Bandant pažaboti bilietų perpardavinėtojus, gerbėjams perparduodant bilietus buvo įvesti tam tikri ribojimai. Vieno pirkimo metu įsigyti bilietai buvo personalizuojami pirkėjo vardu ir pavarde, kuriuos bilietų pirkėjas nurodė pirkimo metu. Į renginį šių bilietų turėtojai turėjo patekti tik kartu su bilietų pirkėju, kuris yra nurodytas ant bilieto. Šis būdas ne vienam bilietus padovanoti ar perparduoti norėjusiam klausytojui kainavo nemažai nervų ir papildomų išlaidų, tačiau renginio organizatoriai teigė taip siekiantys kovoti su neetiška antrine bilietų prekyba.
Tačiau po Edo Sheerano koncerto gerbėjas Valdas pasijuto apgautas ir finansiškai apiplėštas. Sūnaus šeimai bilietus padovanoti norėjęs vyras piktinosi, kad jam teko pirkti bilietus pačiam iš savęs, gerokai už tai permokėti, o prie įėjimo prie vartų žadėto asmens dokumentų patikrinimo taip ir nebuvo.
Pasijuto apgautas ir apiplėštas
„Prieš keletą dienų Lietuvoje praūžė įspūdingiausias kada nors matytas šou – Edo Sheerano koncertas. Teko pabuvoti ir įspūdžiai nepakartojami. Nemaniau rašyti kažkokius atsiliepimus, tačiau perskaitęs nusiskundimus kituose portaluose nusprendžiau pasidalinti savo istorija.
Pirmiausia – organizatoriams, stadiono darbuotojams, apsaugos personalui, lauko kavinių jaunimui, miesto transporto skyriui – galėčiau rašyti stiprų dešimtuką. Kai kas skundėsi autobusų trūkumu, tačiau mes, praėjus valandai po renginio, parvažiavome visiškai tuščiu autobusu.
Tiek įžangos. Dabar „degutas medaus statinėje“.Tai bilietų platintojai Bilietai.lt. Vos tik paskelbus apie bilietų pardavimus, pavyko „nugriebti“ du bilietus. Paaiškėjus apie antrą koncertą, nupirkau dar du, o pirmuosius nusprendžiau padovanoti sūnaus šeimai. Čia ir prasidėjo...
Pasirodo, bilietai personalizuoti ir be manęs į koncertą niekas nepateks. Rašau el.laišką. Atsakyme pažada padėti išspręsti šią problemą, todėl kiek apsiraminu. Likus apie mėnesiui iki koncerto gaunu bilietus mano vardu ir kreipiuosi į pardavėjus su pagalbos prašymu.
Gaunu paliepimą paduoti bilietus į perpardavimo platformą ir pažadą, kad juos galėsiu išsipirkti atgal su papildomu mokesčiu. Ką darysi, pasirinkimo nėra. Įkeliu bilietus perpardavimui ir... nieko. Kitą dieną vėl rašau ir atsakymas pribloškia: „Jūs nepardavėte bilietų pardavimo platformai“.
Siunčiu darbastalio nuotrauką su įrodymais. Tyla. Tada jau skambinu duotuoju telefonu. Darbuotoja pažada viską sutvarkyti, bet vėl tyla.
Koncertas artėja, darosi neramu. Į elektroninį paštą gaunu reklaminį laišką su pasiūlymu įsigyti bilietus kartu su nakvyne. Įdomumo dėlei pažiūriu, kokie bilietai siūlomi ir aptinku, kad ten jau įdėti parduoti mano bilietai. Oficialiame pardavime jų nesimato.
Vėl skambinu, bet kadangi šeštadienis, darbuotoją pasiekti pavyksta negreitai, o ir kitą kartą patikrinus reklaminį pasiūlymą, mano bilietų jau nebėra.
Elektroniniu paštu gaunu laišką su „džiugia“ naujiena, kad mano bilietai jau parduoti. Telefonu atsiliepusi moteris labai nepatenkinta (juk laisvadienis) liepia laukti pirmadienio, o man jau darosi visiškai nejuokinga.
Visgi, įkyrumas duoda vaisių ir pirmadienį savo paskyroje randu galimybę nupirkti bilietus sūnaus vardu. Deja, kitos vietos, kita kaina. Nors tiek. Svarbu, nepraradom galimybės patekti į renginį.
Nors kategoriškai buvo liepiama į koncertus neštis asmens dokumentus, JOKIOS tapatybės patikros nebuvo. Nei šeštadienį, nei sekmadienį.
Pasijutau apgautas ir dar finansiškai apiplėštas. Nusipirkau bilietus pats iš savęs, permokėjau, o pinigai į sąskaitą dar nepervesti. Reziume. Koncerto organizatoriai, neva, vadovaudamiesi mistine pasauline patirtimi, tapo paprasčiausiais spekuliantais, apiplėšusiais sąžiningus bilietų pirkėjus.
Kas norėjo pasipelnyti, tai padarė be jokių problemų. Net ir su tapatybės patikra nusipirkęs leistiną kiekį bilietų, vieną pasilikus ir su savimi įsivedus pirkėjus, buvo galimybė neblogai pasipelnyti.
Teko lankytis koncertuose užsienyje, kalbėjau su kolegomis, aplankiusiais daugybę pasaulinio lygio koncertų, tačiau tokios betvarkės niekas niekur nematė. Visgi čia Lietuva“, – rašė Valdas.
Žmogiškosios klaidos – įmanomos
„L TIPS Agency Lithuania“ atstovė Goda Deksnytė komentavo, kad renginyje dirbusi apsauga tikrino bilietų pirkėjų asmens dokumentus visuose įėjimo punktuose.
„Tačiau, kai kalbame apie tokio dydžio renginį, kuriame apsilankė daugiau nei 80 000 žiūrovų ir dirbo ~400 apsaugos darbuotojų – žmogiškosios klaidos yra įmanomos.
Kaip buvo minėta anksčiau, bilietai – personalizuoti, norint perleisti turimus bilietus kitam asmeniui, reikia naudotis perpardavimo paslauga“, – komentavo „L TIPS Agency Lithuania“ atstovė G. Deksnytė.
Bilietai.lt atstovų pateiktame komentare pabrėžiama, kad „jei bilietų pirkėjas, kuris buvo nurodytas ant bilietų, negalėjo dalyvauti renginyje, jis turėjo galimybę bilietus parduoti oficialioje perpardavimo platformoje, kur bilietus galėjo įsigyti bet kuris kitas asmuo“.