„Booking.com“ platybėse suradau patogius privačius apartamentus pačioje Vilniaus širdyje – Gedimino prospekte. Vieta išrinkta, rezervuota, rezervacija patvirtinta – ramu. O ir svečiai jau pakeliui. Planuoju jaukią Velykų šventę Vilniuje bei pažintinę kelionę po Lietuvą.
Malonia ramybe ilgai nesidžiaugiau. Likus mažiau nei 12 valandų iki draugų lėktuvo pakilimo, gavau elektroninį laišką iš moters, vardu Renata, jog mano rezervuotuose apartamentuose vis dėlto vyksta remontas.
Man buvo pasiūlytas kitas, pasak Renatos, geresnis variantas Sodų gatvėje, Stoties rajone. Nesutikau, nes tai Stoties rajonas, dėl visiems gerai žinomos šio rajono specifikos, apartamentų net neieškojau, tad man buvo pasiūlyti dar kiti.
Nusileidus ilgai lauktų svečių lėktuvui, dar būdami oro uoste skambinome Renatai prašydami patikslinti naujųjų apartamentų adresą. Moteris ragelį pakėlė po valandos ir pareiškė, kad neturi laiko kalbėti ir sakė, jog apartamentų nebėra bei rekomendavo paskambinti kitam asmeniui.
Skambinome Renatos nurodytu telefono numeriu ir po daugiau nei valandos, praleistos oro uoste, galiausiai nuvykome į minėtuosius Stoties rajono apartamentus, kuriuose radome skalbimo mašinoje ką tik išskalbtus skalbinius, visose įmanomose buto vietose patogiai įsikerojusius voratinklius, nusėdusias dulkes, pelėsiais apaugusius kampus ir „puikius“ cigarečių aromatus bei kitus „jaukioms“ Velykoms nuteikiančius atributus. Tiesiog nuostabus, romantiškas ir prabangus būstas mano svečiams iš saulėtų kraštų!
Tą pačią dieną išvykę apsižvalgyti į Kauną ir pabandę telefonu išsiaiškinti susidariusią situaciją, sulaukėme grasinimų, kad dar mums negrįžus iš šio miesto, tą patį vakarą į apartamentus bus įleisti kiti žmonės ir mūsų lagaminai atsidurs gatvėje.
Vakaras vėlus, pinigai sąskaitoje rezervuoti, neturėjome kitos išeities kaip tik pasilikti. Kadangi, susimokėjus už apartamentus, sąskaita buvo gerokai pratuštėjusi, nelabai norėjosi palikti būsto ir prarasti pinigų, kurių grąžinimo net nedrįsome tikėtis.
Nusiuntus klaikiai atrodančio buto nuotraukas ir paprašius bent išvalyti dulkes, voratinklius bei susirinkti skalbinius, sulaukėme kaltinimų, jog puikiai dirbame kompiuterinėmis programomis ir koreguojame buto nuotraukas „Photoshop’u“.
Atrodo, kad į Lietuvą vos keletui dienų iš užsienio atvykę svečiai neturėtų ką veikti. Be to, dar drįsome paprašyti neįsivaizduojamai didelės paslaugos – sąskaitos už sumokėtus pinigus! Tai pasirodė per sudėtinga, tad likome ir be pinigų, ir be popieriukų.
Emocijų labai daug, tad visų jų čia suguldyti neišeina. Iš kitos pusės, esmė ne išgyventos neigiamos emocijos, o noras, jog Lietuvoje parduodamos paslaugos būtų kokybiškos, suteiktos pagal išankstinius susitarimus ir laikantis elementarių etikos, žmogiškumo bei mandagumo principų.
Norisi, kad atvykę į Lietuvą užsienio svečiai pamatytų tik gerąsias mūsų šalies puses, kad neaiškūs ir nesąžiningi tam tikrų mūsų šalies smulkiųjų verslininkų verslo standartai negadintų mūsų šalies įvaizdžio pasaulyje.
Mano svečiams Lietuva pasirodė graži ir visapusiškai spalvinga. Jiems tik kilo klausimų: kokia pas mus mokesčių sistema, kad sumokėjus už paslaugą negalima gauti sąskaitos-faktūros; kokie mūsų tautiečių verslo etikos principai; ar tikrai Lietuvoje yra saugu ir ar asmenys, legaliai pardavinėjantys vienas ar kitas paslaugas, yra patikimi; bei, galų gale, koks mūsų, lietuvių, švaros bei tvarkos suvokimas?
Kadangi, susidūrus su minėtuoju nesąžiningos trumpalaikės nuomos atveju mano kantrybės ribos buvo peržengtos, susisiekiau su Valstybine mokesčių inspekcija, taip pat ir su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba (atsakymų iš šių abiejų institucijų vis dar laukiu). Apie situaciją pranešiau ir „Booking.com“ administracijai, kuri sureagavo ir kompensavo nedidelę dalį sumokėtos sumos.
Įvyko taip, kaip įvyko, tačiau ar kas nors galėtų pasakyti, kaip apsidrausti nuo panašių situacijų ateityje? Kaip būti tikram, kad aprodant užsieniečiams mūsų išties išskirtinę bei žavią šalį, išvengtume gėdos? Juk čia užaugome, gyvename ir džiaugiamės, jog čia mūsų Tėvynė, tad būkime atsakingi ir sąžiningi.
Pateiktose nuotraukose galite patys įvertinti mano svečiams pasiūlytų Sodų g. 3A, Vilniuje apartamentų švarą. Ar tai galima pavadinti apartamentais, spręsti jums.
Na, o kaip šie apartamentai atrodo siūlomose svetainėse, galite pamatyti čia.
***
„Bendraukime susisiekė su apartamentų nuomotoja Renata, kuri patvirtino, kad situacija yra jai žinoma, tačiau ji neįžvelgianti tokio skundo prasmės. Nors moteris užsiminė, kad priekaištų dėl apartamentų iš klientų tenka sulaukti, tačiau nemato nieko bloga, kad interneto svetainėje pateiktos nuotraukos neatitinka realybės.
„Taip, trumpalaikė buto nuoma yra užsakoma pagal nuotraukas, tad ką klientai užsisakė, tą ir gavo. Nuotraukos buvo darytos prieš dvejus metus, po kosmetinio remonto. Taip, viename kampe yra atsiradusi drėgmė. O žmogus, matyt, neturi ką veikti, kad ėjo fotografuoti to kampo ir siuntinėja tokias nuotraukas visiems. Užsiiminėja visokiomis nesąmonėmis, tai ką aš dar galiu pasakyti“, – piktinosi moteris.
Atstovė taip pat paaiškino, kad nėra nieko nenormalaus likus kelioms valandoms iki klientų atvykimo pakeisti apartamentus.
„Taip, kartais nutinka, kad paskutinę minutę reikia keisti apartamentus. Įvyksta įvairiausių avarijų ir nėra nieko tame blogo. Klientai buvo užsakę apartamentus Gedimino prospekte, kadangi buvo sugedęs klozetas, jiems buvo pasiūlyti apartamentai Sodų gatvėje.
Pakeliui į šiuos apartamentus, paaiškėjo, kad klozetas yra sutvarkytas ir jei klientai nori, gali apsistoti ten, kur ir buvo numatę, Gedimino prospekte esančiuose apartamentuose. Jie turėjo pasirinkimą. Niekas jų neprivertė apsistoti, jie galėjo apsigyventi tiek Gedimino prospekte, tiek ir Sodų gatvėje, tačiau pasirinko pastaruosius“, – paaiškino Renata.