Aš labai supykčiau. Labai. Nes valstybės simboliai privalo būti gerbiami. Esu visiškai tikras, kad Jungtinės Karalystės piliečiai išvykdami iš Kauno oro uosto ir matydami vienos iš mūsų finansines paslaugas teikiančių kompanijų reklamą jaučiasi it gavę skuduru per veidą.
Išvykimo salėje antrame aukšte kabančioje reklamoje vaizduojamas Vincas Kudirka, kišantis pirštą į nosį Bakingamo rūmų Garbės sargybos kariui, stovinčiam poste.
Primenu, kad Bakingamo rūmai — Jungtinės Karalystės monarchijos pagrindinė buveinė, šalies karalių citadelė, valstybingumo ašis, o ją saugantys kareiviai su meškos kailio kepurėmis ir raudonais mundurais seniai tapo Didžiosios Britanijos vizitine kortele.
Kam įdomu, informuoju, kad reklamoje matomas karys priklauso Coldstream rinktinei. Uniforma ir ginklas pavaizduoti preciziškai, todėl iš tarpų tarp munduro sagų galima be vargo identifikuoti dalinį, kuriame tarnauja vaizduojamas karys.
Kalbėti apie tai, kad tyčiojamasi iš V.Kudirkos, matyt, būtų tiesiog kvaila. Net vaikas tai supranta. Turime itin puikų pavyzdį, kai reklamos siunčiama žinia įvairialypė pačia blogiausia prasme: a) mes negerbiame savęs (V.Kudirka), b) mes negerbiame Jungtinės Karalystės (niekinamas stovintis Jungtinės Karalystės Garbės sargybos karys), c) esame mužikai ir prasčiokai, nes tokias reklamas sąmoningai pakabiname ten, kur joms labiausiai nederėtų būti (oro uoste).
Tad klausimas mums visiems — ar norime, kad kas nors lietuviška trispalve valytų grindis? Ir ką reikėtų daryti, kad protu nepasižymintys provokatoriai verslininkai aiškiai žinotų, kur yra riba, kurios nevalia peržengti?
Ir šiaip, o gal čia derėtų pakrapštyti giliau ir darbo rastų Valstybės saugumo departamentas? Nes reklamos žinia, kaip mėgsta sakyti viena dešiniųjų politikė, tikrai kelia visokių minčių...