Brangiai mokėjau į „The Gipsy Kings“ koncertą. Kaip suprasti tai, kas įvyko?

2016 m. gruodžio 14 d. 15:16
Agnė
Kreipiuosi į jus, nes viešumas yra geriausias ginklas. Esu viena iš tų, kuri nusipirko bilietus į jubiliejinį „The Gipsy Kings“ koncertą. Deja, sužinojau, jog koncertinis turas neįvyks. Renginiai gruodžio 8 d. Kauno „Žalgirio“ arenoje ir gruodžio 9 d. Vilniaus „Siemens“ arenoje buvo atšaukti.
Daugiau nuotraukų (1)
Kodėl neįvyks? Pasidomėjus koncertą organizavusia įmone „Renginių centras“ tapo aiškiau. Tai yra tie patys organizatoriai, kurie šiais metais organizavo Karklės festivalį. Taigi, žinau, kaip žmonėms „sekėsi“ susigrąžinti pinigus už bilietus.
Bilietų platinimo vietose ir arenų internetiniuose puslapiuose rašoma, jog turime kreiptis tiesiai į organizatorius – nurodytas telefono numeris ir elektroninio pašto adresas. Bandėme prisiskambinti – niekas neatsiliepia, o į laiškus nereaguoja. 
Negrąžinta pinigų suma – tikrai didelė. Pirkome 3 bilietus po 31,70 euro. Iš viso sumokėjome 95 eurus. Kiti bilietai į renginį buvo dar brangesni.
Socialiniame tinkle „Facebook“ netgi sukūrėme grupę, kurioje žmonės gali pasidalinti savo patirtimi, kaip sekasi bendrauti su organizatoriais bandant susigrąžinti pinigus. 
Su manimi susisiekė žmogus, kuris taip pat siekia atgauti pinigus. Jam bilietų platintojai „Tiketa“ parašė, kad pinigų už atšauktų renginių bilietus grąžinimą vykdys renginio organizatorius „Renginių centras“.
„Dėl pinigų už bilietus grąžinimo prašome kreiptis į renginio organizatorių elektroniniu paštu, – buvo rašoma laiške. –  Maloniai norime priminti, kad „Tiketa“ yra bilietų platintojas, veikiantis renginio organizatoriaus vardu ir interesais. Renginio organizavimo „Tiketa“ nevykdo, taip pat ji nėra atsakinga už renginio atšaukimą ar pinigų už bilietus grąžinimą.“ 
Užkliuvo ir užrašas „Tiketoje“, kad jie grąžina pinigus tik tuo atveju, jei leidžia organizatoriai. 
Susisiekus su organizatoriais žmonės sulaukė laiško: „Informaciją gavome. Pinigų grąžinimas už atšauktą „The Gipsy Kings“ koncertą bus pradėtas vykdyti nuo rugsėjo 12 iki spalio 15 d. Atsiprašome už pakeistus planus. Geros dienos, „Renginių centras“.
Tačiau pinigų kol kas neatgavome ir niekas su mumis daugiau taip ir nesusisiekė. 
Galima būtų pamanyti, jog tai puiki praturtėjimo schema: neva suorganizuoji koncertą, surenki pusę arenos, atšauki koncertą ir pradingsti. O eiliniai žmonės tiesiog netenka pinigų.
Stengsis tokių klaidų išvengti
„Tiketos“ generalinis direktorius Andrius Žiauberis teigė, kad pinigų už atšauktų „The Gipsy Kings“ koncertų bilietų grąžinimą vykdo renginio organizatorius „Renginių centras“. „Tiketa“ nėra atsakinga už renginio atšaukimą ar pinigų už bilietus grąžinimą.
„Atkreipiame dėmesį, kad „Tiketa“ sustabdė prekybą bilietais į „The Gipsy Kings“ koncertus dar rugpjūčio mėnesį. Prekyba buvo sustabdyta kelios dienos po to, kai šių koncertų organizatorius „Renginių centras“ paskelbė, kad neįvyks jų organizuojamas renginys „Karklė 2016“ festivalis. Tai buvo padaryta siekiant apsaugoti vartotojus nuo galimų nuostolių.
Iki prekybos sustabdymo bilietus į „The Gipsy Kings“ koncertą buvo įsigiję keli šimtai žmonių, kurie šiuo metu negali atgauti pinigų, kaip ir tūkstančiai žmonių, nusipirkusių bilietus į „Karklė 2016“ festivalį.
Mes labai atidžiai vertiname organizatorių galimybes surengti vieną ar kitą renginį. Deja, su finansiniais sunkumais susiduria ir, atrodytų, tvirtai rinkoje stovintys organizatoriai, kaip atsitiko su „Renginių centru“.
Dedame visas pastangas, kad ateityje su visais renginių organizatoriais rastume sprendimą, kaip užtikrinti pinigų grąžinimą žmonėms, jeigu renginys neįvyksta“, – situaciją komentavo bilietų platinimo įmonės direktorius.
Sulaukė ne vieno skundo
„Bendraukime“ bandė susisiekti su koncerto organizatoriais. Tačiau nurodytais telefonais niekas neatsako. Į elektroninius laiškus – taip pat.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba sulaukė ne vieno skundo dėl atšaukto „The Gipsy Kings“ koncerto.
Kaip teigė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos  skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė, jie yra gavę apie dešimt žmonių prašymų. Keli vartotojai dėl šios situacijos kreipėsi ir telefonu.
„Vartotojui negavus visų ar dalies paslaugų, už kurias iš anksto sumokėta (šiuo atveju – neįvykus renginiui, už kurį iš anksto sumokėta įsigyjant bilietus), tai laikoma sutarties neįvykdymu ir prieštarauja teisės principui.
Sutartinė civilinė atsakomybė yra turtinė prievolė, kuri atsiranda dėl to, kad neįvykdoma ar netinkamai įvykdoma sutartis, kurios viena šalis turi teisę reikalauti nuostolių atlyginimo, o kita šalis privalo atlyginti dėl sutarties neįvykdymo ar netinkamo įvykdymo padarytus nuostolius, pavyzdžiui, grąžinti už bilietus į neįvykusį renginį sumokėtus pinigus.
Vartotojas pirmiausia turėtų kreiptis į paslaugų teikėją (rekomenduotina kreiptis tiek į bilietų platintoją, tiek į renginio organizatorių, jei ant bilieto jis yra nurodytas) raštu ir išdėstyti savo reikalavimus. Pažymėtina, kad būtina išsaugoti pinigų sumokėjimą už bilietus patvirtinantį dokumentą (pirkimo kvitą, mokėjimo kortelės sąskaitos išrašą ir pan.) bei bilietus į renginį.
Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į paslaugos teikėją vartotojui nebus pateiktas atsakymas, arba paslaugos teikėjo atsakymas vartotojo netenkins, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teisme tvarka.
Kreipiantis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kartu su prašymu turėtų būti pateikiamos prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijos (pinigų sumokėjimą už bilietus patvirtinančio dokumento kopija, bilietų kopijos, kreipimosi į paslaugos teikėją kopija ir kitų turimų dokumentų kopijos).
Papildomai rekomenduojame sekti bilietų platintojo bei renginio organizatoriaus viešai skelbiamą informaciją, kadangi pinigų grąžinimas už neįvykusį renginį gali būti vykdomas ir per bilietų platintoją, ir per renginių organizatorių“, – sakė G.Nenartavičiūtė.
Galbūt jūs taip pat susidūrėte su neteisybe? Pasidalinkite savo pasakojimu. Jūsų laiško laukiame adresu bendraukime@lrytas.lt arba įkeliant čia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.