Su keliais kolektyvo nariais nuvykome į priėmimą ir ten nurodė, jog reikia eiti į registratūrą. Nuėjus ten ir pralaukus ilgą eilę nusiuntė pas gydytoją į bendrą eilę prie pacientų, laukiančių tik išsirašyti vaistų.
Paklausus, ar teks ilgai laukti, buvo griežtai atsakyta: „Kiek reiks, tiek ir lauksit“. Na, prasėdėjau pusvalandį, eilė nejuda, o sveikata tik slopsta.
Nuėjau atgal į priimamąjį, šiaip ne taip ir klausiu, gal galėtų mane priimti štai čia, nes belaukiant aš baigiu numirt. O man pakeltu tonu atsako: „Niekas dar nenumirė nuo tokių ligų“.
O aš atsakau: „Juk neaišku, kokia man liga“. Merdėju toliau, atrodo, vis išnykstu ir atsirandu šiam pasauly. Darbuotoja susinervinus išeina palikdama mane stovėti. Atsisėdau prie kitų laukiančiųjų.
Suprantu, kad esu ne viena ir čia jau teks palaukti. Tada atsidaro gydytojų kabineto durys ir esu pakviečiama užeiti. Ten sėdi, kaip suprantu, vedėjas ir kelios gydytojos.
Ir iškart ima rėkti, tikrai stipriai rėkti: „Panele, jūs ne iš Kėdainių esate, tad prašome iš čia važiuoti į savo miestą ir ten gydytis“.
Atsakau, kad prastai pasijaučiau būdama čia, tai ir atvykau. Tada ima rėkti vedėjas, jog už paslaugas reikės mokėti, nes jos nėra būtinos. Sakau, man tai yra būtina, aš blogai jaučiuosi noriu pirmosios pagalbos.
Tada kita seselė rėkdama rodo į duris ir sako eiti už jų ir skaityti ligoninės taisykles ir kainas, už dyką niekas netikrins manęs. Išėjau ir ėmiau verkti. Labai silpna, o dar ir rėkę tiek gyvenime nėra ant manęs.
Tai nesuprantu, ar kvalifikuoti specialistai ir šiaip žmonės gali taip elgtis? Galima šitaip rėkti ir siuntinėti merdėjantį žmogų? Esu buvusi kitų miestų priimamuosiuose, tikrai yra tekę ir eilėje palaukti, tačiau pagalba buvo suteikta, o čia buvau išvaryta. Ar tai normalu?
***
Kėdainių ligoninės Priėmimo-skubiosios pagalbos skyriaus prisistatyti nepanorusi vedėja teigė, kad pagal Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymą konkretaus atvejo komentuoti negali. Tik išdėstyti, kaip tokiais atvejais daroma visuose šalies priėmimo skyriuose.
„Jei pacientas kraujuoja, mes niekada neatsisakome gydyti. Tačiau jei pacientas nekraujavo, pirmosios būtinosios pagalbos suteikti negalime. Būna, atvažiuoja pacientai, sakantys, kad vakar kraujavo, bet atvažiavo pas mus tik kitą dieną. Mes tada nieko negalime padaryti. Tokiu atveju reikia kreiptis planine tvarka pas savo srities specialistą.
Per išeigines dienas mes nedirbame, todėl esant būtinybei suteikiame greitąją pagalbą ir visus pacientus iš eilės, ar jis būtų iš Ukmergės, ar kito miesto, siunčiame į Kauno klinikas. Nes mūsų specialistai dirba tik darbo dienomis“, – paaiškino Kėdainių ligoninės Priėmimo-skubiosios pagalbos skyriaus vedėja.