Praėjusį savaitgalį išvežėme tarą į Joniškio „Maxima“ esantį supirkimo punktą. Jame, mūsų nuostabai, pusę taros atrinko ir, pareiškę, jog ji pirkta ne jų parduotuvėje, jos nepriėmė.
Iškart kyla klausimas, kas sugalvojo šitą nesąmonę? Jei jau parduotuvė atsirenka, kas jos, o kas ne, tuomet tegu pažymi ant paties butelio, kur tas butelis pirktas. „Maxima“, „Norfoje“ ar dar kažkur... Argi žmogus turi namuose pasidėti penkis atskirus maišus tarai ir dar nepamiršti, kur kurį butelį pirko?
O gal čia parduotuvės savavališkai sugalvojo, kurią tarą priimti, o kurios ne?
* * *
„Maxima“ komunikacijos skyriaus vadovė Renata Saulytė paaiškino taros supirkimo tvarką.
„Visų pirma, apgailestaujame dėl nepatogumų, su kuriais susidūrė klientas.
Pakuočių užstato sistemoje dalyvauja tik tos pakuotės, kurios prie brūkšninio kodo turi specialų juodai baltą taromatų atpažįstamą ženklą. LR Aplinkos ministerija yra numačiusi, jog gamintojai ir importuotojai visą pirminę vienkartinę stiklinę, plastikinę ir metalinę tarą Lietuvoje, kuri atitinka minėtus talpos reikalavimus, privalės specialiai pažymėti iki 2016 metų gegužės 1 dienos.
Tad nuo vasario 1 dienos rinkoje cirkuliuoja tiek ir specialiu ženklu pažymėtos pakuotės, tiek ir įprastinės, kurių taromatai, deja, nepriima.
Kalbant konkrečiai apie klientės minėtmą problemą, kiekvienas prekybos tinklas turi privačiu prekės ženklu pažymėtos produkcijos. „Maxima“ tinkle yra įvairiausių sulčių, mineralinio vandens, limonadų, kuriais prekiaujama tik savo tinklo parduotuvėse.
Mūsų tinklo parduotuvėse stovintys taromatai yra suprogramuoti taip, kad priimtų visą, tiek mūsų tinkle parduodamos produkcijos tarą, tiek ir kitų prekybos tinklų privačiu prekės ženklu pažymėtą tarą, kuri dalyvauja užstato sistemoje, t.y., paženklintą specialiu ženklu, kurį atpažįsta taromatas.
Šiuo atveju įsivėlė klaida ir administratorius galimai nebuvo įvedęs prekės kodo, nors tara ir buvo ženklinta specialiu ženklu. Tad taromatas butelio neatpažino. Apie šią problemą mes jau pranešėme administratoriui, tad tikimės, kad ši problema kaip įmanoma greičiau bus pašalinta ir kiti mūsų klientai nesusidurs su nepatogumais“, – teigė R.Saulytė.