Šios situacijos kaltininkas kol kas nerastas, studentės šeima pirštu baksnoja į užstrigusią informacinę sistemą ir dėl to merginai brangiai kainavusią klaidą.
Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO) atstovai tikina, jog per visą priėmimo laikotarpį LAMA BPO sistemoje jokių techninių trikdžių nebuvo fiksuota.
Džiaugėsi sėkmingai įstojusi
„Siunčiu Jums situaciją, nes esu mačiusi, kad kreipiatės paaiškinimo ir kartais tokiu būdu pavyksta padėti arba bent įspėti kitus.
Rašau patekus į situaciją, apie kurią būčiau pagalvojusi, kad ji neįmanoma, kol pati nesusidūriau su ja. Dukra stojo studijuoti, buvo pakviesta, laiku pasirašė sutartį, sumokėjo mokestį ir, atėjus rugsėjui, nuvyko į paskaitas.
Atvykusi sužinojo, kad jos nėra studentų sąrašuose. Pradėjus aiškintis, kas nutiko, fakulteto dekanė paprašė pateikti pasirašytą sutartį. Dukra prisijungė prie LAMA BPO, per kurią pateikė prašymus ir per kurią pasirašinėjo sutartį, ir rado sutartį, kabančią nepasirašytą.
Pradėjus aiškintis, kaip taip gali būti, buvo atsakyta, kad prie LAMA ji minėtu laikotarpiu nesijungė ir jokių veiksmų neatliko. Dukra, padavusi prašymus studijuoti, laukė, kol bus paskelbti kvietimai, kaip ir visi, laukiantieji studijų, liepos 31 dieną prisijungė ir pasidžiaugė, kad ją priėmė paskutiniu, bet ne prasčiausiu pasirinkimu.
Visa šeima atšventėme, kad ji tapo studente. Kvietime buvo nurodyta iki rugpjūčio 2 dienos vakaro pasirašyti sutartį. Rugpjūčio 1 dienos vėlų vakarą ji prisijungė prie LAMA ir pasirašė sutartį, iššoko patvirtinanti lentelė, kad sutartis sėkmingai pasirašyta. Dukra perkrovė puslapį ir rami užmigo, o rugsėjį nuvyko į kolegiją.
Mačiau tą patvirtinimą, nors nestebėjau, kaip ji pasirašinėja. Viskas pavyko, tad rodėsi, nėra pagrindo nerimauti, viskas atlikta, lieka tik laukti studijų. Pasirodė, tai buvo klaida. Pradėjome ieškoti, kas nutiko, bet radome tik pasirašymo faktą, tuo metu duomenų apie jungimąsi niekur nebuvo.
Tos kelios dienos tiesiog dingo iš tinklapio ir naršyklės. Kreipiausi, ieškojau ir tebeieškau, kur tik įsivaizdavau, kad galiu gauti atsakymą, rasti nors kokį pėdsaką, įrodantį mano žodžius. Nieko nepavyksta rasti. Nesinori pasiduoti, nors girdisi balsų, kad išsigalvojame, meluojame, mėginame sukčiauti. Atsakau už kiekvieną savo žodį.
Gaila, kad visos šeimos liudijimas nieko nereiškia, pasirašymo faktas nieko neįrodo, nes nerodo nei kas, nei kur pasirašyta. Dukra praradusi bet kokią viltį. Žmogus, kuris visko siekė ir pasiekė begaliniu darbu, liko už borto dėl klaidos, kurios nepripažįstama.
Pagalvojau: žmogus ruošiasi studijuoti. Negi tai reiškia, kad kažką darant reikia fotografuoti ar kitaip įamžinti kiekvieną žingsnį su datomis ir laikais, kad kilus tokiam klausimui galėtum įrodyti savo. Ar pasiruošimas studijuoti reikalauja kaupti įrodymus kaip teismui? Man sakė, kad reikėjo bent kelis kartus patikrinti, ar viskas teisingai atlikta. Gal ir taip, bet kaip gali net į galvą ateiti, kad tai, kas patvirtinta, gali būti netikra? Tuo pačiu norisi įspėti būsimus studentus, kad ne tik tikrintų, bet ir turėtų įrodymus, kad viską atliko ir laiku. Kad nepatektų į tokią situaciją, kuomet ne dėl savo kaltės netikėtai lieki už borto.
