Priekaištai – popieriaus gadinimas
Gal ir nerašyčiau šio komentaro, bet mintis kilo perskaičius neseniai Jūsų portale skelbiamus keliautojų atsiliepimus, be to, norą pasidalinti mintimis išprovokavo arogantiška „Novaturo“ pozicija.
Po kelionės į elektroninį paštą atėjo mielas laiškelis, kuriame siūloma pasidalinti savo įspūdžiais apie kelionę. Parašiau aš tuos atsiliepimus, labai nuoširdžiai užpildžiau anketą, objektyviai surašiau, kas patiko bei pažėriau daugybę pastabų, kas kelionėje nuvylė.
„Novaturas“ atsakė tik dėl komentarų, parašytų tinklalapyje apie viešbutį:
„Dėkojame už Jūsų komentarus („Corfu Senses“ viešbučiui).
„Dėkojame už Jūsų komentarus („Corfu Senses“ viešbučiui).
Bet mano surašytos pastabos jiems dar ir kiek turi bendro su „Novaturo“ teikiamomis paslaugomis ir tik lyginant su kitais viešbučiais galima padaryti išvadas, kas yra gerai, o kas taisytina.
Anketų apie kelionę pildymas yra nereikalingas popieriaus gadinimas ir turisto laiko gaišinimas. Praėjo jau keletas savaičių. Joks „Novaturo“ atstovas su manim nesusisiekia. Tad deklaravimas, kad jiems svarbi keliautojo nuomonė ir viską daro, kad užtikrintų „dar geresnę paslaugų kokybę“ yra tušti žodžiai.
Nusispjauti jiems į tuos keliautojus.
Jūros nesimatė
Keliauju kasmet, kartais ir porą kartų per metus. Naudojausi tikriausiai beveik visų Lietuvoje esančių turizmo agentūrų paslaugomis. Tikrai daug gero galima pasakyti ir apie kai kuriuos kelionių organizatorius.
Tik štai „Novaturas“ nuvilia jau ne pirmą kartą. Bet apie viską nuo pradžių.
Už papildomą mokestį „Corfu Senses“ viešbutyje buvau užsisakiusi kambarį su vaizdu į jūrą (Sea View, angl.). Tačiau nuvykus gavome su vaizdu į kalną, kuris buvo čia pat, o pakalnėje – labai judri ir triukšminga gatvė.
Įėjus į balkoną, iš vieno kampo pro aurakarijos šakas šiaip taip matėsi jūra. Registratūroje aiškino, kad tai tikrai „Sea View“ kambarys ir pakeisti kito kambario neturi, o pranešus „Novaturo“ atstovei, ši taip pat tvirtino, kad laisvų kambarių nėra.
Dėl didelio gatvės triukšmo po beveik bemiegės nakties ir didelių „debatų“ su „Novaturu“, kambarį vis dėlto pakeitė. Bet tą padarė kitą dieną, apie 15 val.
Visa diena buvo sugaišinta, sužlugo suplanuota savarankiška kelionė į salos sostinę Kerkyrą. Nei „Novaturo“ atstovams, nei viešbučio personalui nekilo net minčių atsiprašyti ar pasiūlyti kompensaciją už nepatogumus ir sugaišintą laiką.
Taip gera nuotaika jau buvo sugadinta pačioje atostogų pradžioje. Nesu konfliktiška, tad ieškoti teisybės nepradėjau, tikėjausi, kad „Novaturas“ sureaguos ir jo atstovaujamas viešbutis atkreips dėmesį, bet deja, deja...
Pats viešbutis yra ant jūros kranto. „Sea View“ kambariai renovuoti. Be vaizdo į jūrą „Land View“ (bent jau kurį buvom gavę) – ne.
Nesusitvarkė su turistų gausa
Didžiausias viešbučio privalumas – savas paplūdimys, gultai prie baseino ir jūros nemokami. Teritorijoje yra sodas, prikritę apelsinų, citrinų... Niekam jų nereikia. Viešbutis vakarienei tiekia sunkiai įkandamus nektarinus, kriaušes, obuolius, o savi vaisiai pūva.
Pirmas įspūdis buvo, kad tai valstybinio saugumo įstaigos darbuotojai vykdo kažkokią ypatingą operaciją. O paskui pasidarė labai juokinga stebėti, kaip virtuvės šefas per radijo ryšį kažkuriam darbuotojui nurodo, kad prie kurio nors staliuko poilsiautojai jau pavalgė ir reikia nurinkti indus.
Grįžtant prie viešbučio teritorijos reikia pasakyti, kad aplink baseiną viskas sutvarkyta, o štai paplūdimyje yra šiukšlių, lieptelis į jūrą sulūžęs prieš keletą metų. „Tripadvisor“ tinklapyje mačiau 2014 m. sulūžusio lieptelio nuotraukas.
