ komanda, kuri projekte dalyvavo tik kaip priemonės administratorius, tiek projekto organizatorius (Ekonomikos ir inovacijų ministerija) nereguliavo rinkos santykių tarp paslaugų tiekėjų ir klientų.
Priemonė veikė laisvos rinkos konkurenciniais principais – tai reiškia, kad medikai galėjo rinktis jiems patrauklias paslaugas iš daugiau nei 800 paslaugų teikėjų nuo pat rugsėjo 1 d. iki gruodžio 15 d.
Dėl nekokybiškai suteiktų paslaugų ir kilusių ginčų, vartotojai (medikai) turėtų kreiptis į vartotojų teises ginančią instituciją – VVTAT“, – rašoma „Keliauk Lietuvoje“ projekto komandos atsakyme portalui lrytas.lt.