Ir vis dar viliuosi, kad bus rasta teisybė ir dukra galės studijuoti ten, kur buvo priimta ir atliko viską, kad galėtų studijuoti.
Sistemoje jokių techninių trikdžių nebuvo fiksuota
Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO) Atstovė spaudai Erika Vaitkūnienė patvirtino, kad toks atvejis išties buvo ir puikiai žinomas tiek jiems, tiek Švietimo mokslo ir sporto ministerijai.
„Deja, jis gana kurioziškas ir pasitaiko ne kasmet. Stojančioji LAMA BPO informacinėje sistemoje užsiregistravo pačią pirmąją prašymų pateikimo dieną, vėliau ji informacinėje sistemoje ir el. laiškais gavo kelis pranešimus apie sėkmingą registraciją, slaptažodžio keitimą, pasirinko pageidaujamas studijų programas, o liepos 31 d. gavo kvietimą studijuoti vienoje kolegijoje.
Deja, pagal LAMA BPO bendrojo priėmimo informacinėje fiksuotus duomenis, stojančioji prie jos vasarą paskutinį kartą buvo prisijungusi tik 2024–07-17 00:38:54, po to prisijungė tik 2024–09-03 15:39:17.
Informacinėje sistemoje registruojamas bet koks prisijungusio asmens klavišo paspaudimas ir atliktas veiksmas. Per visą priėmimo laikotarpį LAMA BPO sistemoje jokių techninių trikdžių nebuvo fiksuota, stojantieji galėjo jungtis ir atlikti įvairius veiksmus bet kuriuo paros metu.
Liepos 31 d. ji prie sistemos nesijungė, o tik perskaitė el. laišką. O jei el. laišku gavusi kvietimą studijuoti, kuriame buvo išsami instrukcija kaip sudaryti studijų sutartį, stojančioji nesijungė į LAMA BPO informacinę sistemą dėl studijų sutarties sudarymo, ji negalėjo patekti ir į ją pakvietusios kolegijos el. sutarčių sudarymo sistemą (konkrečiu atveju kolegija turi savo el. sutarčių sistemą, nors didžioji dalis aukštųjų mokyklų naudojasi LAMA BPO el. sutarčių pasirašymo sistema), natūralu, ir toje sistemoje nėra jokių prisijungimo pėdsakų.
Galimas dalykas, stojančioji kolegijai sumokėjo el. būdu registravimo įmoką, bet tą gali pasakyti tik kolegija, tačiau sutarties sudarymas yra būtinas veiksmas, ją stojančioji galėjo su kolegija sudaryti, pasiskaityti tekstą, išsisaugoti sutarties kopiją ar ją atsispausdinti. Tačiau nei LAMA BPO informacinė sistema, nei kolegijos informacinė sistema tokių stojančiosios veiksmų nėra fiksavusios. Šiais laikais nebūtina kopijuotis kokius nors įrodymus, kas atlikta, informacinėse sistemose viskas išsaugoma.
Mes negalime atspėti, kodėl taip pasyviai elgtasi vasarą ir susirūpinta tik rudenį, bet netgi ne pačios stojančiosios, o jos mamos. Deja, tikrąją tiesą žino tik stojančioji.
Apskritai, stojantieji jau yra pakankamai įgudę naudotis informacinėmis sistemomis, rūpesčių paprastai nebūna, kai kuriems stojantiesiems visiems veiksmams užtenka kelių minučių. Kasmet studijų arba profesinio mokymo sutartis per bendrojo priėmimo sistemą pasirašo per 40 tūkst. asmenų“, – komentavo Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO) Atstovė spaudai E. Vaitkūnienė.