Klasėje su mokiniais teko išbandyti daug įvairiausių technologijų. Pirmąjį kompiuterį laimėjome dar 1998 metais. Tuo metu tai buvo didžiulė naujovė, bet realiai pagelbėdavo mokytojui tik ruošiant mokomąją medžiagą, spausdinant testus ir panašiai. Didžiulį perversmą pajutome tuomet, kai mes, mokytojai dalykininkai, jau galėjome vesti pamokas kompiuterių klasėje, tačiau be informacinių technologijų mokytojo pagalbos būdavo gana sudėtinga.
Projektorius suteikė galimybę sėkmingai panaudoti ir vieną kompiuterį klasėje. Vėliau išbandėme nešiojamus tinklo kompiuterius ir net interaktyvią lentą. Tačiau niekas taip nepakeitė darbo klasėje, kaip delninukai „iPod Touch“.
Mobilieji įrenginiai užsienio kalbos mokymui turbūt teikia daugiausia galimybių. Šiek tiek nei delnas didesniame įrenginyje „iPod Touch“ telpa net keli užsienio kalbos žodynai, elektroninės knygos ir šimtai garso įrašų. Viena naudingiausių užsienio kalbos mokymui - galimybė įrašyti savo balsą, paklausyti ir įvertinti. Žymiausios leidyklos kuria labai geros kokybės programėles, kurios tikrai pakeičia turimą mokomąją medžiagą ir yra žymiai pigesnės. O kur dar galimybės ieškoti informacijos internete, lengvai dalintis surasta informacija, keistis elektroniniais laiškais ir pan.
Galimybių daug, tačiau tai nereiškia, kad mokytojas pamokoje nebereikalingas. Anaiptol, jo vaidmuo tampa dar svarbesnis: padėti mokiniui mokytis, ieškoti tinkamos informacijos, ja pasinaudoti ar įvertinti savo darbą. Laiko atžvilgiu technologijos taip pat taikomos labai įvairiai: kartais užtenka tik minutės reikalingam žodžiui elektroniniame žodyne surasti, kartais - kelių minučių apklausai ar garso įrašui paklausyti, o kartais ir visą pamoką mokomės rašyti elektroninį laišką ar pan. Žinoma, būna pamokų, kai technologijos visiškai nereikalingos, ir seni geri metodai duoda daugiau naudos. Svarbu technologijas taikyti ne dirbtinai, o tuomet, kai jos efektyvesnės už kitas mokymo priemones.
Prieš porą savaičių turėjome galimybę išbandyti planšetinius kompiuterius „iPad“. Tuomet pastebėjome ir savo delninukų trūkumus: jų ekranas gerokai per mažas, o svarbiausia - antros kartos delninukuose „iPod Touch“ nėra galimybės filmuoti ir fotografuoti. Planšetiniai kompiuteriai maloniai nustebino savo galimybėmis lavinant kūrybinius gebėjimus užsienio kalbų, dailės, muzikos ir kitose pamokose. Mokiniai kūrė filmukus, skaidrių pristatymus, animacines istorijas, minčių žemėlapius - dar daugiau idėjų bei projektų ketiname įgyvendinti ateityje. Svarbiausia, kad naudotis šiais planšetiniais kompiuteriais labai paprasta - tą pastebėjo ir mokiniai, ir mokytojai.
Apibendrindama savo mintis noriu pasikartoti: svarbiausia neatsilikti nuo gyvenimo, nebijoti technologijų, o naudotis jų galimybėmis ir mokyti mokinius, kad naujausios technologijos skirtos ne tik pramogoms, bet ir mokymuisi!
Staselė Riškienė yra anglų kalbos mokytoja ekspertė
***
Tavo klasė taip pat išmani? Prisijunk prie socialinės kampanijos „Mokykla 2.0“ ir pasidalink savo pasakojimu, patarimais ir vaizdais.
Kampanija „Mokykla 2.0“siekiame atkreipti dėmesį į Lietuvos mokyklose naudojamas naująsias technologijas ir paskatinti diskusiją tarp mokinių, jų tėvų ir mokytojų. Savo istorijas iki spalio 28 d. siųskite adresu bendraukime@lrytas.lt arba įkelkite čia.Išmaniausių klasių laukia prizai - trys ekskursijos po naująjį „Microsoft“ biurą Vilniuje, žaidimų kompiuteriai „Xbox 360“ su judesius atpažįstančiu priedu „Kinect“, taip pat nauja interneto svetainė mokyklai, kurią sukurs „Webas.lt“ komanda.