Svajonių darbas: kodėl aš laimingas dirbdamas prekybos centre

2014 m. balandžio 8 d. 16:50
R.K.
Koks turėtų būti darbas prekybos centre? Pradėkime nuo savaitinio darbo grafiko: keturios darbo dienos; pamainos trukmė - 10 valandų ir trys laisvadieniai? Skaičiuojamas dvigubas atlyginimas dirbant viršvalandžius ir švenčių dienomis? Skamba gerai. Taigi kaip alternatyva straipsniams apie prekybos centre dirbančius ir po 12 valandų sėdintiems kasoje, žalojantiems savo sveikatą ir nervus darbuotojus norėčiau papasakoti apie savo patirtį vienoje didesnių, bet tikrai ne didžiausioje mažmeninės prekybos įmonėje.
Daugiau nuotraukų (1)
Apie didelę darbuotojų kaitą. Per ketverius mano darbo metus iš pareigų savo-nesavo noru pasitraukė keturi darbuotojai, o priimta dvidešimt keturi nauji. Įmonės politikos viena iš krypčių - ilgalaikis bendradarbiavimas tiek su darbuotojais, tiek su klientais. Tiesa, vienam iš dviejų atleistųjų per šiuos metus teko gerokai paplušėti, kad vadovai priimtų tokį sprendimą - nuolatiniai vėlavimai, pareigų neatlikimas, melavimas, išsisukinėjimai, ilgapirščiavimas ir t.t. Ir taip pusę metu.
Vieni gal pasakys, kad taip elgtųsi tik kvailiai arba visiški naivuoliai, bet toks elgesys visus likusius kolektyve verčia jaustis saugiai ir užtikrintai. Tai aukštas tolerancijos  ir darbo kokybės supratimo ženklas. Taigi darbuotojai yra vertinami bei ugdomi - blogas pavaldinys yra blogo vadovo atspindys. Visi šypsosi ir laimingi!
Apie ilgas darbo valandas kasoje. Taigi, kaip jau turbūt numanote - šiame prekybos centre kasininkai nėra verčiami sėdėti kasoje visą darbo dieną. Maksimaliai keturios valandos iki pertraukos. Čia dar vertėtų pridurti, kad niekas nėra verčiamas daryti tai, ko nenori, ar nesugeba daryti geriausiai. Tačiau dėl to gauname placebo efektą - daugelis savo noru prašo likti kasoje ilgesnį laiką, dirba sunkiau sandėlyje ar prekybos salėje. Nepamirškime - visi laimingi ir šypsosi!
Apie karjeros galimybes. Save gerbianti įmonė rūpinasi, ugdo ir tobulina savo darbuotojų žinias bei kompetenciją. Kiekvienais metais, kiekvienas esame keturis-penkis kartus siunčiami į kvalifikacijos kėlimo, saugos, higienos ar dar kitokius kursus. Žinia, tokios dienos yra apmokamos iš įmonės fondo - kuro išlaidos, maistas iš meniu bei valandinis atlyginimas - visiems suprantama ir natūraliai priimtina.
Taip visi yra dar labiau motyvuojami panaudoti savo gebėjimus ir žinias ne tik aptarnaujant senus bei pritraukiant naujus klientus, bet ir kuriant tarpusavio santykius darbe. Kaip vienas rašytojas dėstė savo knygoje apie vadovavimą - darbuotojas dirba geriausiai tuomet, kai apie save galvoja geriausiai (ar ne tiesa? Pritaikykit tai sau!). Šypsosimės ir būsim laimingi!
Apie trūkumus. Nebekalbant apie visus teigiamus dalykus - atlyginimo kėlimas kasmet (net jei jis ir šiaip gerokai didesnis už visiems žinomą ribą - minimalią algą) ir šiaip suprantama, tiesa? Yra vienas trūkumas, kaip ir visur -netobulas pasaulis, kurio nuslėpti kažin ar pavyktų, ypač mūsų uošvių ir uošvienių karalystėje. Bet juk ir taip visi numanote, ar ne?
Taip, taip, toks, kai kam, matyt, svajonių prekybos centras ne Lietuvos žemelėje stovi. Bet yra ko pasimokyti, ar ne taip, prekybos tinklų bangini? Šypsokimės ir būkim laimingi!

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.