Savo moterišką paltą atidaviau drabužių valyklai „Paulini“. Gaminio pase nustatytu laiku (2017–04–14) atvykau atsiimti jo, bet po ilgų darbuotojos ieškojimų paaiškėjo, kad jo nėra.
Paaiškėjo, kad paltas dingęs. Darbuotoja prisiskambino įmonės direktoriui, kuris tikino, kad paltas galimai kitame mieste bei asmeniškai jo ieškos.
Praėjo kelios dienos – jokio skambučio. Prisiskambinome asmeniškai direktoriui, ir vėl prašė dar kelių dienų palto paieškoms. Eilinio skambučio metu darbuotoja teigė, kad įmonės direktorius ieško palto. Jei drabužio neras, jis sutinka atlyginti žalą.
Parašėme pretenziją. Tačiau iš įmonės nesulaukiau jokių žinių. Nusprendėme kreiptis pagalbos į „Facebook‘e“ esančią grupę, kurios dalyvės išaiškino, kad galiu ginti savo teises policijoje, teisme arba su „Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos“ pagalba.
Prašo 200 eurų
Bet, kaip paaiškėjo, be pirkimo kvito (kurio nebėra), negaliu atgauti kompensacijos už patirtą žalą.
Pagaliau sulaukiau oficialaus atsakymo iš „Paulini“ direktoriaus su siūlymu išspręsti situaciją pokalbio metu. Man atvykus, įmonės direktorius ne tik neatsiprašė, bet ir užsipuolė, kad, neva, ne tik skleidžiu melą apie jo atstovaujamą įmonę „Paulini“, bet ir palto nepridaviau (nors vaizdo kamerų pilna prekybos centre), bei bandau pasipelnyti (dingus paltui kreipiausi oficialiu raštu ir nurodžiau 200 eurų sumą, kurią norėčiau atgauti).
Pokalbio pradžioje buvo iš karto pareikšta, kad esą dažnai būna supakuoti keli gaminiai, todėl kažkam turbūt atsitiktinai atiteko mano ilgas, ryškiai mėlynos spalvos paltas.
Pasak direktoriaus, klientai tik kitą žiemą gali pastebėti mano paltą savo spintoje. Tačiau aš ne pirmą kartą naudojausi „Paulini“ paslaugomis ir pati žinau, kad visi drabužiai atsiėmimo metu būna supakuoti į permatomą maišą!
Liko be nieko
Man eilinį kartą paklausius, koks siūlomas sprendimas, gavau atsakymą, kad įmonė apdrausta 10 000 eurų sumai, todėl galiu kreiptis kur tik noriu.
Kyla klausimas: nejaugi neturint palto pirkimo kvito, belieka kreiptis tik į teismą? O gaminio pasas, išduodamas priėmimo metu, negarantuoja, kad daiktas buvo priimtas?
Šiai dienai likau be palto, žala neatlyginta ir netgi pinigai už nesuteiktą paslaugą negrąžinti.
***
Drabužių valyklos „Paulini“ direktorius Paulius Slavinskas pripažįsta, kad klientės paltas dingo dėl žmogiškos klaidos.
„Gaminio pasas iš tiesų patvirtina, kad daiktas priimtas valyti. Jis išduodamas priimant kiekvieno kliento drabužius ir yra neginčijamas įrodymas, kad drabužį tikrai priėmėme.
Pripažįstame, kad klientės paltas dingo dėl žmogiškos klaidos. Tikėtina, kad nukrito prisegtas gaminio pasas ir jis buvo priskirtas prie kitų drabužių partijos, nukeliavo kitam žmogui, o šis nebuvo toks sąžiningas ir palto negrąžino.
Klientės atsiprašėme ir pasiūlėme kompensuoti jos patirtą žalą. Tam, kad žinotume, kokią sumą jai atlyginti, paprašėme pateikti palto kainą patvirtinantį kvitą.
Kadangi jo moteris neturėjo ir tai suprantame – ilgesnį laiką nešiojamų drabužių čekių žmonės nelinkę saugoti – paprašėme nurodyti palto prekinį ženklą, kad galėtume nustatyti apytikslę kainą.
Nesutaria dėl sumos
Tačiau klientė nenurodė ir jo, o tiesiog reikalavo konkrečios sumos. Atkreipiu dėmesį, kad mes neginčijame praradimo fakto. Tiesiog kilo pagrįstų abejonių, ar jos reikalaujama suma atitinka realią palto kainą, ypač atsižvelgiant į tai, kad jis jau dėvėtas.
Yra buvę atvejų, kai išvalius drabužį, dėl objektyvių priežasčių, jis praranda prekinę išvaizdą, tampa netinkamu dėvėti. Tokiais atvejais iškart informuojame klientą ir ieškome situacijos sprendimo.
Tačiau yra pasitaikę atvejų, kai žmonės norėjo pasipelnyti ir vietoj jau gerokai dėvėto pigesnio drabužio reikalavo tokios sumos, kuri kelis kartus viršija naujo tokio drabužio kainą. Pripažinkime, tai nėra sąžininga.
Ir šiuo atveju esame linkę nesusipratimą išspręsti taikiai, kompromiso keliu ir atlyginti klientei žalą, tačiau tikimės adekvatumo ir iš klientės.
Kasdien valome begalę drabužių ir absoliuti dauguma klientų yra patenkinti mūsų darbo kokybe bei aptarnavimu. Taip, pasitaiko nesusipratimų, tačiau jie reti, iš jų mokomės ir visada ieškome būdų kaip atlyginti žalą ir užtikrinti klientų pasitenkinimą“, – komentavo drabužių valymo įmonės direktorius.