Tas pats vaizdelis ir dabar. Gultus poilsiautojai išsitampo po visą teritoriją. Niekas neprižiūri. Ir tai yra labai smagu, nes nori – nusineši po palme, nori – prie jūros, nori – į sodą...
Labai smagus ir neblogas (esu mačiusi keletą graikiškų tautinių vakarų Kretoje ir kitur, tad turiu su kuo lyginti) graikų tautinis vakaras, vykstantis antradieniais. Tad atvykus verta nepatingėti ir į jį nueiti.
Reziumuojant apie viešbutį, pagal savo kategoriją yra neblogas. Dauguma gyventojų – rusai, bet kadangi viešbutyje nėra „viskas įskaičiuota“ maitinimo tipo, tai prisigėrusių, triukšmingų kompanijų nebuvo. Daug kas renkasi viešbutį dėl jo patogios padėties. Laiką skiria kelionėms po salą.
Ekskursijos nuvylė
Tad ir mūsų kelionės tikslas buvo ne gulinėti, o pamatyti, pažinti. Dabar gaila ir apmaudu, kad galvą susuko „Novaturo“ atstovė labai gražiai „apdainavusi“, kokios šaunios, įdomios, ir, svarbiausia, labai patikimos ir saugios siūlomos paslaugos.
„Novaturas“ tokioms darbuotojoms turėtų dideles premijas skirti „Išsidūrėme“ taip, kad apmaudu iki šiol. Todėl, kad nepavyko pagauti to įspūdžio, patirti, tai, ką vylėmės patirti.
Nusipirkome „Novaturo“ pažintinę ekskursiją po salą ir nuomojomės automobilį.
Pažintinė kelionė prasidėjo, kaip visada, kai suveža iš įvairių salos viešbučių turistus. Buvo rašyta, kad kelionė bus lietuvių kalba. Tačiau neparašyta, kad dar ir estų.
Suprantama, kad dabar be vietinio gido – nė žingsnio. Todėl vietinė gidė leido sau gerokai pavėluoti (o ką, juk be jos vis vien nepradės). Ir prasidėjo pats įdomumas. Dvi „Novaturo“ atstovės lietuvė ir estė graibstė viena iš kitos mikrofoną, stengėsi turistams papasakoti apie salą.
Nuvykus į Achiliono rūmus – dar didesnis cirkas. Per vidurį, it monumentas, stovi gidė Ana ir pasakoja anglų kalba, iš šonų „Novaturo“ atstovės verčia į lietuvių ir estų kalbas.
Kakofonija baisi, patalpoje nieko neįmanoma išgirsti. Bandžiau pasakyti, kad nereikia vertimų, tegul Ana pasakoja anglų kalba.
Atsirado, kas nesupranta angliškai. Tad teko pasitraukti iš ekskursijos, ir nesivaryti galvos skausmo, nes klausytis buvo neįmanoma. O buvo gaila, būtų buvę įdomu išgirsti.
Nematė žadėtų vaizdų
Keliautojams buvo žadėta (ir ekskursijos reklamoje rašoma), kad aplankius vienuolyną Palaiokastritsoje bus laisvas laikas, kurio metu bus galima išsimaudyti Adrijos jūroje ar laiveliais nuplaukti pasigrožėti grotomis, bet paskui paaiškėja, kad jau to laiko nebėra.
Buvo žadėta, kad matysime seną autentišką Lakones kaimą. Tik kaip suprasti tą matymą? Ar kaip pademonstravimą, kad turistinis autobusas vargais negalais gali prasisprausti siaura kaimelio gatvele? Jokio sustojimo, jokio pasivaikščiojimo.
Makrades kaimelyje tavernoje pietų patiekalai tikrai buvo gausūs ir skanūs. Labai gausios suvenyrų krautuvėlės (ir, beje, pigiau negu tame priverstiniame sustojime).
Ir kelionės pabaigoje – sostinė Kerkyra. Pažinčiai su ja skiriama tik valanda. Vien Old Fort tvirtovę apeiti valandos reiktų. O senamiestį?
Nežinia, kodėl ekskursija buvo „greituoju būdu“ (ne gana to, kad vietinė gidė leido sau vėluoti), po 18 val. jau buvome „išpakuoti“ viešbutyje.
Tiesa, dar buvo pagrindinis akcentas – Bella Vista. Tik, deja, gražiomis panoramomis galėjo grožėtis tie, kam pasisekė atsisėsti vairuotojo pusėje, kitoje pusėje sėdintys panoramas matė pro jų pakaušius. Sėdintiems kitoje pusėje, tame „Bella Vista“ kelyje visą laiką prieš akis buvo uola.
