Vilnietė: „Populiari parduotuvė akiplėšiškai klaidina pirkėjus“

2015 m. spalio 27 d. 16:06
Jurgita
Ar pamačius skelbimą, kad šiandien parduotuvėje taikoma 30 procentų akcija visoms prekėms, jums kiltų mintis, jog šie žodžiai reiškia kai ką visai kito, o ne 30 procentų nuolaidą visoms prekėms? Taigi – man irgi jokių įtarimų nekilo, ir dėl to gana skaudžiai apsigavau.
Daugiau nuotraukų (3)
Penktadienį telefonu gavau parduotuvės „Assorti“ žinutę: „Labas vakaras! Jau rytoj „Assorti“ parduotuvėse +30% akcija visoms prekėms! Laukiame Jūsų Ogmios mieste ir „Domus Pro“ (Perkūnkiemyje). Iki pasimatymo!“
Nesu dažna tos parduotuvės pirkėja, bet pamaniau, kad tai – visai nebloga proga sutaupyti, už trečdaliu mažesnę kainą įsigyjant ekologiškos kosmetikos, kūno priežiūros priemonių. Susiplanavusi šeštadienį nuvykau į parduotuvę Ogmios mieste.
Kad vyksta akcija, akivaizdžiai liudijo pirkėjų apgultos lentynos, eilės prie kasų ir netgi pasistumdymai prie tuščių pirkinių krepšelių, kas pirmas pagriebs. Susiradusi, ko man reikia, ir ko galbūt nelabai reikia, bet pravers, prisikrovusi krepšelį patraukiau prie kasos.
Suma, kurią teko mokėti, švelniai tariant, apstulbino. Tikėjausi, kad ji bus mažesnė – bet pamaniau, gal netyčia supainiojau kainas, prisiėmiau brangesnių prekių. O ir šiaip, nesu gera matematikė.
Namuose pasitikrinau čekį – kas gi taip brangiai kainavo? Na taip, atradau, kad avokadą nusipirkau už 2 eurus be vieno cento ir kilogramą ryžių už 3,75 euro – bet ne šitos neprotingai kainuojančios prekės nulėmė galutinę sumą. Iš čekio pamačiau, kad jokia žadėta nuolaida man iš viso pritaikyta nebuvo!
Pamaniau, gal jau man galvoj negerai, gal akcija „Assorti“ vyko ne tą dieną? Atsidariau parduotuvės internetinį puslapį. Nagi ne, kuo ryškiausiai šviečia skelbimas apie akciją, žadami tie patys 30 procentų. Tiesa, skelbimo apačioje – nedidelis užrašas: „Sužinok daugiau“.
Nagi nagi? Negeras įtarimas pasitvirtino – po tuo „sužinok daugiau“, kaip būna ir po žvaigždute pažymėtos frazės „yra papildomų sąlygų“, slypėjo paaiškinimas, kodėl iš tiesų jokia nuolaida nebus suteikta.
Pasirodo, tie 30 procentų nuo sumos sugrįžta lojaliems pirkėjams į lojalumo korteles – ir tuos pinigus galima panaudoti per kitą apsipirkimą. Jeigu būčiau žinojusi šią aplinkybę – tikrai nebūčiau važiavusi į tą parduotuvę. Jie ne tik nepadarė man nuolaidos, bet ir įpareigojo dar kartą pas juos atvykti išleisti pinigų.
Čekyje pamačiau, kad mano kortelėje jau iš anksčiau buvo sukaupta visai nemaža suma. Bet kasininkė manęs apie tai neinformavo, nepaklausė, ar norėsiu dalį sumos apmokėti tais kortelėje sukauptais eurais – aš net neįtariau, kad jie yra.
Atrodo, kaip tik to ir tikimasi – kad pirkėjas susigundys nuolaida, tačiau sumokės už prekes pilną kainą, o „lojalumo taškus“ kitąkart užmirš, apie juos nepagalvos, neįtars apie jų buvimą, ir jie liks nepanaudoti.
Mano įsitikinimu, tokios akcijos, kaip +30%, yra akiplėšiškas pirkėjų klaidinimas. Retas kuris susivoks, ką iš tiesų reiškia prie skaičiaus padėtas pliusas, ir kad tai visai ne nuolaida.
Į telefoną atsiųstoje žinutėje nebuvo jokios užuominos, kad „yra papildomų sąlygų“, ar kad, jei noriu sužinoti tikrą tiesą apie akciją, privalau atsidaryti parduotuvės interneto puslapį, jame susirasti skelbimą ir ant to skelbimo paspausti „sužinok daugiau“.
Visiškai neviliojanti tikroji informacija sumaniai paslėpta po papildomais mygtukais, kad kuo mažiau žmonių ją pamatytų. Ar dažnas, pamatęs užrašytus akcijos procentus, puls ieškoti papildomos informacijos, galvodamas, kad čia kažkas ne taip? Žinoma, nedažnas – ir įžūlūs prekybininkai tai suvokia.
Ar jie liks nenubausti? Ar vienintelė įmanoma bausmė – daugiau nekelti ten kojos, kad jie paspringtų tais lojalumo taškais iš mano kortelės?
***
„Assorti“ direktoriaus pavaduotoja Viltė Stasevičiūtė teigė, jog dauguma klientų jau yra susipažinę su skelbiamų akcijų pobūdžiu.
„Nuo pat „Assorti“ įsikūrimo pradžios buvo ir yra naudojama pinigų grįžimo į kortelę politika, t.y. akcijų metu visuomet akcentuojame, kad yra vykdoma +20 procentų ar +30 procentų akcija, kurios metu 20 arba 30 procentų apsipirkimo sumos grįžta į kortelę, kuriuos gali išleisti jau kito apsipirkimo metu, padengdamas iki 30 procentų apsipirkimo sumos vienu kartu.
Todėl visoje komunikacijoje „+“ ženklu pabrėžiame, kad pinigai į kortelę grįžta.
Paprastai nekildavo problemų, nes klientai jau yra pakankamai susipažinę su mūsų nuolaidų sistema, tačiau norime atsiprašyti klientės, jeigu ji pasijuto apgauta ir stengsimės nuo šiol pateikti išsamesnę informaciją apie mūsų nuolaidų sistemą“, – sakė V.Stasevičiūtė.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nerado laiko pakomentuoti situacijos.
parduotuvėAssorti.ltOgmios miestas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.