Blogai jaučia verstis ne tik, kad patyriau finansinių nuostolių, bet ir tai, kad buvo knaisiotasi po mano asmeninius daiktus.
Atvykusi į Dubliną kreipiausi į „Ryanair“ kompaniją. Buvo užregistruoti dingę daiktai, o dėl tolimesnės informacijos liepė tikrinti internete pagal mano bylos („reference“) numerį. Tačiau „Ryanair“ padaryta tokia sistema, kad susisiekti ir parašyti laišką jiems yra praktiškai neįmanoma.
Parašiau laišką į Vilniaus oro uostą, kur man paaiškino, kad dėl dingusių daiktų turiu kreiptis į policiją, ir „Ryanair“ kompanija man privalo duoti bylos numerį, pagal kurį galiu pildyti formą internete dėl kompensacijos už pavogtus daiktus.
Rašau „pavogtus“, nes esu įsitikinusi, kad daiktai buvo pavogti Vilniaus oro uosto darbuotojų, kurie krauna keliautojų lagaminus. Man labai įdomu, kaip oro uostas tikrina savo darbuotojus, jei jie su savimi gali turėti įrankius, skirtus spynoms nukirsti? Ir ar niekas nežiūri, ką darbuotojai išsineša namo po lagaminų perkraustymo?
***
Gabrielė Vasiliauskaitė, Vilniaus oro uosto komunikacijos vadovė:
"Keleiviui išskrendant iš Vilniaus, jo bagažą tikrina oro uosto Aviacijos saugumo tarnyba. Esant būtinybei, jei įtariama, kad gabenamos pavojingos arba draudžiamos medžiagos, daiktai, bagažas atidaromi patalpoje, kuri kontroliuojama video sistemų ir nuolat stebint stebėtojui. Toks lagaminas atidaromas tik dalyvaujant bagažo šeimininkui. Įsitikinus, kad bagažas saugus ir jį bus galima gabenti orlaiviu, bagažą paima antžeminio aptarnavimo kompanijos darbuotojai ir pristato į orlaivį. Visa bagažo kaupimo ir pristatymo į orlaivį procedūra stebima video sistema ir stebint stebėtojui.
Keleiviui atskridus į paskirties oro uostą, bagažą iš orlaivio paima ir iki bagažo atidavimo transporterių atveža antžeminio aptarnavimo kompanijos darbuotojai. Visa bagažo atvežimo nuo orlaivio procedūra taip pat stebima video sistema ir stebint stebėtojui.
Tikimybė, kad oro uoste dirbančių kompanijų darbuotojai galėtų išimti ką nors iš keleivių bagažo sunkiai tikėtina, nes visi procesai yra stebimi video sistemomis, prie kurių 24 val. per parą dirba stebėtojai (video sistemos operatoriai).
Jei kyla įtarimas, kad iš keleivio bagažo galėjo būti pavogti daiktai, informacija nedelsiant perduodama oro uosto policijos komisariato darbuotojams ir pradedamas tyrimas t.y. kruopšti video įrašų peržiūra, bei analizė, kurią kartu su Aviacijos saugumo darbuotojais atlieka policijos pareigūnai. Taip siekiama nustatyti, ar tikrai galėjo būti toks faktas. Piniginė kompensacija nukentėjusiam keleiviui būtų skiriama tik įrodžius vagystės oro uoste faktą, o nedoras darbuotojas būtų perduotas teisėtvarkos institucijoms".