Jūsų užduotis – padėti bėgikams jus pastebėti ir kuo greičiau gauti iš teksto tai, ko jiems reikia.
Antraštė yra viskas
Pradėkim nuo to, kaip jūs skaitote internete, tarkime, naujienų portale lrytas.lt. Perbėgate akimis antraštes, žvilgtelit į nuotraukas, paskaitote kai kurių tekstų paantraštes – „perskaitote“ naujienų portalą per 40 sekundžių. Jūsų skaitytojai daro lygiai taip pat. Dėl to teksto antraštė yra vienintelė proga pagauti skaitytoją.
Patarimų portalas useit.com liaupsina BBC antraštes. Štai keli pavyzdžiai:
- Italija laidoja pirmąsias žemės drebėjimo aukas
- Rumunijai – kaltinimai dėl riaušių Moldovoje
- Dešimt žmonių suimti per antiteroristinį reidą Didžiojoje Britanijoje
- Iranas apkaltino žurnalistą šnipinėjimu
Antraštės geros, nes:
- trumpos (4 žodžiai, 38 ženklai);
- kiekvienas žodis reikalingas, turtingas informacijos;
- nusako naujienos esmę;
- suprantamos net nežinant konteksto;
- nuspėjamos – skaitytojas gali nujausti, apie ką tai.
Užkoduokite dramą
Kai pasakojate asmeninę istoriją, kuri kupina emocijų, arba dėstote iš kitų išsiskiriančią savo nuomonę, nebijokite pavadinime užkoduoti dramos. Tam kartais užteks ir dviejų žodžių:
- Aš – homosovietikus!
Toks prisipažinimas portale „Bendraukime“ iškart patraukia dėmesį – visi stengiasi nuslėpti šią detalę apie save, o vienas ima ir viešai prisipažįsta! Reiškia, ir tekste lauk kažko šokiruojančio! Spaudi ir ieškai, kas tas vyrukas, kuris taip save vadina. Tokios antraštės pabaigoje nebaisu ir šauktuką padėti.
Kitas pavyzdys – mamos pasakojimas, kaip pasimetė jos vaikas. Tai jis padarė du kartus! Nereikia išradinėti dviračio, užtenka pasakyti tai, kas akivaizdu:
- Ir aš pamečiau vaiką. Du kartus
Žodžiai trumpi, pažįstami, aiškūs ir informatyvūs.
Maginis skaičius – 70
Gera antraštė turi atitikti reikalavimus, kuriuos nenorom diktuoja paieškos sistema „Google“. Filtruodama paieškos rezultatus, sistema aukščiau išmeta tas nuorodas, kurių pavadinimai neviršija 70 ženklų.
Svarbūs ir raktiniai žodžiai. Pavadinime naudokite tuos žodžius, kurie tekste pasikartoja daug kartų. Sistema atpažins tai ir įvertins. Pakilti virš kitų „Google“ paieškos rezultatų padeda populiarūs raktiniai žodžiai.
Vieni ieškomiausių žodžių „Google“ sistemoje Lietuvoje:
- facebook;
- youtube;
- darbo;
- orai;
- zaidimai;
- tv.
Esmė pirmoje pastraipoje
Kai antraštė užkabina ir bėgikas kelioms sekundėms jūsų rankose, svarbu išlaikyti jo dėmesį. Išdėstykite svarbiausias mintis pirmojoje pastraipoje. Jei ši patrauks skaitytojo dėmesį, jis skaitys toliau.
Tai ypač galioja, kai pranešate apie įvykį. Bet ir pasakodami istoriją prisiminkite, kad jei ilgai slėpsite pagrindinį pasakojimo kabliuką, skaitytojas neturės kantrybės iki jo nusiirti.
„F“ formos tekstas
Tyrimai rodo, kad kompiuterio ekrane mes neskaitome visko nuosekliai, mūsų akys šokinėja nuo vieno sakinio prie kito, ieškodamos informacijos.
Jei ekrane liktų tik tai, ką iš tiesų perskaitome, matytume F forma išdėstytą tekstą. Dėl to patartina tekstą skaidyti į nedideles pastraipas, jas trumpai pavadinti, pavadinimą pajuodinti. Taip pat, kai tik yra galimybė, tekstą skaidyti į punktelius.
Galiausiai visada prisiminkite, kad niekas internete neturi laiko išvedžiojimams. Visi ieško greito ir paprasto atsakymo į savo klausimą. Kuo jūsų tekstas bus trumpesnis ir paprastesnis, tuo laimingesnis bus jūsų skaitytojas.
Žinoma, dėl to neturėtumėte praleisti svarbių detalių. Bet plėstis iki 5 puslapių dėstymo – tiesiog per didelė prabanga.