„Akivaizdu – Kalėdos artėja“, – atvykęs pasiimti siuntos pastebėjo klaipėdietis Tomas Žemgulys. Modulinių golfo takelių kūrėjas internetu nusipirko su golfu susijusių suvenyrų savo klientams.
„Ketvirtadienį gavau trumpąją žinutę atvykti atsiimti siuntos iš kurjerio prie paštomato, esančio šalia prekybos centro „Studlendas“ Klaipėdoje. Atvykau šiek tiek anksčiau, užėjau į parduotuvę.
O išėjęs į lauką nustėrau: eilėje prie kurjerio jau stovėjo apie 20-30 žmonių. Atsistojau į eilę ir aš. Už 5 minučių atsisukau – už manęs jau stovėjo tokia pati eilė“, – stebėjosi T.Žemgulys.
Pasak jo, eilėje galėjo stovėti iki 80 žmonių. Kol atsiėmė siuntą, jam teko pastoviniuoti ilgiau nei pusvalandį. Jis mano, kad paskutiniesiems galėjo tekti šaltyje palaukti daugiau nei valandą.
Tačiau vyras pastebėjo, kad žmonės nesibūriuoja, stovi laikydamiesi deramo atstumo.
„Supratau, kad daugelis dabar užsakinėja dovanas. Ir mūsų šeima dabar viską perka internetu. Daugelis šventes pasitiks siaurame šeimos rate, dėl to norisi dovanomis nustebinti artimuosius ar klientus, su kuriais susitikti dabar negalime. Todėl tiek daug ir perkama šiuo metu“, – pastebėjo klaipėdietis.
„Omniva LT“: prašome klientus solidarizuotis
„Omniva LT“ Operacijų departamento direktorės Giedrės Vaitekūnaitės komentaras: „Paprastai kalėdinio laikotarpio siuntų srautas pradėdavo augti jau lapkričio pradžioje, o piką pasiekdavo per didžiausius metų išpardavimus. Šiemet, nors ir esant karantino sąlygoms, situacija panaši – siuntų skaičiaus didėjimą visoje Lietuvoje pradėjome jausti prieš mėnesį. Nuo lapkričio pradžios mūsų paštomatų tinkle siuntų skaičius išaugo apie 15 proc.
Šiuo metu valdome didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje – turime 300 paštomatų ir iki Kalėdų juos plėsime. Prie dabartinių paštomatų pridėsime papildomus skyrelių modulius, kurie dabartinius pajėgumus padidins iki 20 proc.
Paštomatų skyrelių užimtumas yra itin didelis, dėl to taip pat ėmėmės įvairių papildomų veiksmų ir priemonų, kad siuntas pristatytume kaip galima greičiau. Pavyzdžiui, lapkričio pradžioje pristatėme naujieną – 21 laikiną siuntų atsiėmimo „Džiaugsmo stotelę“ kai kuriuose Lietuvos miestuose ir miesteliuose.
Kalbant apie laiką, per kurį siuntos nukeliauja iki gavėjo – nuolat stebime siuntų srauto augimą bei prognozuojame paštomatų tinklo užimtumą, ir jau dabar numatome, kad paskutines savaites iki Kalėdų siuntos gavėjams gali keliauti ilgiau nei savaitę.
Šiuo metu aktyviausią siuntų skaičiaus augimą matome Vilniuje, tad siuntos pristatymas į populiariausius Vilniaus paštomatus gali trukti iki 5 darbo dienų, likusioje Lietuvoje – iki 2 darbo dienų. Todėl prašome savo klientų solidarizuotis ir siuntas atsiimti kaip galima greičiau, kad į atlaisvintą skyrelį galėtume įdėti eilėje laukiančią siuntą.
Nors imamės visų įmanomų priemonių, kad siuntos gavėjus pasiektų kaip galima greičiau, gyventojus ir toliau raginame kalėdinėmis dovanomis ir kitomis siuntomis pasirūpinti iš anksto.
