Siuntinio laukė du mėnesius: darbuotojų paaiškinimai ir stebina, ir siutina

2021 m. sausio 23 d. 16:25
​Irena Idzelienė
Parašyti apie aplaidžiai dirbantį „Lietuvos paštą“ mane paskatino jūsų portale skaitytas straipsnis „Kitoks siuntos į užsienį kelias“.
Daugiau nuotraukų (5)
„Lietuvos paštas“ vertas didelės kritikos, nes kai kurie jų darbuotojai yra žemo mentaliteto ir kompetencijos. Tai patyriau bendraudama su šia įstaiga per 30 metų.
Pastarąjį kartą „Lietuvos paštu“ vėl nusivyliau pernai.
Turiu dvi puikias anūkes, kurias labai myliu. Kadangi mano amžius solidus, sergu sunkiomis ligomis, nusprendžiau joms nusiųsti, galbūt, po paskutinį siuntinėlį – lyg atsisveikinimo simbolį.
Anūkės jau daugiau nei 20 metų gyvena užsienyje. Viena iš jų Airijoje – Portlaoise, kita – Anglijoje – Watforde.
Airijoje gyvenanti anūkė siuntinį gavo per penkias dienas, o Watfordą jis pasiekė tik maždaug po dviejų mėnesių ir tai tik dėl to, kad aš intensyviai skambinau ir ieškojau savo siuntos.
Tuo metu pirmoji COVID-19 banga buvo praėjusi. Registruota siunta oro paštu iš Klaipėdos 2-ojo pašto buvo išsiųsta rugsėjo 17 dieną. Ant siuntos buvo aiškiai užrašytas gavėjo adresas.
Tikėjausi, kad mano siuntinį anūkė gaus po savaitės, na daugiausia – po pusantros.
Tačiau prabėgo trys savaitės, o anūkė siuntinio taip ir negavo. Tada susiradau „Lietuvos pašto“ Vilniaus siuntų tarnybos telefono numerį ir ten paskambinau.
Iš karto buvau perspėta, kad pokalbis bus įrašomas ir paprašyta pokalbiui pasibaigus įvertinti jų darbą. Apsidžiaugiau. Pagalvojau, kaip puikiai dirba „Lietuvos paštas“.
Bet jau po pirmųjų skambučių teko nusivilti, nes konsultantai nežinojo, nei kur yra Jungtinė Karalystė, nei kas aplamai yra JK. Viena konsultantė teigė, kad tai – asmens pavardė, kuriam siunčiama siunta, kita – kad tai miestas Anglijoje, o trečia – dar gražiau, kad JK yra Amerikoje.
Paklausus, kur buvo išsiųsta mano siunta, viena konsultantė pasakė, kad į Ameriką, kita – nežinau, nes pas juos esą yra daug logistinių grupių, todėl neaišku, kuri grupė išvežė.
Tada paklausiau, kaip man sekti siuntos kelią internete? Atsakymas – nežinau, ponia, laukite, kol siunta nukeliaus siuntėjui. Kokiu transportu buvo išsiųsta mano siunta, ši konsultantė taip pat nežinojo. O paklausus, kas siuntos gavėjas, ji atsakė, kad neturi teisės to sakyti.
Nors konsultantei tereikėjo akutes pakelti viena eilute aukščiau ir būtų buvę aišku, kad gavėjas gyvena Watforde (JK).
Spaudoje teko skaityti, kad lietuvis dviračiu iš Londono į Lietuvą sugrįžo per kelias savaites, o siuntinys į šią šalį keliavo juk ne dviračiu, o oro paštu?!
Neapsikentusi šios konsultantės paklausiau, koks jos išsilavinimas. Išgirdau atsakymą: „Aukštasis“.
Pagalvojau, kad Lietuvos universitetai ruošia ne tik puikius specialistus, bet ir mažaraščius su aukštuoju išsilavinimu.
Paskutinį kartą netekusi kantrybės skambinau spalio 12 dieną ir perspėjau, kad jei mano siuntinys nebus surastas ir išsiųstas – laukia dideli nemalonumai.
