Pasibaisėjo Klaipėdos autobuso vairuotojo kultūra: keleivių ir mažamečio akivaizdoje to nesitikėjo

2023 m. spalio 11 d. 21:36
Keleivė
Klaipėdoje viešėjusi šeima liko priblokšta miesto visuomeninio transporto vairuotojų kultūros. Pasak laišką atsiuntusios skaitytojos, ją nemaloniai nustebino ne tik grubus vairuotojo elgesys su mažamečiu vaiku, bet ir tai, kad buvo išvadinta žeminančiais epitetais. Deja, vairuotojui už tokį elgesį atsakyti, ko gero, neteks, nes keleiviai nusiskundimą apie incidentą pateikė per vėlai.
Daugiau nuotraukų (1)
„Kreipiuosi į jūsų redakciją norėdama paviešinti netoleruotiną autobuso vairuotojo elgesį Klaipėdos mieste. Po nemalonaus įvykio siuntėme skundą į Klaipėdos autobusų parką, bet jokio atsakymo nei atsiprašymo iš atsakingų asmenų dėl konflikto per visą mėnesį taip ir nesulaukėme.
Mes esame išauklėti, mandagūs ir nekonfliktuojantys žmonės, todėl esame labai įžeisti, pasipiktinę ir pasibaisėję Klaipėdos miesto visuomeninio transporto aptarnavimu ir vairuotojų netoleruotinai žema kultūra. Klaipėdoje svečiuojamės kiekvieną vasarą.
Visuomeniniu transportu tenka naudotis labai retai, bet po bjauraus vairuotojų elgesio atsiranda net paranoja naudotis Klaipėdos autobusais. Jau pernai vasarą patyrėme nemalonų aptarnavimą Klaipėdos autobuse. Kadangi mažametis sūnus labai domisi įvairiomis transporto priemonėmis, vaikiško smalsumo vedinas labai norėjo pavažiuoti autobusu. Nutarėme pavažiuoti keletą stotelių vietiniu autobusu vaikiškam smalsumui numalšinti, bet įlipus į autobusą buvome visi apšaukti pikto vairuotojo, nes jam nepatiko, kad pinigus už bilietus padavė mažametis sūnus.
Taip, „išsipildė“ vaiko svajonė. Tuomet tik paklausėm vairuotojo, kodėl toks piktas? Vairuotojas tada teigė, kad yra pavargęs, pasakė frazę: „Jūs pavairuokit ir pamatysit“. Labai nemaloniai tuomet visi pasijutome, bet bandėm per daug nesureikšminti ir šią nemalonią situaciją tiesiog išbraukti iš atminties. Bet po paskutinio įvykio tylėti nebenorime.
Rugpjūčio pabaigoje vakare teko vėl pasinaudoti Klaipėdos visuomeniniu transportu. Senamiestyje trijų asmenų šeima su mažamečiu vaiku įlipome į 2 Nr maršruto autobusą. Pirkome du bilietus, vairuotojui padavėme monetas: 1 eurą, 50, 20, 10, 10, 5, 2, 2 ir 1 euro centus.
Vairuotojas priekaištavo, kad pinigai per smulkūs. Jis teigė, kad turime gerbti vairuotoją ir smulkių monetų jam neduoti. Kadangi grynųjų pinigų smulkiausia kupiūra turėjom 20 eurų, vyras vairuotojui pasakė, kad iš smulkesnių kupiūrų turim 20 ir 50.
Vairuotojas sakė, kad duotume 20 eurų, bet man paprieštaravus ir paklausus, kodėl netinka monetos, vairuotojas pradėjo pykti ir sukėlė konfliktą.
Jis plūdosi necenzūriniais žodžiais, mažamečio vaiko, vyro ir kitų keleivių akivaizdoje mane išvadino „bjauria boba“, „su..a“.
Turbūt tuomet reikėjo iškviesti policiją, bet susimąstėm apie tai tik po laiko. Daug keliaujame po įvairias šalis, bet nė vienoje iš jų įlipus į autobusą nesam turėję kokių nors nemalonių situacijų. Atvirkščiai – vairuotojai linksmi, su šypsena, ypač maloniai elgiasi pasitikdami įlipančius vaikus net didžiausiuose miestuose“, – „Bendraukime“ savo nemalonia patirtimi dalinosi keleivė.
Skundą reikia pateikti iškart
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis apgailestavo, kad keleivė skundėsi neteisingu adresu, dėl to ir negavo atsakymo. Antrąjį Klaipėdos miesto autobusų maršrutą aptarnauja ne „Klaipėdos autobusų parkas“ (įmonė šiemet pakeitė pavadinimą, dabar ji vadinasi UAB „Klaipėdos paslaugos“), o kitas vežėjas.
„Klaipėdos viešojo transporto sistemoje dirba šeši vežėjai, įgiję teisę aptarnauti maršrutus konkurso būdu. Mūsų įstaiga juos samdo, kontroliuoja paslaugos kokybę ir gina keleivio interesus. Todėl visais netinkamo aptarnavimo atvejais prašome keleivių rašyti tiesiai mums adresu: sekretoriatas@klaipedatransport.lt. Daugeliu atvejų mes turime galimybę objektyviai nustatyti faktines įvykio aplinkybes, todėl galime, pasitvirtinus skundui, pareikalauti vežėjo atsakomybės.
Šiuo konkrečiu atveju, deja, faktinių įvykio aplinkybių nustatyti nebegalime. Mes persiuntėme nusiskundimą maršrutą aptarnaujančiam vežėjui kaip keleivės atsiliepimą apie jo vairuotojo elgesį, tačiau įrodyti vairuotojo kaltę ir imtis sutartyje numatytų sankcijų nebeturime galimybės. Nuo incidento praėjo daugiau kaip mėnuo, o vaizdo kamerų įrašai yra saugomi tik 48 valandas.
Klaipėdiečiai keleiviai paprastai žino, kur kreiptis, tačiau atvykėliai ne visada skiria vežėjų ir mūsų įstaigos atsakomybių sritis, todėl jų atsiliepimai kartais nukeliauja netinkamu adresu. Būtume dėkingi, jeigu savo Lietuvos skaitytojams primintumėte tai, ką klaipėdiečiai gerai žino. 
Autobuse įvykus nemaloniam incidentui, laiške mums nurodykite: įmanomai tikslų laiką; autobuso maršrutą; stotelę ir važiavimo kryptį; incidento turinį. Jeigu toks laiškas mus pasiekia greitai, per dieną-dvi, faktinių įvykio aplinkybių nustatymas palengvėja ir tada mes galime imtis būtinų priemonių. Tai mums padeda išlaikyti ir gerinti paslaugos kokybę, užtikrinti keliones Klaipėdos viešuoju transportu be nemalonių įspūdžių.
Prašytume perduoti keleivei ir jos šeimai nuoširdų mūsų apgailestavimą dėl nemalonaus patyrimo naudojantis Klaipėdos viešuoju transportu. Nuoširdžiai viliamės, kad kitą kartą svečiuojantis įspūdžiai bus geresni“, – komentavo „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius G. Neniškis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.