Atvirai sakant, kalbant apie minėtą „Civic“, priekaištų jam rasti sunku, ypač vertinant patikimumą. Žinoma, akivaizdus trūkumas, kad tai ne padidintos prošvaisos mašina, todėl lankstytis sėdant ir išlipant teks daugiau. Nieko, sportas sveikata. O dar labai patiko sportiškos važiavimo savybės su žemu automobilio svorio centru ir „aštria“ vairo sistema – tikras malonumas, jei mėgstate dinamišką vairavimą.
Bet man truko tiek subtilesnės salono apdailos, tiek ir benzininio motoro, nors saikingų degalų sąnaudų neatsisakyčiau. Ir naudotais automobiliais prekiaujančios „Longo Lt“ įmonės aikštelėje pasitaikė bent jau iš pirmo žvilgsnio puiki alternatyva – 2019 metais debiutavęs ketvirtos kartos „Mazda 3“, kuris buvo siūlomas tiek hečbeko, tiek ir kaip šiuo atveju gerokai retesniu sedano (o, tiksliau, festbeko) kėbulu.
O dar čia – dalinė hibridinė sistema su papildomu elektros varikliu (vien tik elektra automobilis nevažiuoja) ir unikalus „Skyactiv-X“ 2.0 l 180 AG motoras. Jis turi didžiausią serijinių benzininių motorų suspaudimo laipsnį ir iš esmės dirba itin liesu mišiniu, kuris esant neaukštiems sūkiams, užsidega nuo suslėgimo (dyzelinio motoro principu), vėliau į šį procesą įsijungiant žvakėms.
Žodžiu, kaip įsitikinau praktikoje, jei nori važiuoti taupiai, visai laisvai galima palaikyti sūkius vos iki 1500 aps./min., o šeštą pavarą jungti jau esant 50 km/h (todėl čia norėtųsi ir septintos pavaros kai važiuojama greitkeliu). Ir nors pradžioje tai buvo neįprasta, tačiau toks režimas leido už miesto važiuoti vos su 5,5 l benzino sąnaudomis, greitkelyje jos pakilo iki 6,3 l/100 km – taip pat neblogai tokios galios motorui.
Tiesa, jei reikia daugiau dinamikos, tada variklį teks „gręžti“ (o tai daryti greičiausiai norėsite tiek dėl nedidelio 224 Nm sukimo momento (prie 3000 aps./min.), tiek ir norėdami pajusti 180 arklių galią, kurių visi išsilaisvina tik prie 6000 aps./min.). Ir tada jau sudiev ekonomija. Taip pat motoras galimas net tik su itin mažą svirties eigą turinčia mechanine pavarų dėže, bet ir tradicine hidrauline automatine transmisija – tokiu atveju sąnaudos bus puslitriu didesnės. Po atnaujinimo 2021 metais, elektros variklio veikimas tapo intensyvesnis, padidėjo ir sukimo momentas – nors dinamika liko tokia pati (8,2 sekundės iki 100 km/h), degalų sąnaudos sumažėjo tuo pačiu puslitriu.
Na, o kaip su patikimumu? Bent jau šiai dienai nusiskundimų apie variklį negirdėti, nors pirmais metais buvo keli atšaukimai dėl variklio valdymo programinės įrangos tobulinimo. Bet visa tai – smulkmenos, kai pagalvoji apie vis dar gyvus prisiminimus kaip greitai rūdija „Mazda“, galbūt net pranokstant kažkada tuo „garsėjusius“ „Opel“.
Bet, panašu, kad problemos su korozija liko praeityje ir šiuolaikiniai „Mazda“ modeliai, ypač naujos kartos ir gaminami seniai pamiršus bendradarbiavimą su „Ford“, liko praeityje. Na, o iš asmeninio pastebėjimo galiu pasakyti, kad langų apipūtimo sistema veikia silpnokai, taip pat teks susitaikyti, kad čia nėra liečiamojo multimedijos ekrano (atsirado šiemet atnaujintame modelyje), nors po ranka esančiu valdikliu naudotis visai patogu (kol neprisireikia naršyti po „Android Auto“ sąsają).
Dar vairuotojai skundžiasi dėl mažai vietos gale, hečbeko versijoje – ir dėl prasto matomumo atgal. Žinoma, su sedanu viskas paprasčiau, bet didele erdve gale jis taip pat nepasižymi, tad tai taip pat nėra stiprioji automobilio pusė. Lygiai taip pat kaip ir siauras bagažinės tarpas, nors pačios bagažinės tūris (444 l) tokio tipo mašinai yra išties nemažas.
Bet štai salono apdaila ir įranga yra galva, o gal net ir dviem aukščiau nei klasės standartas, tad jausmas lyg būtum „Premium“ klasės mašinoje, ypatingai su daug elektroninių saugumo pagalbininkų, odinėmis sėdynėmis, standartiniu projekciniu ekranu ir įspūdingai (kaip šios klasės mašinai) skambančia „Bose“ garso aparatūra.
Tiesa, ant žemės nuleidžia ne pati geriausia dugno ir ratų arkų garso izoliacija, nors pats variklis veikia tyliai ir skleidžia gana specifinį žemo dažnio garsą – kaip jau minėjau, būtų puiku jei čia būtų septinta pavara, nes važiuojant greitkeliu ir sūkiams siekiant maždaug 3500 aps./min., žemo dažnio variklio gaudesys yra nuolatos girdimas salone.
Tad nors vertinant du konkurentus „Civic“ ir „Mazda 3“, „Honda“ atrodo kaip racionalesnis ir patikimesnis naudotas automobilis (o ir važiuoja jis azartiškiau), „Mazda“ paperka savo nors ir ne tokiu erdviu, bet kur kas labiau rafinuotu salonu, taip pat subtilesne ir dailesne (aišku, skonio reikalas) išvaizda.
Bet, žinoma, nepamirškime, kad vairuotojas būna laimingas du kartus – kai įsigyja automobilį, ir kai jį parduoda. Daugiau apie naudotą „Mazda 3“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.