„Mokykla 2.0“: naujosios technologijos grąžina norą mokytis

2012 m. lapkričio 9 d. 09:38
Gabrielė Pečkaitytė
Interaktyvios lentos, planšetiniai kompiuteriai, telefonai, mobiliosios programėlės, socialiniai tinklai – nebe egzotika Lietuvos mokyklose. „Bendraukime“ organizuota socialinė kampanija „Mokykla 2.0“ paliudijo – mokytojai ir mokiniai vis drąsiau į klases įsileidžia naująsias technologijas.
Daugiau nuotraukų (1)
Prisipažinsime: nesitikėjome, kad sulauksime vien teigiamai naujųjų technologijų atžvilgiu nusiteikusių laiškų. Rengdami šią socialinę kampaniją girdėjome, kad Lietuvoje vis dar daugybė skeptiškai į skaitmenines mokymosi priemones žvelgiančių mokytojų.
Tačiau greitai įsitikinome, kad Oldskūlas neturi jokių vilčių nurungti Mokyklą 2.0 – tai liudijo redakciją pasiekusios mokinių ir mokytojų istorijos, nuotraukos, video siužetai, prezentacijos.
Šios kampanijos metu įsitikinome, kad išmanieji prietaisai kuo puikiausiai dera ten, kur jie buvo mažiausiai įsivaizduojami. Tai įrodė Šeduvos gimnazijos mokytoja Inga Hokušienė, suderinusi tautodailę ir naująsias technologijas. Kartu ji pateikė patarimų įtariai ar su baime į naująsias technologijas žvelgiantiems mokytojams: „Jei reikalaujame iš mokinių, tai galėtume kartais ir patys šiek tiek pasitempti, išbandyti kokią naujovę, nenuvertinant jos nė neišbandžius“.
Tai gerai žino ir planšetes jau ne vienus metus anglų kalbos pamokose naudojanti Pavenčių mokyklos anglų kalbos mokytoja Staselė Riškienė: padedami planšečių mokiniai čia mokosi garsų, kuria vaidmenų dialogus, animacines istorijas, groja virtualiu fortepijonu ir nuolat patiria mokymosi džiaugsmą. Mokytoja taip pat džiaugiasi, kad delninukuose telpa šimtai žodynų, enciklopedijų, garso įrašų.
Tuo pat metu išmaniųjų technologijų entuziastė pabrėžia, kad jos niekuomet nepakeis mokytojo. „Anaiptol, jo vaidmuo tampa dar svarbesnis: padėti mokiniui mokytis, ieškoti tinkamos informacijos, ja pasinaudoti ar įvertinti savo darbą“, - tikina S. Riškienė.
Kartais viešojoje erdvėje nuskamba komentarų, esą naujosios technologijos tik bukina mokinius – esą kompiuteriai ir mobilieji įrenginiai viso labo leidžia vaikams ir paaugliams nekaupti informacijos savo galvoje, neugdo atminties, skatina atsainumą.
„Nieko panašaus!“ - sako Šiaulių Didžvario gimnazijos mokiniai, savo pamokose naudojantys įvairiausias išmaniąsias technologijas. Anot šiauliečių, naujosios technologijos leidžia jiems į pasaulį pažvelgti nauju, netikėtu, kritišku kampu. Ką jau kalbėti apie tai, kad išmanieji įrenginiai – puikus būdas sudominti ir motyvuoti apsnūdusį mokinį.
Džiaugiamės ir tuo, kad mokymosi procese panaudojami mobilieji telefonai, nors kai kurios mokyklos juos yra uždraudusios. Tuo tarpu Utenos Vyturių progimnazijos mokiniai savo mobiliuosius panaudojo pamokose apie tarmes – telefonais įrašė vietos gyventojų tarmes, vėliau jas šifravo ir diskutavo klasėje.
