Katino netekusi šeimininkė susikibo su veterinarijos klinika: „Istorija trumpa ir tragiška“ (10)

Į redakciją kreipėsi katino Klekso netekusi Indrė. Skaudžią netektį išgyvenanti moteris tikino, kad vienoje sostinės veterinarijos klinikoje gydytam jos augintiniui buvo atlikti ne visi reikalingi tyrimai, todėl skirtas netikslus gydymas. Tai ji tikino sužinojusi tuomet, kai vis labiau silpstantį gyvūną nuvežė į kitą kliniką. Deja, bet nepaisant visų pastangų, katiną išgelbėti jau buvo per vėlu ir galiausiai teko užmigdyti.

 Katino šeimininkė kaltina veterinarijos kliniką dėl gyvūno netekties.<br> Skaitytojos nuotr.
 Katino šeimininkė kaltina veterinarijos kliniką dėl gyvūno netekties.<br> Skaitytojos nuotr.
 Katino šeimininkė kaltina veterinarijos kliniką dėl gyvūno netekties.<br> Skaitytojos nuotr.
 Katino šeimininkė kaltina veterinarijos kliniką dėl gyvūno netekties.<br> Skaitytojos nuotr.
 Katino šeimininkė kaltina veterinarijos kliniką dėl gyvūno netekties.<br> Skaitytojos nuotr.
 Katino šeimininkė kaltina veterinarijos kliniką dėl gyvūno netekties.<br> Skaitytojos nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Indrė

Jul 25, 2024, 8:35 PM, atnaujinta Jul 25, 2024, 8:36 PM

„Gyvūnai yra tapę svarbia žmonių gyvenimo dalimi, ypatingai miesto gyventojų, nes padeda sumažinti stresą, suteikia gerų emocijų, kas yra moksliškai įrodyta. Ir kai jie suserga, mes pergyvename ne mažiau, nei dėl artimo žmogaus ligos. Tačiau kodėl į mūsų keturkojų draugų gydymą ir apskritai jų gydymo reglamentavimą, veterinarijų klinikų veiklą yra žiūrima ypatingai atsainiai ir leidžiama šioms įstaigoms elgtis kaip išmano be jokių pasekmių?

Kodėl žmonių gydymo įstaigose gydymas ir vaistų pardavimas jau kuris laikas yra atskirti – gal atsimenate istorijas apie medikų kabinetuose brukamus tam tikrus vaistus ir papildus, farmacijos įmonių dovanas medikams už jų pardavimus. Kodėl atskirto gydymo ir prekių pardavimo praktika netaikoma gyvūnų gydymo įstaigose? Klinikoje pridėliota maisto, visokių papildų ir bandoma juos parduoti, nesvarbu, tinkami jie sergančiam gyvūnui ar netinkami, pamirštant pirminį ir svarbiausią interesą, dėl kurio ateina klientas – kad jo gyvūnui būtų laiku suteikiamas kvalifikuotas gydymas.

Mano istorija trumpa ir tuo pačiu man labai tragiška: per du mėnesius veterinarijos klinikoje „CanisFelis“ buvo „nugydytas“ mano jaunas 5 m. katinas Kleksas. Viso „gydymo“ metu man nebuvo paaiškinta, kokia yra reali mano katino būklė ir koks yra gydymo planas, nors buvo imamas kraujas, daromos echoskopijos, visą „gydymo“ laiką ūmiai krito katino svoris.

Nustačius diabetą, buvo taikomas „gydymas“ spec. maistu ir papildais (kuriuos, beje, labai nepigius, pirkau klinikoje), kol iš katino liko kaulai ir oda, tuomet pradedama lašinti lašelinė nepasakant, kas būtent ir nuo ko yra lašinama.

Galiausiai, katino būklei blogėjant, praeitą savaitę kreipiausi į kitą veterinarijos kliniką, ten per pusvalandį sužinojau realią katino būklę (ji jau buvo kritinė) ir kad esminis kepenų fermentų tyrimas „CanisFelis“ klinikoje nebuvo atliktas. Porą dienų buvo taikomas konkretus gydymas, su kuriuo buvau supažindinta, per porą gydymo dienų sveikatos rodikliai pagerėjo (turiu tyrimus), bet jie vis tiek buvo kritiniai, todėl liepos 19 d. mylimą katiną teko užmigdyti (situaciją aprašau trumpai, prireikus detalių, jas galiu pateikti).

Pasikonsultavusi su teisininkais supratau, kad vis dėlto šioje situacijoje esu bejėgė – Veterinarijos tarnyba geriausiu atveju galėtų skirti kelių eurų baudą ir be jokių tolimesnių pasekmių leisti veterinarams tenkinti savo interesus „gydyti“.

Bet vis tiktai, kokia yra veterinarijos klinikos ir konkretaus vet. gydytojo atsakomybė tokiu atveju, kai jauną 5 m. katiną tenka užmigdyti, o nemenki pinigai už jo „gydymą“, t.y., realiai nesuteiktą paslaugą, yra mielai paimti?

Kaip man, vartotojui, nenusimanančiam apie gyvūnų ligas ir vaistus nuo jų, žinoti, kad atvežus gyvūną į konkrečią kliniką, jį gydys reikalingas kompetencijas turintys vet. gydytojai? Ar yra kažkur fiksuojamos vet. gydytojų už netinkamai atliktą darbą skirtos nuobaudos ir ar ta informacija yra viešai prieinama vartotojams?

Nuoširdžiai viliuosi, kad ši istorija ar bent kažkuris iš mano keliamų klausimų atkreips Jūsų dėmesį ir pasirodys verti paviešinti.

Ir pabaigai patarimas visiems veterinarams – jei nežinai kaip gydyti, jei negali identifikuoti ligos – būki sąžiningas ir nežaiski gydymo, apie tai informuodamas klientą“, – sakė Indrė.

Klinika kaltinimus vadina nepagrįstais

„CanisFelis“ klinikos vadovas Justas Kantoravičius tvirtino, kad klientės kaltinimai nepagrįsti.

„Augintinio šeimininkė pasirodė klinikoje mėnesį iki apžiūros, be gyvūno, ir klausė, ką daryti, jei jam krenta svoris. Buvo rekomenduota pasirodyti su gyvūnu ir atlikti kraujo tyrimus, kurių atlikti, jau atvykusi po mėnesio, šeimininkė nenorėjo.

Pirmadienį klinikoje argumentavo, kad mes „neakcentavome jų būtinumo“. Gyvūno echoskopijos išraše yra minima galima kasos onkologija, tačiau šeimininkei, kitoje veterinarijos klinikoje, buvo teigiama apie „vaistus, kuriuos naudoja tik tas gydytojas ir kurie būtų padėję“.

Šeimininkė kaltino mus neatlikus pakankamai kraujo tyrimų, tačiau jų pagrįstumas esant kasos galimai onkologijai yra abejotinas.

Klinika kaltinama remiantis kito veterinaro nuomone ir išvedžiojimais, prie kurių pastarasis veterinaras stipriai prisidėjo, nepagrįstais mokslu ar tyrimais“, – komentavo „CanisFelis“ klinikos vadovas J. Kantoravičius.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.