Rėžė darbdaviams: „Gal juokaujat, rašydami tokius skelbimus?“

2015 m. lapkričio 7 d. 14:30
Ernestas Kardzys
Internete pilna skundų, interviu ir straipsnių, kuriuose skundžiamasi, kad siūloma „fantastinė alga“, bet niekaip nepavyksta rasti gerų ir motyvuotų darbuotojų. Įspūdis toks, kad visi geri darbuotojai arba kažkur dingę (emigravę), arba egzistuoja kur nors paralelinėje visatoje. Bet niekur nemačiau straipsnio, kuriame būtų rašoma, kaip rasti tų gerų ir motyvuotų darbuotojų. Tad nusprendžiau parašyti pats. 
Daugiau nuotraukų (2)
Jeigu norite, kad pas jus ateitų geri ir motyvuoti darbuotojai, jūs turite:
1. Pasiūlyti gerą algą. Jeigu manote, kad pasiūlysite minimalų (ar šiek tiek didesnį) atlyginimą ir už jūsų įmonės durų išsirikiuos eilė gerų darbuotojų, tai labai klystate. Pinigai nėra svarbiausias dalykas keičiant darbą, tačiau nereikia manyti, kad jei mokate nedaug pinigėlių, visi norės pas jus dirbti. Deja, taip nebus.
Pabandykite išsiaiškinti, koks yra jūsų atstovaujamos įmonės srities ieškomos pareigybės atlyginimų vidurkis, ir prie jo pridėkite 20–30 procentų. Gal daugybės darbuotojų ir nebus, tačiau bent šiek tiek kandidatų atsiras. Nenorite pridėti tų procentų? Tada skaitykite šį punktą vėl nuo pradžios.
2. Išmokti rašyti darbo skelbimus. Nėra taip, kad tas pats darbo skelbimas (tik pakeitus kelis žodžius) tiktų ieškant įmonės direktoriaus, buhalterio, virėjo, kepėjo, vairuotojo ir bibliotekininko. Skirtingų specialybių atstovai darbo skelbimuose ieško skirtingų dalykų. Pabandykite pritaikyti darbo skelbimą konkrečioms, ieškomoms pareigoms. Nežinote, ką tame skelbime rašyti?
Kodėl nepasišnekėjus su tas pareigas jau einančiais žmonėmis ir nepaklausus, kas jiems svarbu, dirbant šį darbą? Tada įtraukti tai į skelbimą.  
3. Nesitikėti, kad įdarbinimo agentūros išspręs visas jūsų darbuotojų paieškos problemas. Deja, deja. Ne visi įdarbinimo agentūrų darbuotojai turi bent šiokį tokį supratimą apie sritį, kurioje jie dirba (šneku iš praktikos). Ir būna dar liūdniau, kai toks darbuotojas skambinėja (galbūt) būsimiems Jūsų įmonės darbuotojams ir pristato jūsų įmonę, bet vos paklaustas ko nors konkrečiau apie siūlomą darbą, įmonę ar sritį, nieko negali pasakyti.
Jei jau samdote darbuotojų paieškos agentūrą, bent jau įsitikinkite, kad ten dirba specialistai.
4. Susirūpinti įmonės reputacija. Ar žinote, kas apie jūsų įmonę yra šnekama už jos ribų? Gal jūsų įmonė yra geidžiamas ir garsus darbdavys, kuris rūpinasi darbuotojais, moka gerus atlyginimus, siūlo įdomų darbą? Tada problemų nėra.
O kas, jei įmonėje didelė darbuotojų kaita, niekas nespėja atlikti darbų, nuolat jaučiamas stresas? Tada turbūt nelabai reikia stebėtis, kad gerų ir motyvuotų darbuotojų niekaip nepavyksta rasti.
5. Išsiaiškinti, kodėl iš jūsų įmonės išeina darbuotojai. Šis punktas susijęs su prieš tai buvusiu. Žinoma, visada atsiras tokių darbuotojų, kurie nuolat nepatenkinti visais iš eilės darbais ir juos keičia dažnai, kadangi: vienur per daug darbo, kitur blogos sąlygos, nedraugiški (ar per daug draugiški) kolegos, maža alga, per didelė alga, darbas per arti ar per toli namų, tokio darbo dirbti jis ar ji nemėgsta, darbas nuobodus, per triukšmingas ar per tylus.
Būna tokių viskuo ir visais nepatenkintų žmonių, ką jau padarysi. Tačiau ne visi tokie. Tad su išeinančiais iš jūsų įmonės žmonėmis (o jie anksčiau ar vėliau išeis iš darbo) pasišnekėkite ir paklauskite, kodėl jie išeina. Atsakymas „dėl asmeninių priežasčių“ gerai tinka paaiškinti absoliučiai bet kokiam sprendimui.
