Palaiko mokytojų streiką
Aš esu keturiolikmetė moksleivė ir beveik kiekvieną dieną diskutuoju su mokytojais apie esamas problemas ne tik mokykloje, bet ir valstybėje.
Diskutuoju ne tik su mokytojais, bet ir su būrelių vadovais, šeima. Ir iš tikrųjų, kiekviena diskusija baigiasi Švietimo ir mokslo ministrės priimamų sprendimų pasekmių aptarimu. Manau, tai nėra labai gerai, nes tai rodo, kad pasekmės nelabai geros.
Ir visa ši situacija su mokytojais tik pradžia, jei nebus imtasi veiksmų. Pagaliau visuomenė pradeda rodyti savo nepasitenkinimą. Norėčiau pasakyti, kad mokytojai yra tikri šaunuoliai.
Mano manymu, mokytojo profesija turėtų būti labiausiai gerbiama. Juk tai yra žmonės, kurie mus išmoko gyventi taisyklingai. Abejoju, ar dabartiniai valdžioje sėdintys asmenys būtų ko nors pasiekę be mokytojų pagalbos.
Vienos mano mokyklos mokytojos žodžiai: „Praėjusiais metais turėjau mažiau pamokų ir su sena tvarka gaudavau didesnį atlyginimą, o šiais metais su nauja tvarka ir turėdama daugiau pamokų, gaunu mažiau.“
Ir kiek supratau iš perskaitytų straipsnių, kiekvienoje mokykloje to pačio dalyko mokytojas turi skirtingus etatus. Galbūt reikėjo viską gerai apmąstyti, palaukti kelerius metus ir tada visų mokytojų naudai įvesti naują reformą?
Kaip manote, kodėl dabar mokyklose dirba daugiau senesnio amžiaus mokytojų? Nes jaunesni tiesiog mato, kaip neapsimoka jiems imtis šios profesijos.
O senesni mokytojai (dauguma, bet ne visi) moko taip, kaip prieš keturiasdešimt penkerius metus kažkas mokė juos. Kaip sovietmečiu. O mes tai XXI amžiaus gyventojai, norim modernumo. Laikai keičiasi, turi keistis ir mokymas. Į gerą pusę, o ne taip, kaip dabar.
Ragina prisijungti mokinius
Jeigu streikuoja mokytojai, kodėl ir mokiniams nepastreikuoti? Susiklosčiusioje situacijoje ir moksleiviai turėtų, ką pasakyti. Ir nemažai.
Pirma problema mokykloje yra nereikalingas mokslo metų ilginimas. Taip, suprasčiau, jeigu pridėtos dienos būtų naudingai išnaudojamos, bet toli gražu. Šiais mokslo metais turime penkiolika netradicinio ugdymo dienų. Kam jos reikalingos?
Visi mokiniai iškart klausia, ar tą dieną būtina eiti į mokyklą, nes tiesiog žino, kad nieko gero nenuveiksime. Į ekskursijas per tas dienas nevažiuojame, nes tiesiog klasėse yra nemažai šeimų, kurios penkiolikos ekskursijų per metus neapmokės. Juk logiškai pagalvojus, viena normali ekskursija (Lietuvos ribose) kainuoja apie 30 eurų. Paskaičiavus, tai tikrai nemaži pinigai. Taigi, mokslo metų ilginimas, manau, nelabai pasiteisino.
Kita problema moksleiviams yra ta, kad yra šiek tiek per mažai atostogų mokslo metų eigoje. Anksčiau bent žiemos (Kalėdų) atostogos vykdavo iki Trijų Karalių, o šiais metais jos baigsis sausio 2 d.
Krūviai per dideli. Mokiniams varomas stresas, kai reikia rašyti kelis atsiskaitymus per dieną. Dauguma stovi prieš pamoką vos ne drebėdami iš baimės. Būna dienų, kai du atsiskaitymai ir vienas kontrolinis darbas. Tokios dienos yra pačios baisiausios. Pamokose prikrauta pilna informacijos, kurios neapdoroja smegenys. Vietoj tų netradicinio ugdymo dienų galėtų būti paprastos pamokos, taip būtų daug naudingiau.
Klasėje mokinių skaičius neturėtų viršyti 20. Kai klasėje yra daug vaikų, mokymasis nėra kokybiškas ir pateikiama informacija nelabai gerai įsisavina.
Mokytojai, jokiais būdai nenusileiskite! Gaukite tai, ko jūs verti! Mokiniai, sukilkim ir mes, kartu su mokytojais, palaikykim juos ir kovokime už save! Išreikškime savo nepasitenkinimus!