Televizorius iš žymios parduotuvės apkarto ilgam: kurjeris pasišalina, neapsigaukite

2019 m. gegužės 3 d. 10:10
Ieva
Perskaičiau jūsų straipsnį apie porą, įsigijusią sudaužytą viryklę.
Daugiau nuotraukų (8)
Šiuo metu esu panašioje situacijoje: internetu įsigijau televizorių iš "Elektromarkt" internetinės parduotuvės su pristatymu į namus. Kurjeriui į namus atnešus ir išpakavus televizorių, pakuotė įtarimų nekėlė, tačiau netrukus pastebėjau, kad jis sudaužytas. 
Pardavėjas apie tai buvo informuotas per mažiau nei pusvalandį, tačiau po susirašinėjimų ir situacijos aiškinimosi gavau neigiamą atsakymą. Kreipiausi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, tačiau dėl ganėtinai ilgų skundų nagrinėjimo terminų, jau pusantro mėnesio negaliu naudotis daiktu, kurį įsigijau ir už tai moku vartojimo kreditą.
Pardavėjui net nerūpėjo, kad išpakavus televizorių apsauginė rėmo plėvelė jau buvo atsilaupiusi, ties dūžiu plėvelė pasislinkusi, tarsi įstrigusi tarp stiklo ir rėmo ir pats dūžis primena gamyklinį.
Gavusi televizorių priekaištų kurjeriui nepareiškiau, pasirašiau ant „skaitytuvo“, o tada iš karto išpakavau, nes kurjeris akimirksniu pasišalino. Žinoma, pagal „Venipak“ taisykles, tą jis ir turėjo padaryti. Pagal juos, gavėjui neleidžiama pakuotės pradaryti.
Išpakavusi televizorių pažeidimo iš karto nepastebėjau, nes jis labiausiai matomas po energijos klasę žyminčiu lipduku, o ir rėmo plėvelė vietomis jau buvo atsiklijavusi, vietomis įstrigusi tarp stiklo ir rėmo. 
Taigi, prisukau prie televizoriaus stovą ir pastačiusi įjungiau. Tik įjungusi pamačiau, kad televizoriaus ekranas dužęs. Nuo prekės pristatymo iki kol susiradau elektromarkt kontaktus ir paskambinau, praėjo apie 25 minutės. 
Dažnai panašiose aprašytose situacijose skaitau, kad kodėl pirkėjai laukia kelias dienas ar savaites, kol susisiekia su pardavėju dėl nekokybiškų prekių, o mano atveju nė pusvalandis nepraėjo. 
Susisiekus su pardavėju paklausė, ar dėžė pažeista, tada pamačiau, kad dugnas įdrėkstas. Akivaizdu, kad šie įdrėskimai galėjo atsirasti tik transportavimo metu. Taip, nepamačiau šio pažeidimo, bet dėžė per didelė ir per sunki, kad galėčiau ją pakelti ir apžiūrėti televizoriui dar esant dėžėje. O pagal kurjerio atmintinę, pirmą turiu pasirašyti, kad prekės gautos, o tik tada prekes galiu išpakuoti.
„Ekeltromarkt“ atsakė, kad neapžiūrėjau prekių su jų atstovu prieš patvirtinant prekių gavimą, bet kaip galima jas apžiūrėti, jei kurjeris nesuteikia tokios galimybės ir patvirtinus prekių gavimą dingsta šviesos greičiu?
Taigi, vienintelis būdas turėti bent menkiausią galimybę apginti savo prekes, visada žymėti, kad pakuotė pažeista, net jei tai ne tiesa.
„Venipak“ jau po kelių dienų pateikiau pretenziją, bet gavau atsakymą, kad jie iš manęs pretenzijos priimti negali.
***
Įmonės „GV Group“, valdančios „Elektromarkt.lt“ elektroninę parduotuvę direktorius Tomas Čivilis pabrėžė, kad bet kuriuo atveju prekes reikia patikrinti jas gavus iš kurjerio, kol šis dar neišvyko.
"Visų pirma norime atsiprašyti pirkėjos už susidariusią situaciją ir apgailestaujame, kad taip įvyko. Klientams patyrus nepatogumus ar nuostolius, kiekvieną kartą tokias situacijas sprendžiame individualiai.