Ir to vaizdo, kuris puikuojasi prie pažintinės kelionės aprašymo, turistai tikrai nepamato, nes neužsukama į Kanoni kaimelyje esantį Vlacherna vienuolyną ir Pontikonisi (Pelių) salą. O be reikalo.
Buvom ten nuvykę savarankiškai. Įspūdinga vieta. Daug kas važiuoja stebėti, kaip tiesiog virš šių istorinių paminklų kyla ir leidžiasi lėktuvai. Nepakartojamas reginys.
Tad „Novaturo“ ekskursija ne tik kad labai nuvylė, bet ir papiktino. Žmogui kainavo 48 eurus.
Informacijos daugiau buvau pasiskaičius kelionių vadovuose negu pateikė „Novaturo“ atstovės. Ir ką pateiks, jei nuolat su este turėjo dalintis mikrofonu. Neišgirdome jokios informacijos apie salos kultūrą, gyventojų papročius, socialinę padėtį, ekonomiką... Dėl anksčiau minėtų priežasčių, neišgirdau informacijos nei apie Achiliono rūmus, nei apie Paleokastritsos vienuolyną.
Iš vietinių – pigiau
Dar gražiau su automobilio nuoma. Automobilį už 59 eurus nuomoja ne parai, o maždaug 10 valandų. Tiesiog „užmušė“ automobilį pristatęs ir Dima pasivadinęs vaikinas, pareiškęs, kad nereikia angliškai laužyti liežuvio, mes „pribaltai“ dar laisvai galime kalbėti rusiškai.
Be kita ko, pasiūlė, kad jeigu būsime prie kažkokios (neįsiminiau) cerkvės, tai suvenyrų parduotuvėje pasakysime, kad nuo Dimos, padarys dideles nuolaidas perkant ikonas ir auksą. Oi, kaip norėjosi gerai atrėžti tam Dimai, tik nesinorėjo iš pat ryto gadintis nuotaiką, o ir laiko „politinėms diskusijoms“ nebuvo.
Patarimas nuomojantiems automobilius – be navigacijos nė žingsnio. Kelio ženklai ir nuorodos graikų kalba (važiuojant sunku perskaityti ir suprasti, juo labiau, kad dauguma po vešlia augalija ar tik kažkur priešingoje kelio pusėje sunkiai atrandami).
O štai palyginimui. Paėjėjus kokius 300 metrų nuo viešbučio, yra šiokia tokia gyvenvietė. Yra pora parduotuvėlių, tavernų (vienoje, šeimyninėje Marbela tavernoje labai skaniai maitina). Yra vietinės kelionių agentūros atstovai ir pora automobilių, motorolerių, keturračių nuomos punktų. Tai štai, vietinėje agentūroje pažintinė ekskursija po salą su dar platesne programa 29 eurai žmogui („Novaturo“ – 48).
Į Albaniją „Novaturas“ siūlo keliauti už 38 eurus, vietinė agentūra – 29. Paksai-Antipaksai ir Mėlynųjų urvų kruizas „Novature“ kainuoja 42 eurus, vietinėje agentūroje – 29.
Automobilio nuoma per „Novaturą“ nuo 59 eurų (maždaug 10 valandų), vietiniame punkte nuo 35 eurų parai. Čia didelio atradimo nėra.
Paprasčiausiai susigundę deklaruojama kokybe ir patikimumu, pasirinkome „Novaturo“ paslaugas. Apmaudu tik dėl vieno, kad taip garsiai deklaruojantys paslaugų kokybę ir pastangas turistų labui, „Novaturas“ tik nori užsidirbti. Nepikta būtų, jei už tokią kainą būtų buvusi ir atitinkama ekskursija ir kitos paslaugos.
Dar. Po salą gana patogu važinėti „Green Bus“ linijos autobusais, miestą ir apylinkes galima apkeliauti „Blu Bus“ linijos autobusais. Tiesa, stoteles galima atrasti pačios netikėčiausiose vietose. Pamatei ant tvoros atsiradusį tvarkaraštį – vadinasi, čia yra autobusų stotelė. Važinėja maždaug laikydamiesi grafiko. Nedidelė paklaida – 10 minučių anksčiau ar vėliau. Taksi paslaugos gana brangios.
Graži ir įdomi Korfu sala. Gaila tik, kad „Novaturas“ labai apkartino atostogų įspūdžius ir nesuteikė galimybės ją gerai pažinti.
***
„Novaturo“ Rinkodaros projektų vadovė Dovilė Zapkutė sakė, kad su kliente susisiekė iš karto, kai buvo informuoti apie šią situaciją.
„Užregistravome pretenziją ir aiškinamės dėl klientės išsakytų komentarų su partneriais ir mūsų atstovais užsienyje.