Norint, kad paštomatu siunčiamos dovanos artimuosius pasiektų dar iki Kalėdų, jas derėtų išsiųsti iki gruodžio 13 d. imtinai.
Fiksuojame, kad siunta perduota mums, kai ji yra įdėta į paštomatą, perduota kurjeriui arba iki šios nurodytos datos pristatyta į vieną iš skirstymo centrų. Jei siunta bus perduota vėliau, tikėtina, kad ji nepasieks gavėjo iki Kalėdų, ar tai būtų prekė iš internetinės parduotuvės, ar artimųjų dovana.“
Lietuvos paštas: pasiskubinkite iki gruožio 15 d.
Lietuvos pašto Rinkodaros ir pardavimų vadovo Norberto Žiobos komentaras: „Iš tiesų siuntų skaičiai šiuo metu yra kaip niekada dideli – tokių nebuvo dar nė vieną lapkritį. Paskutinėmis savaitėmis, lyginant su tuo pačiu pernai metų laikotarpiu, fiksuojame net 1,5 karto siuntų augimą. Paprastai per patį kalėdinio laikotarpio piką siuntų kiekiai išauga du kartus. Atsižvelgdami į dabartinius skaičius, prognozuojame, kad šiemet augimas gali siekti 3 kartus.
Lietuvos paštas intensyviai ruošėsi šventiniam periodui – taikome ne tik pirmojo karantino metu pasiteisinusius sprendimus, bet ir nuolat diegiame naujus, kurie suteiktų galimybę gavėjams siuntas pristatyti kaip galima greičiau.
Vilniuje veikia mobilūs siuntų atsiėmimo punktai – šalia populiariausių LP EXPRESS siuntų terminalų nurodytu laiku siuntą galima atsiimti iš kurjerio; populiariausi terminalai aptarnaujami dažniau, kai kurie net sekmadieniais; kai kuriuose miestuose, jeigu siuntų savitarnos terminalas yra pilnai užpildytas, siuntą galima atsiimti artimiausiame pašto skyriuje; taip pat nuolat plečiame siuntų savitarnos terminalų tinklą – šiuo metu jų daugiau nei 250, nuo pavasario įrengta apie 80 naujų terminalų; atsiimant siuntą iš kurjerio, pakaks nurodyti SMS žinute atsiųstą siuntos atsiėmimo kodą – tai pagreitina atsiėmimo procesą; ilgiau konsultuojame klientus telefonu – konsultantai dirba ir sekmadieniais.
Šiuo metu siunčiant Lietuvoje, apie 90 proc. kurjerinių ir terminalinių siuntų bei pirmenybinės korespondencijos pristatome laiku, t. y. jau kitą darbo dieną. Jei pasitaiko vėlavimų, dažniausiai jie būna nedideli – t. y., vienos dienos. Siuntų kiekiui augant, mažesni ar didesni vėlavimai tikėtini, ypač artėjant šventėms. Tačiau darome viską, kad vėlavimų nebūtų ar jie būtų kuo mažesni.
Planuojantiems kalėdinius siuntinius juos rekomenduojame išsiųsti kuo anksčiau. Siunčiant į užsienį, reikėtų tai padaryti jau dabar, siunčiant Lietuvoje galutinis terminas išsiųsti yra gruodžio 15 d., išsiuntus iki šios dienos, tikėtina, kad siuntos gavėjus pasieks dar iki Kūčių vakaro.
Labai rekomenduojame siuntas formuoti internetu – prisijungus prie Lietuvos pašto savitarnos siunta sufomuojama greitai, patogiai, čia pat galima ir apmokėti siuntimą – liks supakuoti siuntą, užklijuoti siuntos lipduką ir atnešti į artimiausią pašto skyrių.
Pašto skyriuose yra speciali zona, kur galima palikti savitarnoje suformuotas siuntas, todėl nereikia laukti bendroje eilėje. Siekdami valdyti klientų srautus, savitarnoje suteikėme galimybę formuoti ne tik registruotas, bet ir paprastąsias siuntas.“