Tačiau išėjimo iš darbo priežastys gali būti rimtesnės: stresas darbe, darbuotojas jautėsi nevertinamas, konfliktai su kolegomis ar vadovais. Tokias sužinojus ir įvertinus priežastis galima padaryti rimtas išvadas ir jas pritaikyti tolesniame įmonės gyvenime.
6. Pripažinti, kad geri darbuotojai jau turi darbus ir dirba. Stebitės tuo? Deja, taip yra. Nesvarbu, tu esi geras santechnikas, šaltkalvis, vadybininkas, teisininkas ar raketų konstruktorius – tu jau turi darbą. Kodėl? Todėl, kad esi geras specialistas. O gerus specialistus visi ir visur vertina.
Tad nereikia stebėtis, jog geri specialistai nelabai turi laiko (dažnai – ir noro) vaikščioti į darbo pokalbius. Nebent...
7. Pasiūlyti įdomų darbą. 
8. Pamąstyti, kodėl geri darbuotojai turi dirbti pas jus. Kodėl jūsų įmonės siūlomas darbas yra geresnis (įdomesnis) negu kitų įmonių? Gal jūsų įmonėje galima tobulinti užsienio kalbų žinias, nes daug dirbama su užsienio šalimis? Siūlomas nemokamas maitinimas? Laisvas darbo grafikas?
Darbuotojams siūlomos nuolaidos, įsigyjant įmonės siūlomas prekes ar paslaugas? Gal yra didelės asmeninio ir profesinio tobulėjimo galimybės? Geriems ir motyvuotiems darbuotojams tai yra svarbu.
9. Darbo skelbime nerašyti, kad darbo pliusas yra „laiku mokamas atlyginimas“ ir „socialinės garantijos“. Būkit geri, nerašinėkit tokių nesąmonių darbo skelbimuose. Manote, kad aš čia parašiau visišką nesąmonę? Tada prašau negaišti savo laiko ir nedelsiant užversti šį straipsnį bei paieškoti kito su antrašte „Kaip rasti ką nors, kas iš viso pas jus dirbtų“! Vis dar skaitote? Tada gerai.
Mielieji, tai, kad jūs dirbate ir laiku gaunate kas mėnesį atlyginimą, o susirgę gaunate ligos pašalpas, nėra darbo pliusas. Tai yra normalu. Tai joks ne pliusas.
Vis dar manote, kad laiku išmokamas atlyginimas yra pliusas? Tad žinokite: geri ir motyvuoti darbuotojai nesirinks tokių įmonių, kuriose socialinės garantijos yra pliusas. Jie pasistengs susirasti tokias, kuriose laiku mokama alga yra normalus reiškinys.
10. Pasiūlyti aiškias karjeros ir profesinio tobulėjimo perspektyvas. Jei per darbo pokalbį pažadėjote, kad naujas darbuotojas po metų nuo popieriaus karpytojo pakils iki popieriaus karpymo įmonių grupės prezidento pareigų ir taip, deja, neatsitiko... Geri ir motyvuoti darbuotojai nori žinoti, kuo jie gali tapti, kaip gali tobulėti dirbdami pas jus. 
11. Pamiršti požiūrį, kad pavaldinys negali uždirbti daugiau už direktorių (vadovą). Keista? Ne. Dar prieš 5 metus susidūriau su tokiu pavyzdžiu, kad įmonės meistras (vienos labai specifinės elektronikos srities) uždirbo gerokai daugiau už direktorių (10 000 litų – specialistas ir 6000 litų – direktorius).
Labai gali būti, kad geras ir motyvuotas pavaldinys galės ir norės uždirbti daugiau nei jo vadovas. Kodėl? Todėl, kad jo aukšta kvalifikacija ir jis sukuria didelę pridėtinę vertę. Manote, kad tai nesąmonė? Tada tas nesąmoningas darbuotojas su nesąmoningais norais išeis ir susiras kitą darbą.
12. Mokėti už viršvalandžius ir darbą namuose. Darbas yra tiktai viena iš gyvenimo dalių. Ką veikiame po darbo – čia jau kiekvieno asmeninis reikalas. Kas būna su šeima, kas keliauja, kas žvejoja, kas skaito, kas fotografuoja... Kiekvienam savo. Tiesa, būna tokių situacijų, kad reikia dirbti daugiau ir per darbo dieną nepavyksta visko padaryti. Būna. Tačiau už tai turi būti mokama.
13. Nepamiršti, kad gali būti ir kitų vietų dirbti. Kad ir kaip būtų gaila, taip atsitinka. Jūs darėte viską teisingai: vertinote ir mylėjote darbuotojus, kas metus algas kėlėte po 100 procentų, leisdavote darbo metu išvis nedirbti, bet... darbuotojas vis tiek išėjo. Deja, taip būna. Kartais žmonės nusprendžia išeiti iš darbo, kad ir koks geras ir įdomus jis būtų. Ir čia jau nieko nepadarysi. Visi žmonės renkasi, kaip jiems tuo metu atrodo geriau.
darbuotojaidarbdaviaiAlga
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.