„Mokytojų kolektyve pamačiau diskusiją dėl šio vertinimo. Dalis mokytojų mano, kad vaikas išsprendė neteisingai, o dalis, jog teisingai. Pradedu galvoti, kad neišlaikyčiau 2 klasės standartizuoti NMPP testo“, – prie nuotraukos rašė matematikas.
Vaikui pateiktas uždavinys skamba taip: „Tėja turi susitaupiusi 36 eurus smuikui. Seneliai jai davė 55 eurus. Ar Tėjai užteks pinigų nusipirkti smuiką, kainuojantį 80 eurų?“
Mokinys turi pažymėti, ar užteks uždavinyje minimai mergaitei turimų pinigų, ar ne. Pažymėjęs turi paaiškinti, kodėl tokį atsakymą pasirinko.
Į šį klausimą atsakinėjęs vaikas parašė, kad Tėjai pinigų užteks, nes prie turimų 36 eurų pridėjus 55 eurus, mergaitė turės 91 eurą. Tai reiškia, kad pinigų smuikui jai užteks ir dar liks. Tačiau toks atsakymas jį vertinusiai mokytojai pasirodė neteisingas.
D.Dzindzalieta nuotraukos komentaruose pasidalino vertinimo instrukcija, kuria remiantis antroko atsakymas įvertintas nuliu.
„Sprendimas „neteisingas“, nes neatitinka vertinimo instrukcijos. Vaikas „privalėjo“ parašyti, kad 91>80.
Galima tik užjausti tuos vaikus, kurie nesugalvojo tokios svarbios informacijos parašyti. 2 klasės mokiniai vis dar šventai tiki, kad mokytojai yra neklystantys ir pasitiki jais vos ne šventai <...>
Ir jei manote, kad tai yra tik nesusipratimas, tai tikrai ne. Daugelis mokytojų vadovaujasi principu, jog vertinimo instrukcija yra lyg Šventasis Raštas, kuriuo reikia vadovautis pažodžiui“, – komentavo mokslų daktaras.