Pamenu, patiko ir dizainas, ir kad uždedamas antgalis yra ne plastmasinis, o geležinis. Kokybė ir aprašymas atitiko garsių smulkintuvų. „O kodėl gi ne, – galvojau, – juk tai daug pigiau“. O ir tikėjausi tikros kokybės. Bet po kelių naudojimų jis tiesiog man nebeįsijungė. Kreipiausi i „Maxima“ pardavėjas, paklausiau, ką tokiu atveju daryti. Jos paprastai atsakė: „Atneškite smulkintuvą su tuo čekiu ir mes jį pakeisime.“
Aš joms užsiminiau, kad nebeturiu to čekio, jos ramiu balsu atsakė: „Mes tada nebegalime jums niekuo padėti, kreipkitės i atstovybę.“ Galų gale sužinojau, kad su čekiu priklauso ir 24-ių mėn. garantija. Tad išvada: nebuvau informuota, kad čekis yra produkto garantija.
Na, sužinojus visą informaciją aš kreipiausi į UAB „Studio moderna“, kuri prekiauja ir tiekia „Delimano“. Paklausiau, ką tokiu atveju man daryti ir pasakiau, kad norėčiau, jog smulkintuvas arba būtų sutvarkytas, arba pakeistas. Atsakymo sulaukiau iš jų tiesiog labai paprasto: „Apgailestaujame, tačiau priimti prekės be čekio negalime. Kad galėtumėme suteikti garantinį aptarnavimą, jums reikia susirasti pirkimo čekį.“
Tad galvoju, kiek žmonių išsaugo čekį, apsipirkdami maisto prekių parduotuvėje ir papildomai įsigydami tam tikrą buitinę techniką? Nors pakuotė taip ir yra likusi, visos detalės – taip pat, net knygutė yra išsaugota, o ant pakuotės aiškiai nurodyta, kad tiekėjas yra „Studio moderna''.
Bet galiausiai jiems reikia čekio, nes be jo, atleiskit, nieko neįmanoma padaryti. Gaila, kai garsi kompanija, siūlydama tiek produktų, taip neatsakingai žiūri tiek į savo klientus (nors daug prekių esu pirkusi tiesiogiai), tiek neatsako už gaminius, kuriais prekiauja.
***
UAB „Maxima“ Komunikacijos vadovė Renata Saulytė nurodė, kad nors čekis – svarbiausias pirkimo įrodymas, visgi yra ir kitų galimybių aktyvuoti prekės garantiją.
„Apgailestaujame, kad klientę nuvylė įsigyta prekė. Stengiamės, kad mūsų tinkle parduodamos prekės būtų tik kokybiškos ir klientams netektų nusivilti. Vis tik mūsų veiklą visų pirma reglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai – įsigijus nekokybišką prekę, grąžiname sumokėtus pinigus arba pakeičiame prekę kokybiška.
Tačiau kaip pirkimo garantija, patvirtinanti, kad prekė buvo įsigyta mūsų prekybos tinkle, ir kokybės garantija (kad jei prekė bus nekokybiška, sugedusi, ji bus pakeista) yra pirkimo kvitas. Šiuo atveju smulkintuvo garantija taip pat buvo pirkimo kvitas.
Mūsų parduotuvių personalas informuotas ir įpareigotas klientams, perkantiems buitinę ar kitą techniką, kuriai numatyta garantija, priminti apie tai, kad pirkimo čekį privalu saugoti. Tokia tvarka galioja ne tik mūsų prekybos tinkle, bet ir daugelyje kitų specializuotų ar nespecializuotų parduotuvių.
Vis tik mums rūpi kiekvienas klientas. Tad savo ruožtu kiekvienu atveju ieškome visų įmanomų būdų, kaip jam padėti. Šiuo atveju, neturint pirkimo kvito, galioja ir banko apmokėjimo išrašas, jei apmokėta buvo mokėjimo kortele. Taip pat atsekti pirkimo kvitą galime tuo atveju, jei klientas pirkdamas prekę – šiuo atveju smulkintuvą naudojo „Ačiū“ kortelę.
Jei „Ačiū“ kortele buvo pasinaudota, įmanoma atsekti kliento pirkimo kvitą ir aktyvuoti garantiją. Jei apsipirkimo metu žmogus kortelės nenaudojo ir pametė pirkimo kvitą, priimti nekokybiškos prekės mes, deja, neturime jokių galimybių.
Taigi, jei klientas nesulaukė pagalbos parduotuvėje, jis galėjo kreiptis ne į žiniasklaidą, o pirmiausiai į parduotuvės, o po to į įmonės administraciją, ir surasti pasimetusį kvitą tikrai būtų pabandyta. Raštiško kliento kreipimosi dėl šio atvejo nesame gavę“, – teigė R.Saulytė.