Kaunietė atskleidė, kiek pastangų kainavo užregistruoti artimąjį pas gydytoją: tai nenormalu

2020 m. liepos 9 d. 08:35
Lrytas.lt
Tris mėnesius šalyje trukęs karantinas sutrukdė įvairiomis ligomis sergantiems ligoniams gauti gydytojų konsultacijų ar medicinos paslaugų. 
Daugiau nuotraukų (8)
Itin neramiai šį laikotarpį išgyveno onkologiniai ligoniai – pradelstas laikas jiems gali būti lemtingas. 
Tačiau net ir karantinui pasibaigus daugelis vis dar susiduria su ta pačia problema – patekti pas gydytojus labai sunku. Ir ne todėl, kad jie nedirbtų, o todėl, kad sunku užsiregistruoti.
Pavardės skelbti nenorėjusi kaunietė Rūta papasakojo, ką patyrė bandydama užregistruoti artimą žmogų, sergantį onkologine liga, gydytojo konsultacijai Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikose.  
„Prieš metus artimajam buvo atlikta operacija, prieš pat Naujuosius buvo baigtas gydymo kursas. Kaip suprantame, buvo pasiekta ligos remisija. 
Gydytoja liepė atvykti konsultacijai šių metų balandžio pabaigoje ar  gegužės pradžioje – patikrinti, ar liga neatsinaujino, nepersimetė į kitus organus“, – pasakojo Rūta.
Kovą paskelbus karantiną šeima kantriai laukė, kada galės registruotis. Keletą kartų pasiskambino į Kauno klinikų registratūrą numeriu +37037326068, registratorė atsiliepusi atsiprašydavo, kad dėl karantino gydytoja pacientų nepriima ir patardavo skambinti karantinui pasibaigus. 
„Vos tik sulaukę karantino pabaigos iškart pradėjome skambinti užsiregistruoti, tačiau tai pasirodė neįmanoma misija“, – pasakojo Rūta.
Per dieną ji skambindavo kelias dešimtis kartų, tačiau surinkus registratūros numerį ryšys dažniausiai iškart nutrūkdavo. 
„Keletą kartų pavyko – susijungė. Tuomet autoatsakiklis pranešė, kad reikės palaukti, šiuo metu registruojamas pacientas. Taip laukti teko ir 35 minutes, ir 54 minutes. Galiausiai net ir pralaukus tiek laiko ryšys nutrūkdavo. Beviltiška situacija, nežinome net ką daryti“, – pasiguodė Rūta.
Kiek ji žiūrėjo internete, užsiregistruoti nebuvo vietų.
Šeima į pagalbą pasitelkė net giminaitį – kasdien ėmė skambinėti iš penkių telefono aparatų. Rūta suskaičiavo, kad dėl onkologine liga sergančio artimojo visi jie paskambindavo daugiau nei 150 kartų per dieną. 
Galiausiai, tam skyrus tikrai daug laiko ir pastangų, pavyko prisiskambinti ir užregistruoti artimąjį konsultacijai. 
„Tačiau tikrai žinau, kad negalėdami prisiskambinti vargsta daugybė ligonių. Manau, tikrai nemažai gyvybių užgeso per tą koronavirusą. Dėl širdies infarkto netekome artimųjų, kuriems dėl viruso pandemijos nebuvo suteikta pagalba. 
Nenoriu sakyti, kad tai nėra pavojingas virusas, bet ši situacija labai pavojinga kitomis ligomis sergantiems žmonėms, nes jie negauna reikiamos pagalbos“, – įsitikinusi Rūta. 
Kauno klinikų atstovė: specialistai dirba ciklais
Situaciją pakomentavo Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų Komunikacijos tarnybos vyriausioji specialistė Eglė Audickaitė: „Kauno klinikose pacientų gydymas net ir karantino metu nebuvo visiškai sustojęs.
Ligoninėje toliau vyko onkologinėmis ligomis sergančiųjų gydymas, pacientai atvykdavo į Skubios pagalbos skyrių, gydytojai atliko keletą kepenų ir inkstų transplantacijų, vyko gimdymai ir buvo teikiamos kitos paslaugos, kurių nesuteikus pacientams kiltų pavojus gyvybei ar sveikatos būklė taptų kritinė. 
Šiuo metu pacientai jau gali patys savarankiškai užsiregistruoti pas gydytoją onkologą telefonais (+37037326256, +37037326068) arba internetu sergu.lt 
Pacientai, kuriems pirmą kartą nustatytas onkologinis susirgimas, priimami pas specialistus žalio koridoriaus principu – konsultacija jiems suteikiama per keletą dienų. Tokiu pačiu principu šie pacientai patekdavo į Kauno klinikas ir karantino metu.
Kiti pacientai, kurie po paskirto gydymo turi atvykti patikrinimams ar profilaktikai, taip pat aktyviai registruojami. 
Ligoninėje sveikatos priežiūros specialistai vis dar dirba ciklais – taip siekiama apsaugoti tiek darbuotojus, tiek pacientus. Kauno klinikose darome viską, kad visi besikreipiantys pacientai gautų reikiamas sveikatos priežiūros paslaugas, kiekvieną dieną stengiamės didinti pajėgumus ir konsultacijų apimtis.
Tačiau matant, kad pasaulyje ir Lietuvoje gydymo įstaigos tampa COVID-19 židiniais, sunku tiksliai pasakyti, kada ligoninės Lietuvoje galės grįžti į įprastą darbo ritmą kaip prieš karantiną“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.