Tą pačią dieną siunta iš Vilniaus esančio angaro, Metalo g. Nr. 5 buvo išsiųsta, tik ne nurodytu adresu, o... į Škotijoje esantį Aberdeeno miestą.
Anglijos pašto tarnautojai sureagavo tuoj pat.
JK pašto darbuotojai mano anūkę iškart informavo, kad siunta pasiekė Škotijoje esantį Aberdeeno miestą, o į Watfordą bus atsiųsta po savaitės ar pusantros, kai nuslūgs tuomet jau prasidėjusi antroji COVID-19 banga.
Žinios iš Londono pašto tarnautojų buvo perduodamos minučių tikslumu, kol siunta pasiekė adresatą Watforde.
Tuo tarpu internetiniame puslapyje buvo nurodoma, kad siunta pasiekė adresatą, tik neradus siuntinio gavėjo namuose yra ir toliau saugoma saugykloje, o Anglijos pašto darbuotojai apie viską pranešinėjo minučių tikslumu.
Mano anūkė ir jos sužadėtinis yra išsilavinę, aukštos kultūros jaunuoliai, prieš keletą metų abu baigę Nottinghamo universitetą, stebėjosi konsultančių nekompetentingumu.
Jie įsijungė du kompiuterius, įvedė tą patį siuntos numerį ir palygino abiejų šalių duomenis. Jie buvo priešingi.
Jeigu yra manančių, kad tai viešindama noriu su darbuotojomis susidoroti svetimomis rankomis – smarkiai klysta. Niekada to nedariau ir juolab nesiruošiu daryti to dabar.
Dirbant siuntų tarnyboje konsultantės turi turėti bent minimalų geografinių žinių bagažą. Tai yra būtina ir neišvengiama. Liaudyje yra sakoma, „kad žuvis genda nuo galvos“.
Ar dėl to nėra kalti patys vadovai, kurie nesirūpina pašto darbuotojų išprusimu?! O gal patiems trūksta kompetencijos?!
Manau, kad naujoji Lietuvos vyriausybė, būdama veikli, kultūringa ir reikli, įveikusi COVID-19 pandemiją ir atlikusi kitus svarbius darbus, imsis pašto vadovų ir jų darbuotojų kompetencijos analizės.
Jeigu yra manančių, kad tai smulkmena, „Na ir kas“, kad merginos klysta, – tai mano požiūriu – baisu.
Atsitiktinių klaidų gali pasitaikyti visiems, tačiau sistemines klaidas, kaip šiuo atveju, kai konsultantės tą patį tvirtina du mėnesius – būtina taisyti nedelsiant. Nes tai nedaro garbės ne tik pačioms konsultantėms, bet ir visai Lietuvai.
Lietuvos paštas: siuntos keliauja ilgiau visame pasaulyje
Lietuvos pašto Komunikacijos departamento vadovė Ugnė Bartašiūtė pakomentavo skaitytojos laišką: „Svarbu pastebėti, kad aprašoma situacija vyko spalio mėnesį, neturime informacijos apie siuntimo detales – siuntėjo vardo, pavardės, siuntų numerių, todėl negalime situacijos pakomentuoti detaliau.
Dėl COVID-19 situacijos siuntos visame pasaulyje keliavo ir vis dar keliauja ilgiau nei įprastai. Nuo pat pavasarinio karantino  reguliariai atnaujiname informaciją Lietuvos pašto puslapyje apie galimus siuntų vėlavimus.
Siuntos kelionę galima sekti Lietuvos pašto puslapyje. Siuntos sekimo platformoje matomi tarpiniai – patys svarbiausi – siuntos kelionės etapai. Kai siunta pasiekia užsienio paštą, siuntos statusas atnaujinamas pagal užsienio pašto Lietuvos paštui siunčiamus statuso pranešimus. Gali būti, kad užsienio pašto ir mūsų pateikiami siuntos statusai skiriasi – siuntai pasiekus užsienio šalį, pašto operatorius skelbia detalesnę informaciją, kuri Lietuvos paštui nėra perduodama.
Apgailestaujame dėl klientės patirtų nesklandumų.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.