Už 800 eurų telefoną pirkęs vilnietis rėžė: „Pardavėt šlamštą“

2019 m. lapkričio 13 d. 11:35
Vilnietis
Sveiki, noriu pasidalinti savo istorija apie tai, kaip du kartus iš eilės nusipirkau brokuotus telefonus ir spragas, kuriomis telekomunikacijų bendrovė naudojasi.
Daugiau nuotraukų (2)
Noriu visus perspėti, kad vengtų tokių kontorų, kurios nesugeba pripažinti, kad parduoda šūdą ir ignoruoja klientą. Istorija prasidėjo vasarą, kai dvejus metus sėkmingai naudotą „Samsung S7 edge“ nusprendžiau pakeisti į kažką naujesnio. Tuo metu viena kompanija (pavadinimas redakcijai žinomas. – Red.) siūlė akciją „Samsung Galaxy Note 9“ telefonams, tokį ir įsigijau.
Kreipėsi ir į VVTAT
Tačiau po mėnesio pastebėjau, kad telefonas greitai dėvisi. Nuo korpuso nusilupo dažai, įskilo kameros apsauginis stikliukas. Vienu žodžiu, telefonas po mėnesio naudojimo atrodė taip pat, kaip mano senasis po dveejų metų.
Kreipiausi į saloną, sakau, žinot ką, pardavėt man šūdą. Noriu grąžinti ir atgauti pinigus. Na, bet ta kompanija vadovaujasi logika „klientas nėra teisus“. Sako: „Nepatinka – rašyk pretenziją, žiūrėsim.“
Pretenzija tai pretenzija, surašiau ją, žadėjo atsakyti. Praėjo du mėnesiai, emocijų – nulis. Nei labas, nei viso gero. Na, ką gi. Per tą laiką parašiau pretenziją ir į Valstybinę vartotojų teisių apasaugos tarnybą (VVTAT), kur man pasakė, kad pretenzija yra tinkama ir ją priėmė.
Nuo spalio vidurio iki šių dienų telekomunikacijų kompanija nesugebėjo atsakyti į ją... Ką darysi. Viskas, ką man galėjo pasiūlyti ta bendrovė, tai nešioti telefoną silikone. Gerai.
Dar po kurio laiko telefono kamera išvis pradėjo neveikti. Tai per du mėnesius mano telefonas iš flagmano tapo neveikiančiu. Gerai, kad turiu pažįstamų, dirbančiu „Samsung“ atstovybėje. Jie patarė nešti telefoną į MTTC taisyklą ir prašyti, kad nurašytų. Taip ir padariau. Jie susisiekė su „Samsung“ (kadangi MTTC – autorizuotas jų servisas) ir telefoną paprasčiausiai nurašė. Laimėjimas!
Istorija kartojasi?
Ačiū MTTC. Ne pirmą kartą gelbsti kailį. Gerai, kad bent „Samsung“ pripažino, kad pagamino šūdą, bet telekomunikacijų bendrovė nesugebėjo to pripažinti.
Gavau aš raštą iš „Samsung“, kad telefonas paimtas kaip brokuotas. Su tuo raštu nuėjau į telekomunikacijų kompaniją. Galvojau, kad bus keičiamas į tokį patį. Bet pasirodo, tokio nebeturėjo. Pasiūlė išsirinkti bet kuri kitą...
Okey, galvoju, gal ir neblogai... bet čia vėl atsirado didelis trūkumas. Visi žinom akcijas, kai telefonas neva kainuoja 1000 eurų, bet dabar akcija ir gali nusipirkti jį už 600. Tai va, įmonė mano telefoną įvertino kaip per akciją kainavusį 799 eurus (be akcijos jis kainavo šimtu brangiau). Bet keitimui galėjau rinktis telefoną tik pagal kainas be akcijos.
Realiai, konsultantas man pasiūlė ką? „Note 9“ pakeisti „Huawei P30“! Aišku, yra galimybė primokėti ir gauti brangesnį. Prisimenate istoriją, kaip Liudvikas Andriulis įsigijo „Audi“? Neskamba panašiai?
Galiausiai išsirenku neseniai išėjusi „iPhone 11“ tik reikalas tas, kad Vilniuje niekur jų bendrovė neturėjo. Bet buvo Kauno „Akropolyje“. Kadangi dažnai būnu Kaune, susitariau ir man tą telefoną atidėjo. Vėl – nuvažiavau jo pasiimti ir negavau, nes „nebuvo įvestas į sistemą“...
Pasiūlė važiuoti į „Megą“. Nuvykau ir į ją. Pagaliau laikiau telefoną rankose, bet vėl... Praėjus porai savaičių jis irgi pradėjo gesti. Telefoną reikės pristatyti į autorizuotą servisą... Vėl laukia kelios savaitės aiškinimosi.
***
Minėtos telekomunikacijų bendrovės atstovas paaiškino, kad mechaniniai pažeidimai nėra laikomi garantiniais gedimais.
„Kalbant apie garantiją – jei gedimas yra garantinis, tai klientas gali rinktis: remontuoti telefoną, atgauti pinigus ar keisti įrangą. Tai – standartinės vartotojų teisės.
Keičiant įrangą, suteikiame galimybę įsigyti ją už tokią kainą, kokia yra nurodyta. Tai reiškia, kad klientas gali įsigyti ir brangesnį aparatą, jei būtent tuo metu šiam taikoma akcija. Tačiau svarbu – jei akcija taikoma prisiimant papildomus įsipareigojimus, ši nuostata negalioja. Mobiliojo ryšio rinkoje neretai siūloma įsigyti įrangą pigiau, įsipareigojant naudotis konkrečiu planu sutartą laikotarpį. Jei klientas neperka plano, mažesnė kaina jam nėra taikoma.
Bet kokie mechaniniai pažeidimai nėra garantiniai gedimai. Jie klientas išpakuoja telefoną salone ir mato, kad kamera skilusi dar dėžutėje – tada taip, akivaizdu, kad ji būtent fabrike pagaminta su broku, nors tokie nutikimai yra itin reti. Bet mechaninis pažeidimas ar skilimas po kelių savaičių ar mėnesių naudojimo nėra gamyklos brokas. Tai – prietaiso vartojimo pasekmė. Gamykla už tokius gedimus neatsako ir jų nedengia.
Svarbu tai, kad visi telefonai, patenkantys į mūsų garantinio remonto padalinį, yra fotografuojami, jų nuotraukos perduodamos gamintojui. Pagal mūsų garantinio aptarnavimo sutartį su gamintoju garantija naikinama, jei telefonas turi mechaninių pažeidimų.
Klientams tokiu atveju vertėtų prisiminti, kad su kiekviena karta telefonai tampa vis sudėtingesni ir turi daugiau jautrių paviršių – ekranų bei kamerų. Rekomenduojame telefonus saugoti naudojant apsauginius dėkliukus ir stiklo apsaugas, taip pat naudotis telefonų draudimo paslauga“, – patarė atstovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.