O kartą buvo tikrai išskirtinis cirkelis.
Eilė žmonių, visiškas chaosas, negana to, dar ir ten dirbanti valytoja aprėkia močiutes, kad anos drįsta reikalauti grąžinti centus, nes tualetu nepasinaudojo.
Valytoja gal nauja, nes seniau būdavo bent jau mandagi moterytė, kuri surinkdavo senukų ir turistų centukus ir mandagiai praleisdavo pro personalo duris.
Nenoriu plėstis į detales, bet esmė aiški turbūt. Ir tai matau nuolat. Ne kartą ir pagelbėjau užsieniečiams įveikti šitą „neapsakomai gudrią ir itin išvaizdžią“ sistemą.
Tualetas yra atspindys to, kaip „tvarkomos“ miesto problemos. Apie kažką rimčiau nesinori net ir kalbėti. Iš kur čia gali būti futbolo stadionas, jei tiek metų nesugeba tualetui durų sutvarkyti? Iš vienos pusės menkniekis, iš kitos – galima padaryti tam tikras išvadas.
***
„Tolimojo keleivinio transporto kompanijos“ raštinės administratorės Viktorijos Voverės pateiktame komentare atkreipiamas dėmesys, kad Vilniaus autobusų stotyje esančiu tualetu kasdien naudojasi didelis skaičius žmonių, tarp kurių būna ne tik atvykstantys ir išvykstantys keleiviai, bet ir, ne paslaptis, asocialūs ir atitinkamų priklausomybių turintys asmenys.
„Siekiame užtikrinti ne tik keleivių, bet ir personalo saugumą, taip pat dėl didelio žmonių srauto yra būtina užtikrinti ir viešą tvarką, higienos reikalavimų įgyvendinimą, būtent dėl šių priežasčių autobusų stotyje buvo įrengtos grotos su atsiskaitymo monetomis mechanizmu.
Toks mechanizmas yra naudojamas tikrai ne tik Lietuvoje, yra populiarus sprendimo būdas visame pasaulyje, kadangi tokiose viešose vietose būtina sukontroliuoti tikrai didelį žmonių skaičių, ne visi keleiviai ir asmenys būna geranoriški.
Iš tikrųjų reikėtų atkreipti dėmesį ne tik į mechanizmo veikimą, bet ir į piktybiškus klientus – neretai asmenys specialiai gadina grotas, kasos aparatus, piktybiškai meta ne tos valiutos monetas, siekia bet kokiais būdais išvengti mokesčio, būna agresyviai nusiteikę.
Dažnai įrenginiai gadinami vėlai vakare, o kuomet prasideda intensyvus naudojimasis tualetu dienos metu, susiduriame su gedimais, keleiviai būna nepatenkinti, dėl to neretai kenčia personalas, kuris perduoda informaciją apie atsiradusius gedimus.
Neretai tenka ir pačias grotas keisti, o kitus gedimus iš karto sprendžiame iškviečiant gedimus šalinančią įmonę, bandome taisyti patys, o kol yra taisomos grotos ir kasos aparato mechanizmas, taip pat ir išskirtinais atvejais geranoriškai leidžiame naudotis šalia esančiomis tarnybinėmis durimis, kuriomis naudojasi visą laiką būnanti valytoja.
Taip pat nelaimės atveju yra skambutis, kurio pagalba galima susisiekti su administratoriumi, visuomet geranoriškai yra paaiškinama.
Esant bet kokiam gedimui stengiamės jį pašalinti kaip įmanoma operatyviau ir suteikti žmonės tą paslaugą, už kurią jie sumoka.
Taigi, šiuo atveju veikia ne tik technikos, bet ir žmogiškasis faktorius – piktybiškas keleivių ir kitų asmenų elgesys, kurį ne visada įmanoma numatyti, o padarinių laiku pašalinti“, – komentavo „Tolimojo keleivinio transporto kompanijos“ atstovė.