Įsigijo kompiuterį
Bet niekaip nepavyksta atsisakyti šio nevykusio pirkinio ir atgauti pinigus iš pardavėjo, nors jau pusmetį ten paliktas mano kompiuteris po ketvirto gedimo.
2015 metais liepos 20 dieną internetinėje parduotuvėje RDE (UAB „MK TRADE LT“) pirkau planšetinį kompiuterį, kainavusį 420 eurų ir 35 centus. Jis iš karto veikė prastai, dažniausiai tik įjungtas į elektros tinklą. Todėl naudojausi retai. Nebeapsikentusi 2016 metų vasario 9 dieną užregistravau kompiuterį taisymui į pardavėjo nurodytą „Servisa ICT“.
Gedimo nerado
Po aštuonių dienų iš serviso gavau atsakymą, kad aparatūros gedimų nerasta, atstatyta programinė įranga. Radau pridėtą ir sąskaitą sumokėti už šias paslaugas 27 eurus, nors prekės garantijos laikas nepasibaigęs. Tuomet kreipiausi į pardavėją, kad apmokėtų ją.
Bet teko daug kartų įkalbinėti, nes motyvavo, jog nemato sąskaitos, kurią išsiunčiau prisegusi prie laiško. Pagaliau po kelių raginimų kovo 16 dieną sutiko apmokėti sąskaitą teigdami, esą, ką tik ją gavo, nors išsiunčiau kartu su laišku vasario 23 dieną.
Kai gavau kompiuterį, jis vis tiek neįsijungė, nors serviso atstovai rašė, kad pas juos įsijungia. 2016 metų gegužės 19 dieną vėl registravau taisymui į tą patį servisą.
Po vienuolikos dienų gavau tokį pat atsakymą kaip ir pirmą kartą – įrenginio gedimo nerasta, atstatyta programinė įranga. Ir vėl reikalavimas sumokėti sąskaitą – 27 eurus. Ją dar kartą apmokėjo pardavėjas RDE. O man grąžintas kompiuteris vis tiek neįsijungė.
Po kelių dienų, birželio 20-ąją kreipiausi į pardavėją prašydama grąžinti pinigus už nekokybišką prekę, kuria negaliu naudotis.
Apmokėjo nenoriai
Nurodė užpildyti jų atsiųstą prašymą ir kartu su kompiuteriu išsiųsti į „MK Trade LT“. Po keleto dienų man paskambina RDE vadybininkas, reikalaudamas apmokėti diagnostikos išlaidas, nes aš parašiau prašymą diagnostikai, o kompiuteris išsiųstas į servisą – jo darbuotojai klausia, kas apmokės diagnostikos išlaidas.
Apmokėti kategoriškai atsisakiau. Tuomet telefonu RDE atstovas pasakė, kad diagnostiką nutrauks ir grąžins kompiuterį. Taip viskas ir liko.
Iki liepos 18 dienos nesulaukiau nei kompiuterio, nei atsakymo. Vėl kreipiausi į RDE. Ir vėl gavau atsakymą, kad man nesutikus mokėti už diagnostikos išlaidas jas padengti prisiėmė įmonė (nors garantiniu laikotarpiu viską privalo apmokėti pardavėjas) ir kai tik gaus atsakymą, nedelsiant informuos.
Po dar vieno kreipimosi liepos 25 dieną gavau atsakymą, kad pažeista operacinė sistema, todėl jie laukia kompiuterio grįžtant iš serviso. Rugpjūčio 3 dieną vėl skambinau telefonu reikalaudama grąžinti kompiuterį. Prižadėjo atsiųsti, bet neatsiuntė.
Tuomet parašiau elektroninį laišką. Gaunu atsakymą su atsiprašymu, kad tenka laukti, ir pažadu atsiųsti planšetinį kompiuterį, kai tik turės. RDE iš serviso kompiuterį gavo liepos pabaigoje, bet man atsiuntė tik rugpjūčio 11 dieną. Neaišku, kodėl laikė pas save, o negrąžino ką tik gavę.
Rugsėjo 20 dieną kompiuteris vėl sugedo. Vėl rašiau pardavėjui, vėl pildžiau prašymą, siunčiau kompiuterį. Bet nurodžiau, jog po trijų gedimų, kaip numato Vartotojų teisių apsaugos įstatymas, reikalauju nutraukti prekės pirkimo-pardavimo sutartį ir prašau grąžinti sumokėtus pinigus.
Per keturiolika dienų nesulaukusi atsakymo spalio 11 dieną vėl paprašiau jį atsiųsti. Ir vėl gavau labai mandagų tą patį atsakymą: „Atsiprašome, dar nėra atsakymo“.
Lapkričio 7 dieną sulaukiu telefono skambučio iš RDE, kad gavo atsakymą iš serviso – kompiuteris geras, nesugedęs, todėl pinigų negrąžins. Kai pasakiau, kad kreipsiuosi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VTAT), RDE atstovas atsakė, jog nieko nelaimėsiu, nes dabar kompiuteris įsijungia.
Kreipėsi į Vartotojų teises
Nedelsdama parašiau prašymą VTAT, pridėjau visus dokumentus. Po keleto dienų paskambinęs Alytaus apskrities skyriaus vyriausiasis specialistas Antanas Palenskis pranešė, jog prašymas gautas, ir liepė laukti. Lapkričio pabaigoje paskambinau šiam VTAT inspektoriui paklausti, ar kas nors paaiškėjo. Išgirdau, jog RDE turi duoti atsakymą iki lapkričio 28 dienos.
