Chiangas teigė, kad jis puikiai skiriąs jautieną nuo kiaulienos ir jokiu glutamatu ar krakmolu jo neapgausi. Esmė ta, kad receptūroje naudojama daug priedų, kurie nesąžiningiems virėjams leidžia apgaudinėti žmones.
Paklausėme padavėjos, ar mums tikrai atnešė jautieną. Mergina suglumo, bet teigė, kad valgome jautienos juosteles.
Kitą dieną apsilankėme kitame restorane esančiame Naujamiestyje. Istorija ta pati. Vietoj jautienos su daržovėmis vėl gavom kiaulieną. Gal ir negalėčiau tikėti Chiangu, bet trečią dieną jis patikino, kad gavome tikros jautienos. Bičiulis stebėjosi, kodėl pas mus vyksta tokios apgavystės“.
Apie tokią situaciją nevartok.lt pasiteiravo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos speciaistų.
„Turime vartotojo nusiskundimą – įtarimą, kad kai kuriuose kinų restoranuose užsisakę patiekalą pvz. „žuvies skonio jautienos jaustelės“ ir pan. gaunate pigesnę kiaulieną. Ar tiesa, kad gamybos technologijos, glutamatas leidžia lengvai kvailinti vartotoją? Ar VMVT yra tikrinusi, atlikusi specialius patikrinimus šiam sukčiavimo būdui nustatyti? Ką daryti vartotojui, kai jis įtaria sukčiavimą, gavęs vietoj jautienos kiaulieną?“, – nevartok.lt paklausė VMVT specialistų.
„Viešojo maitinimo įmonėse realizuojami patiekalai, kulinarijos, konditerijos gaminiai turi atitikti teisės aktų reikalavimus ir turi būti pagaminti pagal įmonėje patvirtintas receptūras, technologinius aprašymus arba nustatyta tvarka patvirtintus standartus. Tai yra vertinama kiekvieno viešojo maitinimo įmonės patikrinimo metu. Taip pat tikrinamas maisto patiekalams ruošti naudojamų žaliavų atsekamumas, nagrinėjami jų gavimo dokumentai.
Jūsų aprašytu atveju, vartotojams kylant įtarimų, neaiškumų dėl patiekalo kokybės, paruošimo būdo ar naudotos žaliavos tam patiekalui paruošti, siūlome visų pirma pabandyti visus klausimus išsiaiškinti vietoje su maitinimo įmonės administracija ar savininkais, kurie tvirtina gaminamų patiekalų receptūras ir technologinius aprašymus. Vis dėlto, jeigu nėra įmanoma to padaryti viešojo maitinimo įmonėje ir vartotojas lieka nepatenkintas, jis gali kreiptis į teritorinę VMVT ar VMVT (nemokama telefono linija visą parą 8 800 40403) su konkrečiu skundu, nurodant visas priežastis dėl konkretaus patiekalo konkrečioje įmonėje. Siūlytume pridėti ir maitinimo įmonės išrašytą sąskaitą. Skundai registruojami ir nustatyta tvarka bei terminais aplinkybės ištiriamos. Apie tyrimo rezultatus vartotojas informuojamas jam priimtina forma.
Pabrėžiame, kad viešojo maitinimo įmonė be išlygų atsako už gaminamų patiekalų saugą ir kokybę.
VMVT Jūsų minėtų spec. patikrinimų dėl galimų būtent tokių sukčiavimo atvejų viešojo maitinimo įmonėse pastaruoju metu nevykdė. Tam tikrais periodais yra vykdomi planiniai atskirų viešojo maitinimo įmonių grupių patikrinimai, kaip pavyzdžiui, birželio-liepos mėn. buvo tikrinti ir kinų restoranai ir kavinės. Reikia pažymėti, kad šių patikrinimų metu buvo nustatyta visa eilė įvairių pažeidimų (iš jų daugiausiai maisto tvarkymo higienos, savikontrolės ir pan.), tačiau žaliavų klastojimo atvejų nustatyta nebuvo“, – nevartok.lt tvirtino Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vyriausiasis specialistas Algimantas Lipnickas.