– Laba diena, ar galėtumėte sudalyvauti apklausoje? – užkalbino ji.
– Taip, žinoma! – daug nesvarstęs, sutikau aš.
Iš pradžių ji paklausinėjo, kiek man metų, iš kokio miesto ir pan. Po visų socialinių ir demografinių temų klausimai pajudėjo esmės link.
– Ar jūs rūkote? – paklausė „interviuotoja“.
– Ne, nerūkau! Jau daugiau kaip pusę metų, ir labai tuo džiaugiuosi! – su pasididžiavimu konstatavau faktą.
– Na, kadangi jūs rūkėte anksčiau, kaip ir galima tęsti, – suburbėjo ji sau po nosimi, pirštu baksnodama į kompiuterio ekraną.
Po keleto klausimų apie mano rūkymo patirtį – kokio prekinio ženklo cigaretes, kokio stiprumo, skonio ir pan. – rūkau, o tiksliau – rūkiau, ji išsitraukė iš savo rankinės cigarečių pakelį ir paklausė:
– Ar esate pastebėjęs rinkoje naujas „...“ cigaretes?
– Ne, nesu, – ir nelabai man įdomu, pamaniau sau.
– Tai pirmosios Lietuvoje plonos cigaretės su mėtine kapsule filtre, kurių nuostabus skonis, – deklamavo ji toliau tarsi eilėraštį išmoktą reklaminį tekstą.
– Dabar, kai jau žinote apie šias naujas cigaretes, ar jūs ketinate jas išbandyti ateityje? Įvertinkite prašau skalėje nuo 0 iki 10. – nenustygo ji.
– Po velnių, aš juk nerūkau, tikrai nesiruošiu grįžti prie šio nuodingo įpročio. – suirzau aš.
Dar po kelių klausimų-atsakymų mes gražiai atsisveikinome ir pasukome savais keliais.
Apklausos metu mergina paminėjo, kad dirba įmonėje UAB „Totem promo“. Nesunku buvo internete surasti daugiau informacijos apie šią reklamos (!) agentūrą, kaip ji pati save pristato reprezentacinėje interneto svetainėje. Prie aptarnaujamų klientų sąrašo puikuojasi ir pačios „apklausos“ užsakovės logotipas – JTI (Japan Tobacco International), būtent tų cigarečių, kurias man siūlė išbandyti, gamintoja.
Gal aš kažko nesuprantu, tačiau, mano kuklia nuomone, tai akivaizdi cigarečių reklama, kuri pridengiama neva vykdoma apklausa. Manau, ne man vienam teko sužinoti apie „pirmąsias „...“ cigaretes Lietuvoje su kapsule“.
Tikėtina, kad atsirado ir tokių, kurie susigundė išbandyti jas. Dar blogiau, jei jas išbandė koks nors visai neseniai iš rūkymo pančių išsivadavęs žmogelis.
Panašu, kad tokių veiksmų nepastebi nei valstybė, nei šią sritį kontroliuojančios institucijos. Gal viešumas padės apsaugoti Lietuvos žmonių ateitį?
***
„Bendraukime“ redakcija pirmadienį kreipėsi į Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentą, siekdama išsiaiškinti, ar autoriaus aprašyta situacija yra draudžiama tabako reklama.
„Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (toliau – Departamentas), įvertinęs Jūsų 2014-07-21 elektroniniu būdu pateiktą rašytinę informaciją apie tabako gaminių galimą reklamą, teisės aktų nustatyta tvarka pradėjo tyrimą dėl galimų Tabako kontrolės įstatymo pažeidimų. Apie atlikto tyrimo rezultatus informuosime papildomai“, - trečiadienį informavo įstaiga.