„Kiekvienas kuriame aplinką, kurioje gyvename, ir tik nuo mūsų priklauso, kokia ji bus: ar džiugins ir maloniai nuteiks, ar liūdins ir slėgs. Prisijungę prie projekto „Kuriame Respubliką“, mokiniai panoro keisti supančią aplinką ir pirmiausia pradėjo nuo mokyklos teritorijos“, – pasakoja Asta Girgždienė, N. Vėliaus gimnazijos istorijos mokytoja.
Nuo ankstyvo pavasario gimnazistai namuose augino įvairiausių gėlių – jurginų, salvijų, petunijų, gvaizdikėlių ir kitų – daigus. Sušilus orams, sutvarkė mokyklos kiemą, įrengė naujų gėlynų ir juose susodino užaugintas gėles. Vėliau laistė, ravėjo piktžoles, drausmino jaunesnius bendramokslius, kad nedraskytų besiskleidžiančių žiedų.
N. Vėliaus gimnazijos mokiniai rūpinasi ne tik mokyklos, bet ir viso miestelio aplinka. Jie padėjo sutvarkyti Kelpšaičių parką, ateityje norėtų imtis ir kitų darbų gimtinei pagražinti.
„Mokiniai nori gyventi gražiau, tačiau dažnai jų entuziazmą gesina nuo kasdienės rutinos pavargę suaugusieji, kurie nesupranta, kam reikia stengtis: jiems gerai taip, kaip yra, – pastebi socialinė pedagogė. – Tikime, kad vaikų pavyzdys paskatins gyventojus labiau pasitempti ir pasistengti dėl savo miestelio.“
N. Vėliaus gimnazijos būsima dešimtokė Evelina Bliūdžiutė, šiemet gėlių daigus auginusi pirmą kartą, prisipažįsta, kad „kurti grožį labai smagu ir gera: kai pabandai, nebegali sustoti“. „
Niekas neatsiranda savaime: nori, kad būtų gražiau, turi padirbėti. Rugsėjį bus daug maloniau grįžti į žydinčią mokyklą,“ – įsitikinusi mokinė.
Gimnazistų norą rūpintis aplinka, kurioje jie mokosi ir gyvena, dar labiau sustiprino apsilankymas Burbiškio dvare ir Šiaulių universiteto botanikos sode. Po atostogų jaunimo laukia nauji darbai: prisirinkti sėklų, pakeisti vasarines gėles rudeninėmis ir pan.
Puošti mokyklą ir miestelį N. Vėliaus gimnazijos mokiniai ėmėsi po to, kai prisijungė prie didžiausio Lietuvoje pilietiškumo ugdymo projekto „Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas“. Jame iš viso dalyvauja 120 švietimo įstaigų – bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų, kolegijų – iš 30-ies savivaldybių.