„Kai mokomąją medžiagą pristato patys mokiniai, tai padeda sudominti net ir mažiau motyvuotus mokinius“, - antrina Panevėžio „Verdenės“ pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė Asta Jatužienė. Ši mokytoja kartu su mokiniais iš skaitmeninių nuotraukų kuria paveikslus, virtualiai keliauja po įvairius pasaulio kraštus. „Būti mokytoju - tai nuolatinė kūryba ir improvizacija“, - pabrėžia ji.
Ne mažesnė naujųjų technologijų įvairovė - ir Vilniaus Balsių pagrindinėje mokykloje. Socialiniais tinklais ir programa „Skype“ mokymosi tikslams besinaudojantys ir mokytojai ir mokiniai, elektroniniai dienynai, planšetės, delninukai, interaktyvios lentos, vaizdo pamokos – visa tai lemia, kad laimingi vaikai į pamokas lekia tekinomis.
Argi laimingi ir motyvuoti vaikai – ne kiekvienos mokyklos ir jos mokytojo tikslas? Tikime, kad socialinė kampanija „Mokykla 2.0“ paskatins mokyklas tik dar kūrybiškiau ir novatoriškiau žiūrėti į mokymo procesą.
Dėkojame visoms mokykloms, mokytojams ir mokiniams, kurie įsitraukė į prasmingą diskusiją. Visoms joms dovanojame enciklopedijas „Atradimai ir išradimai“ bei „Bendraukime“ atmintukes.
Ypač norėtume išskirti Vilniaus Balsių pagrindinę mokyklą, Utenos Vyturių progimnaziją, Panevėžio „Verdenės“ pagrindinę mokyklą ir Pavenčių mokyklą, mūsų nuomone, geriausiai atskleidusias naujųjų technologijų panaudojimą mokymosi procese.
„Esame sužavėti Lietuvos mokyklų užsidegimu naudotis naujosiomis technologijomis, tačiau kartu matome, kiek daug galimybių dar nėra išnaudojama. Tad raginame mokytojus ir mokinius aktyviau pasidomėti ilgamete „Partneriai mokyme“ programa, siūlančia daugybę nemokamų įrankių, kurie padės mokytojams tobulėti, skatins vaikų kūrybiškumą, o pamokos taps įdomesnės ir padės efektyviau mokytis. Puikių idėjų galima rasti ir projekte „Virtuali kelionė klasėje“, kur mokytojai galės susipažinti ir pasinaudoti pažangiausių kolegų patirtimi“, - sakė Kristijonas Kaikaris, „Microsoft Lietuva“ vadovas.
„Microsoft Lietuva“ trims kampanijos lyderėms – Vilniaus Balsių pagrindinei mokyklai, Utenos Vyturių progimnazijai ir Panevėžio „Verdenės“ pagrindinei mokyklai dovanoja žaidimų kompiuterius „Xbox 360“ su judesius atpažįstančiu priedu „Kinect“ ir kviečia į ekskursiją po naująjį kompanijos biurą.
Tuo tarpu Pavenčių mokykla galės džiaugtis nauja interneto svetaine, kurią sukurs kompanija "Webas.lt". „Šis projektas buvo tarsi lakmuso popierėlis, kuris mums leidžia pasidaryti tam tikras išvadas apie technologijų panaudojimą mokyklose. Turime daug šaunių mokytojų. Mokiniai, toli gražu, nėra tokie abejingi, kaip juos piešia viešoje erdvėje sklandantys straipsniai ir komentarai po jais. Pedagogai šauniai pademonstravo, kam jiems reikalingi planšetiniai kompiuteriai. Apskritai, vizija – tai svajonė, todėl nei vienos svajonės mes neturime teisės kritikuoti ir to nedarysime, o tik palinkėsime jų išsipildymo“, - tikino „Webas.lt“ marketingo vadovas Eimantas Gardauskas.
Kūrybiškų, nenuobodžių pamokų ir išsipildančių vizijų linkime visoms Lietuvos mokykloms.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.