Nelegalių vietų, žinoma, yra daugiau. Kalbu apie papildomas septynias vietas ant žemės plotelio, kuris prieš 30 metų buvo veja. Taip pat ir apie apmokestintas stovėjimo vietas palei mūsų Volungės gatvę – jos padarytos Žalia zona.
Yra, žinoma, lengvata gyventojams – 8 eurai už metinį abonementą, bet kokia jo prasmė, kai įsigijus tą abonementą tiesiog fiziškai vakarais nerandi vietos.
Be to, aplink mūsų daugiabutį yra nemažai mokyklų, tėveliai bei mokytojai taip pat palieka automobilius mūsų kieme, rytais sunku išvažiuoti į darbą, vakarais tenka po keturiasdešimt minučių, kartais po valandą sėdėti mašinoje, kad galėtume rasti vietą automobiliui netgi ant paminėto žemės plotelio.
Juo labiau, maždaug prieš metus atsirado „pareigingas“ kaimynas, kuris fotografuoja visus ant to žemės plotelio paliktus automobilius. Asmeniškai aš jau esu gavęs tris baudas.
Kaimynas nesileidžia į jokias kalbas, o tą, be kaimyno niekam nereikalingą žemės plotelį perdaryti į tikrai reikalingas automobilių stovėjimo vietas yra nerealu, kadangi dauguma mūsų namo gyventojų tiesiog nuomojasi butus ir investuoti pinigus į parkavimo vietas nemato prasmės.
Buvau apskundęs policijos nutarimą dėl man paskirtos baudos, bet jie vis tiek laiko tą lopinėlį žalia veja, kadangi ant jo kraštų auga kelios žolelės (prisegu foto). Labai prašau Jūsų pagalbos šitos problemos viešinime, kadangi nežinau, ko griebtis toliau.
* * *
Vilniaus miesto savivaldybės Komunikacijos skyriaus Ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas sutinka, kad daugelio sovietmečiu arba nepriklausomybės pradžioje statytų daugiabučių automobilių stovėjimo aikštelės yra per mažos ir neatitinka dabartinių poreikių. Tačiau tai nėra pateisinama priežastis pažeidinėti kelių eismo taisykles, statant automobilį neleistinoje ar tam neskirtoje vietoje.
„Savivaldybė ieško galimų sprendimo būdų, kaip išplėsti esamas parkavimo vietas. Vienas galimų sprendimo būdų – vadinamųjų „korių“ įrengimas. Tai speciali korinė danga, kurią galima pakloti kiemuose, išlyginus paviršių ir sutvirtinus jį skalda.
Pavasarį planuojama pradėti darbus dėl 88 tokių korinių dangų įrengimo įvairiose Vilniaus vietose. Ateityje tokių „korių“ bus galima įrengti ir daugiau, todėl kviečiame gyventojus, matančius poreikį ir galimybę jų kieme įrengti korinę dangą automobilių stovėjimui, apie tai pranešti savivaldybei arba savo seniūnijai.
Dar vienas stovėjimo vietų trūkumo sprendimo būdas – uždaros daugiabučių stovėjimo aikštelės, kuriose automobilius gali palikti tik parkavimo vietą išsinuomoję, ją nusipirkę arba leidimą naudotis stovėjimo aikštele turintys gyventojai.
Iki Civilinio kodekso įsigaliojimo 2001 metais valstybinėje žemėje pastatytų daugiabučių namų žemės sklypai nebuvo suformuoti, jų suformavimą turi inicijuoti namo butų savininkų bendrija. Jei būtų suformuotas sklypas, gyventojai galėtų spręsti dėl stovėjimo aikštelės užtvėrimo, apribojant galimybę ja naudotis kitų namų gyventojams. Kol sklypas nesuformuotas, automobilių stovėjimo aikštelė prie daugiabučio yra bendro naudojimo“, – Vilniaus miesto savivaldybės Komunikacijos skyriaus Ryšių su žiniasklaida specialistas G. Grubinskas.