„Bandymas iš banko atsiimti šioms paslaugoms reikalingą kredito kortelę užtruko penkis mėnesius, o kai ją pagaliau gavau, aktyvuoti jos buvo nebeįmanoma, – redakcijai rašo K.M. –Atrodo, jokių problemų neturėjusi kelti istorija prasidėjo vasario 10-ąją.
Iš banko gavau žinutę, kad kovo 31-ąją baigia galioti mano kreditinė kortelė: „Atnaujintą kortelę pakviesime atsiimti kito mėnesio pabaigoje, Vilniuje, Gedimino prospekte esančiame skyriuje“.
Internetinės bankininkystės puslapyje mačiau, kad nauja kortelė jau yra, todėl tikėjausi, kad ją atsiimti galėsiu anksčiau nei kovo pabaigoje.
Kovo 16-ąją prasidėjo karantinas. Iš banko – jokių žinių. Mėnesiui artėjant į pabaigą pati paskambinau į banką pasidomėti, kaip atsiimti, tikėtina, jau pagamintą kortelę.
„Palaukite karantino pabaigos. Dėl mūsų ir jūsų saugumo“, – suokė man darbuotoja ir pasiūlė patikrinti, ar kortelė tikrai pagaminta. Kortelė tikrai pagaminta ir yra banko skyriuje. Nuo mano darbo iki banko skyriaus – vos keli žingsniai, bet darbuotoja atsisakė mane užregistruoti vizitui.
Dar pasidomėjau, ar kol baigsis karantinas, nesibaigs jos aktyvavimo terminas. „Viskas bus gerai“, – patikino darbuotoja. Jiems saugu, man irgi saugu, nes turiu dar vieną banko kortelę.
Karantinas pratęsiamas, o paskambinusi į banką vėl sulaukiu pasiūlymo palaukti jo pabaigos.
Birželio mėnesį karantinas baigėsi. Jo pabaiga sutampa su mano atostogų pradžia – gerai, kad nereikia pirkti lėktuvo bilietų ir užsisakinėti viešbučių. Išvykstu dviem savaitėms, o grįžusi į Vilnių vėl skambinu į banką.
Bankas už dviejų žingsnių, bet šįkart išgirstu atsakymą, kad kortelė bus išsiųsta paštu. „Bet aš jūsų to prašiau tris mėnesius“, – pyktelėjusi, bet nekeldama tono atsakiau banko darbuotojai.
Ji atsakė, jog neseniai pasikeitė tvarka, ir nuo šiol kortelės siunčiamos paštu. Darbuotoja patikino, jog pagamintos kortelės iš banko skyriaus išvežamos du kartus per savaitę, tad tikėtina, kad jos sulauksiu kitą ar net tą pačią savaitę.
Po savaitės sulaukiau ne kortelės, o dar vienos SEB darbuotojos skambučio. Ji paaiškino, jog norint gauti kortelę paštu, riekia pasirašyti sutartį, kurią rasiu savo elektroninės bankininkystės puslapyje. Būtų juokinga, jeigu nebūtų graudu. Ir kodėl to nebuvo galima padaryti prieš savaitę?
Po kelių dienų, liepos 14-ąją, pagaliau gaunu kortelę. Atplėšusi voką matau, kad ji pagaminta sausio 20-ąją.
Skaitau kortelės aktyvavimo instrukciją: „Vadovaukitės šia instrukcija, jei kortelę aktyvinsite iki vasario 14d.“ Žinutę apie tai, kad kortelė tuoj bus pagaminta, gavau vasario 10-ąją. Antroji instrukcija – aktyvavimas iki vasario 17 dienos.
Supratau, kad tai nežada nieko gero, bet dėl viso ko pabandžiau ją aktyvuoti – galbūt kortelę penkis mėnesius saugojęs bankas padarė išimtį? Kita vertus, per porą savaičių kalbėjau bent su trimis banko darbuotojomis, ir nė viena negalėjo pasakyti, kad siųsti tos kortelės jau nebeverta.
Kortelės aktyvuoti neįmanoma, prisiskambinti į banką – taip pat. Dvi dienas klausiusi balso autoatsakiklyje ir nesėkmingai pabandžiusi susirašinėti su jų konsultantu-robotu, nueinu į banką.
