Su UAB „Mezon“ aš esu klientas kelerius metus, ir paskutinį kartą pratęsiau terminuotą sutartį 2021 04 26, įsipareigojęs mokėti 5.90 eurų per mėnesį iki 2023 04 26 už jų 15Mbps/2Mbps planą.
Sausio mėn. gavau sąskaitą už paslaugas, kurioje mano mėnesinė sąskaita buvo padidinta nuo 5.90 eurų per mėnesį iki 7.35 eurų per mėnesį. Parašiau jiems užklausą savitarnoje, kokiu pagrindu mano mėnesinė sąskaita buvo padidinta nuo sutartyje nurodyto dydžio iki tos, kurią gavau.
Kelias dienas negavęs jokio atsakymo, paskambinau nurodytu numeriu perklausti jų dėl sąskaitos. Konsultantė informavo, kad dėl infliacijos, jie buvo priversti didinti paslaugų įkainius (įdomus pastebėjimas – vidutinė metinė infliacija 2021 metais buvo 4.7 procento, kai tuo tarpu kaina buvo pakelta beveik 25 procentais).
Pasak konsultantės, jie išsiuntinėjo pranešimus apie kainų kėlimo planus (pastaba – tokio pranešimo aš nebuvau gavęs, skirtingai nuo jų teiginių). Informavus, kad manęs visiškai netenkina tokie jų veiksmai, ir tokiu atveju aš pageidauju nutraukti sutartį, konsultantė atsisakė tai padaryti, nes man tektų mokėti netesybas (kas yra spąstai klientams, mat pasirašant 24 mėnesių sutarties sąlygos sudarytos taip, tarsi yra „suteikiama“ maždaug pusės sąskaitos dydžio „nuolaida“).
Svarbūs faktoriai šioje istorijoje – pasirašant ilgalaikes sutartis infliacija visada yra įskaičiuojama į kainodarą, ir į tai būna atsižvelgiama prieš sudarant sutarties sąlygas – todėl paaiškinimai dėl infliacijos nėra pagrįsti.
Aš pats dirbu darbą, susijusį su rizikų vertinimu sudarant ilgalaikes sutartis. Nėra paslaptis, kad dalis įmonių pandemijos laikotarpiu, dėl galimos finansinės krizės ir neapibrėžtumo rinkose, buvo linkusios sudaryti ilgalaikes sutartis su mažesniu nominaliu pelningumu tam, kad apsaugotų savo bazines pajamas potencialaus defliacinio scenarijaus atveju – tokio, kokį matėme per 2008 metų krizę.
Tai neabejotinai buvo faktorius, kurį UAB „Mezon“ buvo apsvarstę 2021 metų balandžio mėnesio gale – sutarties pasirašymo datą. Tokios sutartys būtų apsaugoję įmonę ir jos pajamas, jeigu būtų kilusi krizė ir kainos kritusios žemyn, nes sutartys yra terminuotos, ir vartotojai negali jų atsisakyti nesumokant netesybų.
Panašu, kad pamatę, jog defliacijos scenarijus nėra realus, UAB „Mezon“ tiesiog vienašališkai nusprendė „pakišti klientus po autobuso ratais“ ir išsireketuoti daugiau pinigų iš vartotojų.
Pasijutau pakliuvęs į UAB „Mezon“ (šiuo metu priklausantiems „Bitei“, tarp kitko) spąstus. Jie vienašališkai keičia terminuotos sutarties sąlygas, o tada reketuoja klientus arba mokėti padidintą sąskaitos sumą, arba mokėti sutarties netesybas, kurios būtų dar dvigubai didesnės, nei pati sąskaitos suma.
Manau, būtų teisinga paviešinti tokį nesąžiningą įmonės veiklą ir apsaugoti kitus vartotojus nuo šios įmonės veiksmų.
***
„Mezon“ atstovė žiniasklaidai Eglė Girdauskaitė apgailestavo dėl kliento nusivylimo.
„Galima tik sutikti su klientu, jog praėję metai buvo sudėtingi kiekvienam mūsų, taip pat ir paslaugų teikėjams. Bendrasis kainų augimas arba infliacija buvo pasiekęs aukštumas ir neabejotinai įtakojo visus verslus, taip pat ir ryšio paslaugų teikėjų veiklą.
Reikėtų tik patikslinti, kad kainų augimas Lietuvoje buvo vienas didžiausių visoje ES, didžiausias iš visų Baltijos šalių, ir siekė net 4,7 proc. Vien gruodį palyginti su 2020-ųjų gruodžiu, Lietuvos vartotojų kainų indeksas pakilo net 10,6 proc. Tai yra, kainos pernai gruodį buvo daugiau kaip dešimtadaliu aukštesnės nei 2020-aisiais.
Natūralu, kad tai didelis iššūkis paslaugų tiekėjams, norintiems ne tik išlaikyti teikiamų paslaugų kokybę, bet ir investuoti į kokybės gerinimą.
Paslaugų teikėjo teisę keisti paslaugų įkainius numato teisės aktai. Apie kainų pokyčius informavome klientus dar lapkričio mėnesį tam, kad klientai turėtų pakankamai laiko susipažinti su pokyčiu ir pasirinkti tinkamiausią sprendimą šioje situacijoje. Taip pat informavome klientus apie kainų pokyčius masinės informacijos kanalais.
Paprastai apsispręsti, ar naujosios paslaugų sąlygos klientui tinka, klientas turi 30 dienų. Šiuo atveju suprasdami bendrojo kainų augimo iššūkius klientams ir aktualumą apsisprendimui skyrėm net daugiau laiko, per kurį klientai turėjo galimybę pasirinkti ir kitą operatorių nemokėdami netesybų.
Nepaisant visko, ir dabar atsiradusias pavienes situacijas sprendžiame taikiai ir klientui palankiu būdu. Todėl kviestume klientą susisiekti su mūsų kolegomis, kad galėtume darsyk peržiūrėti konkretaus kliento situaciją“, – komentavo „Mezon“ atstovė.