Šie teiginiai puikiai atsispindi mūsų klasę. Kas antras mokinys turi po išmanųjį telefoną. Nesurastumėte ir to, kuris namuose nesinaudotų kompiuteriu.
Naujosios technologijos įdiegtos ir mūsų mokykloje. Į pamoką mus kviečia elektroninis skambutis. Mokykla turi elektroninio dienyno sistemą. Visi mokytojai ir mokiniai moka ja naudotis. O kaipgi kitaip? Pamiršai užsirašyti namų darbus, atsidarei dienyną ir visa informacija tau yra pateikta. Nori pasitikslinti užduotis, parašai mokytojui laiškelį, į kurį visada gauni atsakymą. Auklėtoja nuolat praneša apie pamokų pakeitimus arba pateikia skubią informaciją.
Per pamokas-projektus dirbdami grupėmis informaciją galime rasti ne tik žodynuose, žinynuose, bet ir kabinetuose esančiuose kompiuteriuose, nes visose klasėse jie yra. Tuomet darbas spartesnis ir įvairesnis. Mokiniai, mokytojai, tėvai turi socialinio tinklapio „Facebook“ profilį. Šiuo metu kuriamas Savivaldos profilis.
Mokiniai ne tik bendrauja „Skype“, bet ir mokosi, konsultuojasi su mokytojais. Mūsų mokytojai naudojasi elektroninėmis pašto dėžutėmis, kur gauna informaciją iš administracijos. O jei skubiai reikalingi kokie mokytojai ar mokiniai, pavaduotoja pakviečia juos radiofonu. Klasės tėvai yra sukūrę savo pašto dėžutę ir auklėtoja gali greitai ir operatyviai su jais pabendrauti.
Viena klasės draugė lanko biologijos modulį. Per užsiėmimus teletiltu bendrauja su Klaipėdos jūrų muziejaus darbuotojais. Vyksta mokymai, artimiau susipažįstama su delfinariumo globotiniais. Galime pasidžiaugti ir interaktyviosiomis lentomis. Kol kas jų nedaug. Tuose kabinetuose, kur jos įdiegtos, vyksta anglų kalbos pamokos. Naudojamos nuolat. Mūsų mokytojai irgi išmanūs!
O jau biblioteka – visų svajonė! Ji dviejų aukštų, patogi, erdvi. Mes ten dažnai susiburiame ir atliekame namų darbus. Kadangi mokykla skaičiuoja tik antruosius gyvavimo metus, labai trūksta knygų, bet jas pakeičia kitas informacijos šaltinis – kompiuteris. Jų bibliotekoje yra dešimt. Naudodami multimediją per istorijos, lietuvių kalbos ir kitas pamokas žiūrime mokomuosius filmukus ir kūrinių ekranizacijas.
Taip pat kiekvienas esame gavę užduotį paruošti vieno rašytojo biografijos ir kūrybos pristatymą pasinaudojus „Power Point“ programa. Rinkdami informaciją labiau ją įsimename ir pamokos būna kur kas įdomesnės. Lietuvių kalbos mokytoja minėjo, kad vienas šeštokas, gavęs užduotį sukurti reklamą, pasinaudojo filmavimo įranga ir su draugais susuko įspūdingą filmuką. Visi mokiniai džiaugėsi ir jam plojo. Turime žinių, kad per matematikos pamokas mokytojai išbandė GeoGebrą.
Fojė ir muzikos klasėje puikuojasi dideli televizoriai. Per šventes ir šiaip kokia proga fojė rodomi reklaminiai filmukai arba mokytojų interviu. Muzikos kabinete žiūrime koncertų vaizdo įrašus.
Mokykla pritaikyta ir neįgaliesiems. Turime gražų stiklinį greitaeigį liftą, kuriuo šiuo metu į trečią aukštą keliami mūsų mažieji pradinukai. Todėl mūsų mokykloje gali integruotis ir mokytis įvairių poreikių mokiniai.
Užgimsta naujos mintys apie prietaisus, ateities mokyklą. Aišku, mokykla turi būti patogi, ekonomiška, moderni. Planšetiniai kompiuteriai mokytojų ir mokinių gyvenime būtų kasdienybė. Pavyzdžiui, svajojame, kad žinių gautume iš šalmų vos per kelias valandas, ir jų mums užtektų visam gyvenimui. Klasėje vietoj lentos stovėtų didžiulis planšetinis kompiuteris, ant kurio mokytoja rašytų, pieštų ir rodytų mokomuosius filmukus. Mūsų suolai – ne suolai, o planšetiniai stalai, ant kurių mokomės lietuvių kalbos, matematikos ir net chemijos. Jame rastume visą reikalingą informaciją, tad mūsų kuprinės ištuštėtų.
Be planšetinių stalų, būtų patogios, minkštos kėdės su papildomais atlenkiamais staleliais, kur galėtume pasidėti mums reikalingas darbui smulkmenas. Anglų kalbos kabinete teletiltu bendrautume su kitų šalių anglų kalbos mokytojais ir mokiniais. Mokytojai padėtų vaikams suprasti, suvokti temą, o mokomąją medžiagą teiktų įvairios kompiuterinės programos, mokomieji žaidimai. Jei mokinys susirgtų, užduotys būtų persiunčiamos nuotoliniu būdu.
Pati mokykla nebūtų labai pasikeitusi, bet šiokių tokių naujovių atsirastų. Visos naujienos, reklamos, renginių ir švenčių anonsai būtų pateikiami didžiulio televizoriaus ekrane, kuris būtų skaidrus. Būtų galima skaityti iš bet kurios mokyklos vietos. Laiptų jau nebūtų, o mokinius į klases ar kitus aukštus transportuotų eskalatoriai, kurie judėtų įvairiomis kryptimis. Mokykloje būtų puikus apšvietimas ir akustika. Durys atsidarytų jų neliečiant. Mūsų svajonių valgykloje būtų įdiegtas elektroninis valgiaraštis. Pasirenki norimą patiekalą, paspaudi mygtuką ir per trumpiausią laiką viskas pagaminta!
Taigi išmanioji aštuntoji A klasė puikiai prisitaiko prie naujųjų technologijų, ir vienas kitą moko, kaip jomis naudotis! Ir pasvajoti mėgsta! Atvažiuokite į mūsų Balsių pagrindinę mokyklą ir viską patys pamatysite, o gal ir nustebsite, kad gali būti ir taip!
***
Tavo klasė taip pat išmani? Prisijunk prie socialinės kampanijos „Mokykla 2.0“ ir pasidalink savo pasakojimu, patarimais ir vaizdais. Kampanija „Mokykla 2.0“siekiame atkreipti dėmesį į Lietuvos mokyklose naudojamas naująsias technologijas ir paskatinti diskusiją tarp mokinių, jų tėvų ir mokytojų. Savo istorijas siųskite adresu bendraukime@lrytas.lt arba įkelkite čia.
Išmaniausių klasių laukia prizai - trys ekskursijos po naująjį „Microsoft“ biurą Vilniuje, žaidimų kompiuteriai „Xbox 360“ su judesius atpažįstančiu priedu „Kinect“, taip pat nauja interneto svetainė mokyklai, kurią sukurs „Webas.lt“ komanda.