Durys uždarytos aklinai, įleidžiami tik registruoti klientai. Prie durų trypčiojo du, panašu, ką tik į Vilnių atvykę užsieniečiai. Bandė skambinti ant durų nurodytu telefonu. Mintyse palinkėjusi jiems sėkmės nuėjau gerti kavos. Grįžau – užsieniečiai prie banko durų tebeskambino.“
Bankas: banko darbą pakoregavo karantinas
Portalas lrytas.lt šią istoriją paprašė pakomentuoti SEB banko atstovų.
„Atsiprašome, negalime komentuoti konkretaus kliento atvejo, tačiau norime užtikrinti, kad bankas jau išsprendė susidariusią situaciją ir atsiprašė klientės dėl kilusių nesklandumų – ji jau gali sėkmingai naudotis savo kredito kortele.
Dėl kilusios pandemijos pagamintų arba atnaujintų kredito kortelių atidavimo klientui klausimai karantino metu buvo sprendžiami individualiai tariantis su klientu. Karantino metu, klientams pageidaujant, visas – ir atnaujintas, ir pirmą kartą užsakytas – kredito korteles bankas siųsdavo paštu, kad žmonėms nereikėtų vykti jų atsiimti į skyrių. Deja, dėl nežinios, kaip keisis pandemijos situacija, ir dėl pasikeitusių banke paslaugų teikimo procesų, įsivėlė žmogiška klaida, todėl minėta klientė telefonu gavo netikslią informaciją, o kredito kortelė ją pasiekė pavėluotai.
Karantino metu banke buvo patvirtintas išimtinis procesas, kad tiek naujos, tiek, pasibaigus jų galiojimo laikui, atnaujintos kredito kortelės pagal kliento pageidavimą buvo siunčiamos paštu.
Pasibaigus karantinui, nuo birželio mėnesio SEB bankas naujas kredito korteles klientams siunčia paštu, o atnaujinus jau turėtą kredito kortelę, ją atsiimti galima banko skyriuje, nebent klientas pageidauja, kad ji būtų atsiųsta paštu – tokiu atveju būtina SEB interneto banke persirašyti sutartį. Kortelės paprastuoju paštu Lietuvoje siunčiamos nemokamai.
Pirmą kartą užsakyta kredito kortelė klientui siunčiama paštu neaktyvinta ir be PIN kodo. Kortelės PIN kodą privatūs klientai gali sužinoti savo interneto banke. Užsakius naują mokėjimo kortelę, ją aktyvuoti galima interneto banke, mobilioje programėlėje arba susisiekus su banko konsultacijų centru.
Atnaujintą kredito kortelę galima aktyvuoti SEB banko bankomate, paskambinus į banko konsultacijų centrą arba banko skyriuje. Jeigu klientas mokėjimo kortelę pageidavo atsiimti banko skyriuje, ją aktyvuoti galima banko skyriuje, SEB banko bankomate arba paskambinus į banko konsultacijų centrą. Visada raginame klientus mokėjimo kortelę aktyvuoti per tris mėnesius – po šio termino kortelė nebegalios, taigi bus būtina užsakyti naują.
Šių metų kovo mėnesį šalyje paskelbtas karantinas gerokai pakoregavo kasdienius banko veiklos procesus. Saugant klientų ir banko darbuotojų sveikatą bei vadovaujantis Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) rekomendacijomis, įprastus banko paslaugų teikimo procesus pertvarkėme taip, kad savo finansinius klausimus klientai susitvarkytų pirmiausia nuotoliniu būdu – telefonu, per interneto banką ar vaizdo konsultacijų metu. Išskirtiniais atvejais, kai būtinų finansinių paslaugų suteikti nebuvo galima nuotoliniu būdu, banko skyriuose aptarnavome iš anksto užsiregistravusius klientus.
Norėdami gauti konsultaciją arba pranešti dėl kilusių nesklandumų, SEB banko klientai gali skambinti privačių klientų konsultantams telefonu +370 5 268 2800, (pirmadienį–penktadienį 8.00–20.00, šeštadienį 9.00–18.00, sekmadienį 9.00–16.00 val.), rašyti žinutę „SEB Lietuvoje“ feisbuko paskyroje arba rašyti žinutę prisijungę prie savo SEB interneto banko paskyros“, – rašoma SEB banko Rinkodaros ir komunikacijos projektų vadovės Aušros Kurtkutės atsakyme.