Kadangi klientė kreipėsi į valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, dėl šios situacijos vyksta jų tyrimas. Mes laukiame jo rezultatų ir esame pasiruošę patenkinti vartotojų teisių apsaugos tarnybos sprendimą, koks jis bebūtų.
Visada stengiamės akcentuoti, kad prekes reikia patikrinti jas gavus iš kurjerio – tokia yra bendroji nustatyta tvarka. Kai prekė būna apžiūrima jau kurjeriui išvykus, negalime nustatyti, ar prekė, šiuo atveju – televizorius, nebuvo pažeista netyčia jau po jos pristatymo.
Konkrečiai šiuo atveju matyti, kad pristačius prekę jos pakuotė jau buvo pažeista iš išorės, todėl tokiais atvejais pirkėjams nereikėtų pasirašyti už gautas prekes, nes taip jie patvirtina, jog jokių pretenzijų neturi", - aiškino T.Čivilis.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Giedrė Nenartavičiūtė informavo, kad prieš mokėdamas ar priimdamas daiktus pirkėjas turi teisę bet kokioje vietoje, bet kokiu laiku ar metodu (žinoma, atitinkančiu protingumo kriterijus), patikrinti įsigyjamus daiktus.
„Taigi, patikrinti ir apžiūrėti prekę vartotojas gali tiek parduotuvėje, tiek prekės perdavimo namuose metu. Pardavimo vietoje pardavėjas privalo užtikrinti sąlygas prekę apžiūrėti, ją pasimatuoti, patikrinti, kaip ji veikia ar pademonstruoti, kaip ją naudoti (jei tai įmanoma atsižvelgiant į prekės pobūdį). Jei prekė pristatoma į namus, vartotojas turi teisę ją patikrinti tiek, kiek tai būtų leidžiama padaryti prekybos vietoje. 
Vartotojai kiekvienu atveju turėtų paprašyti skirti bent kelias minutes prekei apžiūrėti ir neskubėti pasirašyti  patvirtindami, kad gavo kokybišką ir nepažeistą prekę, kol jos neišpakavo ir neįsitikino, ar ji nebuvo mechaniškai pažeista. 
Civilinio kodekso 6.3591 straipsnis numato, kad jeigu vartojimo pirkimo-pardavimo sutartyje numatytas daiktų gabenimas ir pardavėjas išsiunčia daiktus pirkėjui, daiktų atsitiktinio žuvimo ar sugedimo rizika pereina pirkėjui tada, kai jis ar jo nurodytas asmuo, išskyrus vežėją, priima daiktus. 
Jeigu daiktai perduodami vežėjui, kurį pasirinko pirkėjas, o pardavėjas nesiūlė tokio pristatymo, šioje dalyje numatyta rizika pereina pirkėjui, kai daiktai perduodami vežėjui. Taigi, priėmimo metu tinkamai neapžiūrėjus priimamos prekės vartotojas rizikuoja prisiimti pasekmes, susijusias su įsigyjamos prekės trūkumais.
Tuo atveju, jeigu daikto defektus vartotojas pastebėjo praėjus tam tikram laikui po daikto įsigijimo, nes jie išaiškėjo tik prekės naudojimo metu, tai vartotojas turi teisę pasinaudoti Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 7 dalyje įtvirtintomis teisėmis ir pasirinktinai reikalauti pardavėjo pakeisti prekę, ją sutaisyti, sumažinti prekės kainą arba grąžinti sumokėtus pinigus (jei prekės trūkumai nėra mažareikšmiai). 
Jei pastebėti prekės pažeidimai yra mechaniniai (įbrėžimai, sudužusios prekės dalys ir pan.), vartotojas taip pat gali pasinaudoti Civiliniame kodekse įtvirtintomis teisėmis, tačiau tokiu atveju sudėtinga įrodyti, jog prekės trūkumai atsirado iki jos perdavimo, t. y. dėl pardavėjo ar kurjerio kaltės.
Pastebėjęs neatitikimus vartotojas pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. 
Jei per 14 kalendorinių dienų nuo vartotojo kreipimosi į pardavėją vartotojui nėra pateikiamas atsakymas, arba pardavėjo atsakymas vartotojo netenkina, jis turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą“, – komentavo G.Nenartavičiūtė.
Televizoriuspakuotė^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.