Jau gruodžio pradžioje paskambinu tam pačiam inspektoriui – gal jau gavo atsakymą. Bet jo dar nebuvo. Po kelių dienų jau raštu parašiau jam tą patį klausimą stebėdamasi, kad nei kompiuterio pardavėjui RDE, nei VTAT inspektoriui negalioja terminai atsakymams parašyti. Pasak inspektoriaus, yra protingas terminas. Ir tai gali užtrukti visą įsigytos prekės garantinį laikotarpį.
Bet netrukus man paskambinęs VTAT inspektorius pasakė, kad kalbėjo su RDE atstovu ir sužinojo, jog pardavėjas vėl išsiuntė kompiuterį į servisą diagnostikai. Nors ką tik buvo grąžintas jam. Įmonė savanoriškai meta pinigus be reikalo kaip į balą, nors iš manęs reikalavo apmokėti kiekvieną sąskaitą.
Gedimą rado
Gruodžio 15 dieną pardavėjas – internetinė parduotuvė RDE – pateikė VTAT atsakymą, kad servisas rado gedimą. Padarė tai iš penkto karto, kai įsijungė VTAT. Servisas pagaliau nustatė kompiuterio baterijos gedimą. Nesuprantu, kaip ji nusidėvėjo taip greit, kai kompiuteriu beveik nesinaudojau.
Esą toks gedimas mažareikšmis, todėl netenkins mano prašymo nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir grąžinti pinigus už prekę, nors ja negalėjau ir iki šiol negaliu naudotis.
Jau šiemet, sausio 3 dieną gavau atsakymą iš VTAT, kad kompiuteris geras, įsijungia, viskas veikia.
Kai kalbėjau su inspektoriumi telefonu, sakiau, kad baterija tikrai negalėjo nusidėvėti, nes kompiuteris beveik naujas ir mažai naudotas, o visos serviso išvados, jog kalta operacinė sistema.
Kompiuterio neatgavo
Inspektorius paaiškino nenagrinėjantis, kas buvo ankščiau, o dabar pardavėjas jam pasakė, kad bloga baterija. Jis pats ne būrėjas. Jei kompiuteris įsijungs, pardavėjas teisus.
Kai priminiau VTAT inspektoriui, kad po trijų taisymų prekė turi būt keičiama arba grąžinami pinigai, raštiškai atsisakius taisymo, nes taip buvau informuota šios tarnybos nemokamu konsultacijos telefonu, inspektorius atšovė, jog tie, kas ten informuoja, nežino įstatymų. Tai kam jie ten užima darbo vietas, ir klaidina vartotojus?
Iki šios dienos neturiu jokių serviso išvadų, nors kompiuteris buvo du kartus siųstas į servisą, jokio pardavėjo atsakymo. Ir kompiuteris šio metu yra pas pardavėją, nes jam naudinga pratempti kuo daugiau prekei skirto garantinio laikotarpio.
Apie savo kompiuterį jokios žinios negavau tris mėnesius, tačiau situacija pradėjus domėtis žurnalistams, kovo 31 dieną elektroniniu paštu iš pardavėjų sulaukiau žinutės: „Kiek mums dar reikės laikyti jūsų kompiuterį ir kada jį atsiimsite?“
***
„MK Trade LT“ internetinės parduotuvės serviso aptarnavimo vadybininkas Jurijus Verbikovas komentavo, kad visi modernūs akumuliatoriai turi ribotą tarnavimo laiką.
„Ypač, jei įrenginys naudojamas gana dažnai, baterija gali išsikrauti ir per pusmetį. Servisas, atlikdamas patikras, nustatė, kad planšetinis kompiuteris techniškai tvarkingas, dėl to nematome priežasties jo keisti. Profilaktiškai atstatė kompiuterio programinės įrangos ir operacinės sistemos parametrus.
O kai pernai spalio mėnesį servisas nustatė, kad kompiuteryje nusidėvėjo baterija, ją pakeitė. Įrenginys veikia įprastu režimu. Garantinis šios prekės aptarnavimas bus pratęstas pusantro mėnesio – kiek ir buvo servisuose kartu su kelionėmis. Tiek pirkėjas, tiek Vartotojų teisių apsaugos tarnyba informuoti apie tai, kad prekė iš serviso yra grįžusi ir ją galima atsiimti“, – komentavo parduotuvės atstovas.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Alytaus apskrities skyriaus vyriausiasis specialistas Antanas Palenskis komentavo, kad „MK Trade Lt“ nurodė negalinti nutraukti pirkimo pardavimo sutarties su Ilona Varpukevičiūte ir grąžinti jai už prekę sumokėtus pinigus, nes kompiuteris techniškai tvarkingas ir veikia, o programinės įrangos atkūrimas ir baterijos pakeitimas nėra gedimas.
„Bet pirkėjui gera žinia ta, kad prekės garantijos terminas pratęsiamas tokiam laikui, kurį pirkėjas negalėjo daikto naudoti dėl trūkumų, jei tinkamai pranešė pardavėjui apie pastebėtus trūkumus“, – komentavo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovas.