Vakar prisijungus prie „Mano VMI“ sistemos, prie įmokos atsirado informacija, kad palaukite, perskaičiuojami delspinigiai. Tikrai sąžiningai laukiau apie 30 minučių, tačiau procesas vis nesibaigė.
Paspaudus ant besisukančių rodyklių iššoko pranešimas, kad galiu sumokėti esamą sumą dabar, o delspinigius vėliau, kai apskaičiuos. Taip ir padariau – sumą sumokėjau į VMI nukreipiantį mokesčių surinkėją „FoxPay“.
Tačiau šiandien prisijungus prie sistemos jau matau sumą su delspinigiais – apie 50 centų, tačiau, kas įdomiausia, sistema vėl sako, kad perskaičiuojami delspinigiai. Čia ir prasidėjo pats istorijos įdomumas. Paskambinau VMI bendruoju numeriu 1882.
Ten aiškiai pasakė, kad delspinigius skaičiuos tol, kol negaus mokėjimo patvirtinimo iš tarpininko, o tai gali užtrukti dar apie 4–5 dienas... Man tikrai pasirodė keisti keli momentai šioje istorijoje:
1) kaip tiek ilgai gali trukti pinigų „suvaikščiojimas“...
2) faktiškai suma sumokėta ir pinigai iš sąskaitos nuskaičiuoti tą pačią sekundę, o žmogui vis tiek skaičiuojami delspinigiai, o tai ir žodžiu patvirtino konsultantė, kad skaičiuos delspinigius tol, kol VMI negaus įmokos iš surinkėjo;
3) kas daroma su visomis surinktomis įmokomis 4–5 dienas, kai žmonėms yra skaičiuojami delspinigiai? Ten tikrai yra milijoninės sumos.
***
VMI Mokesčių apskaitos departamento vyresnioji patarėja Violeta Vyšniauskienė komentavo, jog visais atvejais, net ir tada, kai klientai jau vėluoja pateikti deklaraciją ir sumokėti Gyventojų pajamų mokestį ir todėl jiems susidarę delspinigiai, sumokėti įmokas jie gali keliais būdais.
„Vienas iš jų – atlikti mokėjimus tiesiogiai internetu iš savo sąskaitos banke į pasirinktą VMI surenkamąją sąskaitą. Tokiu atveju, už įmokos pavedimą gyventojas moka pagal savo banko nustatytus įkainius (jeigu tokie taikomi), o pavedimas yra įskaitomas nedelsiant.
Klientas gali rinktis ir kitą būdą – mokėti per Elektroninius valdžios vartus, kuriuos administruoja Informacinės visuomenės plėtros komitetas (IVPK).
Atliekant mokėjimą per Elektroninius valdžios vartus, klientai gali pasirinkti vieną iš trijų jam tinkamiausių mokėjimo būdų:
Apmokėti per internetinę bankininkystę šiuose bankuose: „Swedbank“, „Šiaulių bankas“, „Medicinos bankas“. Pasirinkus šį mokėjimo būdą, automatiškai tiesiogiai būsite nukreipti mokėjimo atlikimui per pasirinkto banko internetinę bankininkystę. Šie bankai papildomo administravimo mokesčio už įmokų pervedimą netaiko.
Mokėjimo pavedimu per mokėjimo tarpininką „FoxPay“ šiuose bankuose: AB SEB, „Luminor“, „Citadele“. Mokant per mokėjimo tarpininką „FoxPay“, taikomas komisinis mokestis.
Mokėjimo kortele (VISA, Mastercard) per mokėjimo tarpininką „FoxPay“. Mokant mokėjimo kortele per mokėjimo tarpininką „FoxPay“, taikomas komisinis mokestis.
Sąlygos mokėjimo atlikimui pasirenka tarpininką UAB „FoxPay“, yra nustatytos atlikus viešąjį pirkimą pagal Viešųjų pirkimų įstatymo nustatytą tvarką.
Sutartį su UAB „FoxPay“ dėl mokėjimų tarpininkavimo paslaugų teikimo ir įkainių sudariusi ne VMI, o Elektroninius valdžios vartus administruojantis Informacinės visuomenės plėtros komitetas (IVPK)“, – VMI Mokesčių apskaitos departamento vyresnioji patarėja.
***
Informacinio visuomenės plėtros komiteto teisės skyriaus vyriausioji specialistė Vitalija Kaniušaitė komentavo, jog iš veiksmų aprašymo sudėtinga suprasti visas mokėjimo vykdymo aplinkybes ir kokiomis mokėjimo priemonėmis naudojosi mokėtoja – ar mokėjo naudojant el. valdžios portalo www.epaslaugos.lt mokėjimo paslauga (kuria atliekant mokėjimus į VMI sąskaitą iš AB SEB, „Luminor“, „Citadele“ bankų, paslaugas teikia mokėjimo tarpininkas UAB „Foxpay“), ar mokėjo per banką pavedimu.
„Pagal aprašymą negalima nustatyti, ar mokėtoja naudoja mokėjimo kortele ar, el. bankininkyste ir kokia klaida įvykusi buvo – gal mokėtojas pradėjo operaciją ir nepabaigė, gal mokėtojo bankas kažką ne taip atliko, gal šventinės dienos tuo metu buvo, kuomet nevyksta mokėjimai tarp bankų, gali būti ir kitokių priežasčių.
Tačiau jeigu darysime prielaidą, kad mokėtojas naudojosi el. Valdžios portalo mokėjimo paslauga ir tarpininku UAB „Foxpay“, norime pažymėti, kad „Foxpay“ pinigų neužlaiko, tai riboja tiek sutartis su Komitetu, tiek su VMI – su VMI „Foxpay“ atsiskaitymai vyksta 2 kart per dieną pervedant į VMI sąskaitą el. bankininkyste surinktas įmokas.
Pavyzdžiui, jeigu šiandien iki 12 val mokėtojas atliko mokėjimą, „Foxpay“ šią sumą šiandien perveda į VMI 14 val. Jeigu mokėtojas atliko mokėjimą, pavyzdžiui, 17 val., šis mokėjimas perduodamas į VMI sekančią darbo dieną 9 val.
Tačiau pažymėtina, kad mokėjimo kortelėmis surinktų įmokų atidavimas gali užtrukti nuo 1–2 d. iki 4–5 d., „Foxpay“ atiduoda surinktas įmokas į VMI, kuomet gauna pinigus iš VISA/Mastercard sistemos. Tai priklauso, kokios šalies bankas yra išdavęs kortelę, kokio tipo kortelė, koks regionas ir kt. VISA/Mastercard sąlygų.
Taigi, norint iki galo išsiaiškinti minėtą mokėtojos situaciją ir jos priežastis, siūlome mokėtojai kreipitis tiesiogiai į „Foxpay“ arba Komitetą, kad galėtume pagal faktines aplinkybes atsakyti, kada gauti pinigai ir kada buvo perduoti VMI arba kur buvo užlaikyti“, – komentavo Informacinio visuomenės plėtros komiteto teisės skyriaus atstovė.